تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزرای کار تهران و دوحه صورت می‌گیرد

نیروهای متخصص ایرانی در کشور قطر بکارگیری می شوند

دولت سیزدهم برای اشتغالزایی بیشتر نیروی کار و همچنین ارز‌آوری بیشتر برای اقتصاد کشور، نیروی کار به کشورهای دیگر اعزام خواهد کرد. در اولین گام این دولت با امضای تفاهمنامه دو جانبه با قطر، در حوزه‌های مختلف به این کشور اعزام خواهد کرد.
اخبار استخدامی | نفت آنلاین
اخبار استخدامی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، روزنامه ایران نوشت : صبح دیروز، دوشنبه ۵ تیرماه تفاهمنامه همکاری مشترک بین وزرای کار ایران و قطر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضای طرفین رسید.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان انعقاد این تفاهمنامه گفت: در روزهای اخیر نشست‌های مشترکی بین هیأت ایرانی و قطری شکل گرفته و تصمیمات خوبی در زمینه‌های مختلف اتخاذ شده است. امیدواریم این تصمیمات هرچه سریعتر اجرایی شوند.

توافق همکاری ایران و قطر در حوزه‌های اعزام نیروی کار

همچنین در این مراسم معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه چه تعداد از نیروی کار ایرانی در قطر حضور دارند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت‌های قبلی مسأله اعزام نیروی کار به قطر را رها کرده بودند، آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد، ولی برآوردهای ایران و قطر نشان می‌دهد حدود 30 هزار نیروی کار ایرانی در قطر حضور دارند.

محمود کریمی بیرانوند ادامه داد: بر اساس گزارش طرف قطری در 6 ماه گذشته 5 هزار نیروی کار ایرانی درخواست اعزام به قطر داشته‌اند که از این تعداد فقط 500 نفر به مرحله عمل و اعزام رسیده و 4500 نفر هنوز باقی مانده‌اند و ما می‌خواهیم این مسأله را ساماندهی کنیم.

معاون کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه چگونه مراقبت کنیم در بحث اعزام کار، نیروهای نخبه و متخصص از کشور خارج نشوند، گفت: ما بر مبنای اولویت تأمین نیاز کشور اعزام نیرو انجام می‌دهیم و ابتدا نیروهای متخصص که موردنیاز است در داخل استفاده می‌کنیم و نیروهای مازاد را اعزام می‌کنیم، البته در گذشته برخی مراجع غیررسمی در دانشگاه‌ها به خروج نیروی نخبه و متخصص کمک کرده بودند، اما می‌خواهیم این مسأله را ساماندهی کنیم.

تفاهم همکاری ایران و قطر در زمینه کار، اشتغال و آموزش و اعزام نیروی کار ماهر

علی بن‌سعید بن صمیخ المری، وزیر کار کشور قطر، در ادامه این نشست گفت: بسیار مهم است که توافقات بین هیأت قطری و ایرانی پیاده‌سازی شود که مقدمات این مهم تدارک دیده شده است. او افزود: هیأت‌های ایرانی و قطری در مذاکرات روز گذشته به توافقات و تفاهم‌ها در حوزه‌های کار، اشتغال و آموزش و همچنین تجارت و بازرگانی دست یافتند تا همکاری بین دو کشور اجرایی شود.

وی همچنین بیان کرد: دو هیأت و سیاستمداران ایرانی و قطری بسیار تمایل به افزایش اشتغال دارند و اعزام نیروی کار ایرانی به قطر را انتظار دارند و اینکه اعزام رایزن این حوزه می‌تواند چالش‌های این بخش را برطرف کند. هماهنگی بیشتر دو کشور امکان برطرف کردن این چالش‌ها را فراهم خواهد کرد. وزیر کار دولت قطر مطرح کرد: ما نیازمند جذب نیروی کار در برخی زمینه‌ها در سطوح بالا هستیم. علی بن‌سعید بن صمیخ‌المری ادامه داد: در ارتباط با بازرگانان و سرمایه‌گذاری تسهیلات بانکی رؤسای بانک‌های مرکزی ایران و قطر در دوحه توافقاتی داشتند که امیدواریم در این زمینه‌ها اقدامات مناسبی صورت گیرد.

او توضیح داد: ما در قطر برای تسهیل سرمایه‌گذاری در این کشور، وزارتخانه‌های کار، بازرگانی و کشورمان را در قالب یکپارچه و هماهنگ در راستای تسهیل فعالیت‌های این حوزه‌ها به کار گرفته‌ایم. وزیر کار کشور قطر در ادامه گفت: همچنین ما اخیراً اقدامات دیگری برای تسهیل سرمایه‌گذاری و جذب کارکنان ماهر انجام داده و در این حوزه روادید کارآفرینان و افراد بااستعداد را عملیاتی کرده‌ایم.
استخدام در قطر
https://naftonline.ir/news/28666/
منبع : روزنامه ایران اقتصادی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
چقدر ما بدبخت هستیم که با این همه نفت و گاز باید برای کشوری در حد جزایر خودمان کار بکنیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
یعقوب
خاک تو سر ما کارگرا که این بی عرضه وزیر کاره
feedback
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سرخودشون که گدان بجااینکه حقوق ببرن بالا تورم بالا میره..امروز ۱میلیون میزارن رو‌حقوق ۱۰دقیقه بعد تورم ۴۰درصدمیره بالاتر ...بی صحاب چیزی که داخل تولید میشه چرا بره بالا ها .
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
سلام ووقت بخیر
سایت و عنوان خاصی برای ثبت نام برای نیروی کاری فنی برای قطر موجود است
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشون کنه که وادارمون میکنن برای یه لقمه نون التماس ملخ خورایی رو بکنیم که التماس کارگری مونو داشتن
0