تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
خارگ استراتژیک ترین جزیره ایرانی

در خصوص جزیره خارگ بیشتر بدانید +تصاویر

جزیره خارک جزیره ای کوچک در خلیج فارس می باشد که بیشتر صادرات نفت ایران از این جزیره انجام می شود.
نمایی زیبا از جزیره خارگ | نفت آنلاین
نمایی زیبا از جزیره خارگ | نفت آنلاین

خارگ جزیره استراتژیک 

جزیره خارک در استان بوشهر قرار دارد و مساحت کلی آن ۲۰ کیلومتر مربع می باشد.

جمعیت جزیره خارگ

  خارگ حدود ۹ هزار نفر جمعیت دارد البته تعداد بومیان جزیره خارک بسیار کمتر از تعداد شاغلین این جزیره می باشد.
جزیره خارگ
حضور کارکنان نفت در جزیره خارگ

 بسیاری از کارکنان وزارت نفت در شرکت های نفت فلات قاره پایانه‌های نفتی و شرکت ملی حفاری ایران در این جزیره استراتژیک وجود دارد همچنین دستگاه ۴۲ فتح شرکت ملی حفاری ایران چندین دهه در این جزیره وظیفه حفاری چاه های نفت و گاز را بر عهده دارد.


میادین نفتی خارگ

میدان نفتی ابوذر که در قدیم با نام میدان نفتی اردشیر شناخته می شد در ۷۰ کیلومتری جزیره خارگ وجود دارد این میدان دارای چندین سکو می باشد و تولید نفت بالایی در خلیج فارس را دارد.

ورود به خارگ فقط با مجوز

 ورود به جزیره خارک به علت استراتژیک بودن این جزیره فقط با مجوز انجام خواهد شد و بدون مجوز قادر به سفر به این جزیره نخواهد بود که این مجوز توسط نیروهای انتظامی صادر خواهد شد و حتی تمامی کارکنان شاغل در این جزیره برای حضور در جزیره قبل از ورود باید مجوز لازم را اخذ نمایند.
جزیره خارگ

حیات وحش جزیره خارگ

 جزیره خارک دارای حیات وحش منحصر به فردی می باشد در این جزیره گونه های نادری از آهو ها زندگی می کنند این آهوها دارای زیبایی خاصی می باشند و طبق قوانین جزیره هیچ کس هیچ کدام از افراد نمی‌توانند به این آهو آسیب بزند و شکار آنها نیز ممنوع است.

نفتکش ها و جزیره خارگ

 به علت آنکه بیشتر صادرات نفت ایران از جزیره خارک انجام می شود وقتی به ساحل این جزیره بالاخص اسکله T سر بزنید نفتکش های زیادی را در حال بارگیری نفت خام خواهید دید.
جزیره خارگ

خارگ و جنگ تحمیلی

 جزیره خارک در زمان جنگ تحمیلی و حمله ارتش حمله ارتش بعث عراق به ایران جزو مناطق عملیاتی دفاع مقدس محسوب می‌شد و هواپیماهای عراقی بارها به این جزیره حمله کردند تا ایران نتواند در آن دوران نفت خام خود را به جهان صادر کند.

فرودگاه جزیره خارگ

 فرودگاه جزیره خارک یکی از کوچک‌ترین فرودگاه‌های کشور میباشد طول باند فرودگاه بسیار کوچک است و امکان نشستن هواپیماهای بزرگ بر روی باند آن وجود ندارد در تصویر زیر نمای زیبا از نشستن یک هواپیما بر روی فرودگاه جزیره خارک را خواهید دید.
فرودگاه خارگ
https://naftonline.ir/news/25658/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0