تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
رئیس‌جمهوری گفت: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند، متقابل برای آنها مشکل به وجود خواهد آمد.
حسن روحانی | ریاست جمهوری | نفت آنلاین
حسن روحانی | ریاست جمهوری | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، سوم خردادماه) در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با وی، با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه‌ها به‌ویژه روابط اقتصادی و تجاری، گفت: باوجود شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا روابط اقتصادی دو کشور در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی باید دوباره فعال شود.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور راهگشای سرعت تعاملات تهران - دوحه و رفع موانع باشد و انتقال کالاها از طریق بنادر دو کشور بتدریج فعال و پروازهای خطوط هوایی دو کشور از سر گرفته شود.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با امیر قطر با تاکید بر اینکه امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: آمریکا در نقاط مختلف جهان شرایط غیر قابل قبولی به وجود آورده، اما به هیچ عنوان ما آغازگر تشدید تنش و درگیری نخواهیم بود.

روحانی با اشاره به برخی تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه دریای کارائیب، افزود: اگر نفتکش‌های ما در دریای کارائیب یا در هر کجا از جهان از سوی آمریکایی‌ها دچار مشکل شوند متقابل برای آنها مشکل به وجود خواهد آمد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه ایران هیچگاه آغاز گر درگیری نخواهد بود گفت: ما همواره حق مشروع دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و تامین منافع ملی را برای خود
قائل هستیم و امیدواریم آمریکایی‌ها دست به خطا نزنند.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دولت و ملت ایران توسعه روابط با ایران را در همه زمینه‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: در باره روابط اقتصادی بین دو کشور به شخصه اهتمام ویژه‌ای قائل هستم و این موضوع در اولویت برنامه‌های قطر است.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست مشترک اقتصادی دو کشور، روابط اقتصادی و تجاری ایران و قطر بیش از پیش توسعه یابد.

وی تاکید کرد: موضع قاطع قطر این است که امنیت منطقه باید با همکاری همه کشورهای منطقه حاصل شود و ما به‌عنوان کشورهای منطقه برای تامین امنیت گذرگاه‌های آبی منطقه باید با یکدیگر همکاری کنیم.

شیخ تمیم افزود: ما مخالف هرگونه تنش هستیم و برای کاهش تنش‌ها همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.
https://naftonline.ir/news/21012/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0