تاریخ انتشارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری شبکه یک سیما عنوان شد؛

وزیر نفت : برنامه های ضدتحریمی را اعلام نمی‌کنیم

وزیر نفت گفت: از تمام امکاناتمان برای صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی استفاده میکنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
صادرات فرآورده های نفتی ایران | نفت آنلاین
صادرات فرآورده های نفتی ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ،  بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (یکم خردادماه) در گفت‌وگوی زنده با بخش خبری شبکه یک سیما درباره این موضوع که پایان بخش دریایی پارس جنوبی به چه معناست، اظهار کرد: بدان معناست که تمام سکوهای این میدان مشترک گازی نصب و تمام خطوطی که گاز را از دریا و سکوها به خشکی می‌آورند، عملیاتی شده‌ است.

وی با بیان اینکه با تکمیل ۲۷ فاز متعارف پارس جنوبی نزدیک ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز ترش از این میدان قابل برداشت است، افزود: این گاز پس از ارسال به پالایشگاه و شیرین‌سازی به شبکه سراسری تزریق می‌شود و همچنین بخشی ازآن به عنوان خوراک پتروشیمی استفاده می‌شود.

وزیر نفت درباره اینکه مقدار برداشت ایران و قطر از این میدان مشترک هم اظهار کرد: ایران هم‌اکنون روزانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از این میدان مشترک برداشت می‌کند که تا پایان سال ۵۰ میلیون مترمکعب به این مقدار افزوده می‌شود.

به گفته وی، ایران در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر جلوتر است.

زنگنه به این پرسش که وزارت نفت با توجه به افت قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی چه برنامه‌ای برای گذشتن از سد تحریم دارد، اظهار کرد: همیشه گفتم ما خیلی برنامه‌های تحریم‌ شکنی را نمی‌گویم. تلاشمان این است کارهایمان را انجام دهیم و با تمام قدرت و احساس مسئولیت در مقابل دشمنی که ظالمانه و غیرقانونی به حقوق ما تجاوز کرده، ایستاده‌ایم.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه ما از تمام امکاناتمان برای صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی استفاده می‌کنیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد و کارمان را با قدرت انجام می دهیم، تصریح کرد: اجازه بدهید بیشتر از این در این باره توضیح ندهم زیرا فقط ملت ایران حرف‌های من را نمی‌شنوند و دشمنان هم می‌شنوند.
https://naftonline.ir/news/21005/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0