تاریخ انتشارجمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت کشتی حفاری ترکیه با نام «فاتح» برای حفاری بیشتر گاز در چاه آزمایشی «ترکالی یک» به دریای سیاه بازگشته است و این عملیات حفاری ۷۵ روز طول می‌کشد.
ترکیه و اکتشاف گاز در دریای سیاه | نفت آنلاین
ترکیه و اکتشاف گاز در دریای سیاه | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از به نقل از اویل پرایس، فاتح دانمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت این کشور پس از یک اکتشاف گازی بزرگ در دریای سیاه در سال جاری میلادی، حفاری در یک منطقه جدید در این دریا را آغاز کرده است.

وی گفت کشتی حفاری ترکیه با نام «فاتح» برای حفاری بیشتر گاز در چاه آزمایشی «ترکالی یک» به دریای سیاه بازگشته است و این عملیات حفاری 75 روز طول می‌کشد.
دانمز قبلا اعلام کرده بود ترکیه قصد دارد از یک کشتی حفاری سوم برای اکتشاف منابع طبیعی در دریای سیاه استفاده کند. کشتی حفاری کانونی فعالیت خود را در اوایل 2021 در کنار کشتی فاتح آغاز می‌کند. کشتی فاتح در سال جاری یک اکتشاف بزرگ گازی در دریای سیاه داشته که از نظر ترکیه بزرگترین منبع گازی اکتشاف شده تا به امروز است.

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اکتشاف این میدان گازی را در ماه اوت اعلام کرد و گفت ظرفیت آن را 320 میلیارد متر مکعب تخمین می زنند که بزرگترین اکتشاف گازی در تاریخ ترکیه است. اردوغان گفت این اکتشاف به امنیت انرژی ترکیه کمک می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد میدان‌گازی تونا 1 تولید خود را از اوایل 2023 آغاز کند.
 اردوغان در اواسط اکتبر اعلام کرد ظرفیت میدان گازی تونا بیش از حد انتظار است و به 405 میلیارد متر مکعب می‌رسد.

 وی همچنین گفت ترکیه به جستجوی خود برای منابع نفت و گاز در دریای سیاه ادامه می‌دهد.

 حفاری ترکیه در مدیترانه باعث انتقاد همسایگان این کشور شده است. درگیری بین یونان و قبرس از یک طرف و ترکیه در طرف دیگر در ماه‌های اخیر به دنبال حفاری نفت و گاز ترکیه در شرق مدیترانه افزایش یافته است. حفاری در آبهایی صورت می‌گیرد که یونان و قبرس متعلق به خود می‌دانند.
https://naftonline.ir/news/22087/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0