تاریخ انتشارجمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
یک رسانه انگلیسی امروز جمعه گزارش داده پنج نفتکش حامل سوخت ایران در حال نزدیک شدن به«کارائیب» هستند.
نفتکش های ایرانی در راه ونزوئلا | نفت آنلاین
نفتکش های ایرانی در راه ونزوئلا | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، پنج نفتکش حامل سوخت ایران در حال نزدیک شدن به«کارائیب» هستند و انتظار می‌رود اولین کشتی روز یکشنبه وارد آب‌های این کشور آمریکایی جنوبی شود. 

خبرگزاری رویترز این گزارش را بر اساس داده‌های به دست آمده از شرکت‌های رصد اطلاعات دریانوردی منتشر کرده و مدعی شده ایران در حال انتقال ۱.۵۳ میلیون بشکه بنزین به ونزوئلا است. 

انتقال این محموله به ایجاد تنش‌های دیپلماتیک بین آمریکا با ایران و نزوئلا شده است. آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می‌داند و گفته در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به آن است. 

وزیر دفاع ونزوئلا گفته ارتش این کشور بعد از ورود این نفتکش‌ها به منطقه انحصاری ویژه این کشور آمریکایی لاتین آنها را اسکورت خواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز می‌گوید نفتکش «فرچون» که در حال حرکت با پرچم ایران است و جلوتر از سایر نفتکش‌ها است جمعه در حال نزدیک شدن به دریای کارائیب بود. چهار کشتی دیگر در حال پیمودن مسیری مشابه با فرچون هستند. 

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست امروز جمعه احتمال توقیف این نفتکش‌ها از سوی آمریکا را ضعیف توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم روز پنجشنبه وجود هر گونه برنامه برای توقیف نفت‌کش‌های ایران را رد کرد. 


واشنگتن‌‌پست احتمال اقدام علیه نفت‌کش‌های ایران را ضعیف توصیف کرد

 یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی امروز جمعه احتمال توقیف نفت‌کش‌های ایران در مسیر حرکت به سمت ونزوئلا را ضعیف توصیف کرده است. 

روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شده پنج نفت‌کش ایران در حال حمل نزدیک به ۶۰ میلیون گالن بنزین ایران هستند که قرار است ونزوئلا بهای آن را با طلا پرداخت کند. جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را رد کرده است. 

واشنگتن‌‌پست نوشته اولین نفت‌کش ایران تا یکشنبه هفته جاری وارد ونزوئلا خواهند شد. «الیوت آبرامز»، سفیر آمریکا در ونزوئلا گفت: «شاهدیم که دو دولت مطرود می‌بینند که می‌توانند چیزهایی را مورد نیازشان هست با هم مبادله کنند.»

دولت آمریکا با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و ونزوئلا در صدد فشار بر جامعه بین‌المللی جهت منع مبادلات نفتی با این دو کشور است. 

واشنگتن‌‌پست نوشته ایران در برابر هر گونه اقدام از سوی آمریکا برای توقیف این نفت‌کش‌ها هشدار داده و ونزوئلا هم قول داده با ناو، این نفت‌کش‌ها را از آب‌های سرزمینی خودش اسکورت کند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته دولت آمریکا درباره مبادله ایران با ونزوئلا هشدار داده اما مقام‌های این کشور لحن خود درباره احتمال درگیری مستقیم با نفت‌کش‌های ایران را ملایم‌تر کرده‌اند. 

«جاناتان هافمن»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه وجود هر گونه برنامه برای توقیف نفت‌کش‌های ایران را رد کرد. 

رسانه آمریکایی نوشته اقدام محتملی که دولت دونالد ترامپ ممکن است برای مواجهه با اقدام ایران در پیش بگیرد اعمال تحریم‌‌های جدید خواهد بود. 

«حجت‌الله سلطانی» سفیر ایران در ونزوئلا روز گذشته (چهارشنبه) با دفاع از محموله پنج تانکر حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا تأکید کرد که دو کشور حق دارند که به صورت آزادانه با یکدیگر تجارت کنند.

پایگاه خبری «تله مترو» گزارش کرد، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقام‌های دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، سلطانی تأکید کرد که کنوانسیون‌های بین‌المللی از روابط رو به رشد دو کشور ونزوئلا و ایران که هم‌اکنون تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، محافظت می‌کند.

وی در جمع خبرنگاران در سفارت ایران در کاراکاس گفت: «روابط میان ایران و ونزوئلا تهدیدی برای هیچ کس محسوب نمی‌شود و برای هیچ‌کس خطری به همراه ندارد».
https://naftonline.ir/news/21002/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0