تاریخ انتشارجمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
دکتر دهقان : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با همه توان آماده خدمت رسانی به شاغلین و بازنشستگان صنعت نفت و خانواده هایشان است.
دکتر بهرام دهقان | رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز | نفت آنلاین
دکتر بهرام دهقان | رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، با افزایش شیوع بیماری کووید 19 در استان خوزستان ، بهداشت و درمان اهواز نیز اقدامات ویژه ای را در این زمینه انجام داده است. در همین خصوص با دکتر بهرام دهقان رئیس این مرکز گفتگویی انجام داده ایم.

دکتر دهقان در ابتدا با اشاره به افزایش تعداد مراجعات با علائم کرونا ویروس گفت : متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش آمار مراجعین به بیمارستان و مراکز سلامت خانواده بوده ایم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت اهواز گفت : با توجه به افزایش شیوع بیماری در استان خوزستان و درخواست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، در بیمارستان بزرگ نفت اهواز دو بخش بستری را تحت عنوان بخش های کووید1 و 2  آماده سازی نمودیم و در حال حاضر حدود 50 تخت بستری به بیماران کووید19اختصاص داده شده است.
وی این اطمینان را داد که بیماران کووید19 صرفا در این دو بخش بستری شده و این دو بخش از سایر بخش های بیمارستانی کاملا مجزا می باشد.

دکتر دهقان در ادامه گفت : برای حفظ سلامت مراجعین و پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به زودی بخش اورژانس فعلی و  opd  به طور کامل به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته و بخش فیزیوتراپی زنان قدیم که بازسازی و آماده سازی شده به عنوان بخش اورژانس حاد غیر تنفسی به سایر مراجعین که با علائمی غیر از بیماری کووید19 مراجعه میکنند ، اختصاص می یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه تحت پوشش در بحران اخیر بسیار مورد توجه است گفت : در همه ورودی های بیمارستان بزرگ نفت اهواز تب سنجی و ضدعفونی کردن دست مراجعین انجام می گیرد.

وی تاکید کرد : بهتر است مراجعین برای حفظ سلامت خود هنگام تردد در  بیمارستان و فضاهای درمانی حتما از ماسک استفاده نمایند.

دکتر دهقان در ادامه گفت : در حال حاضر جهت پیشگیری از شیوع بیماری و کاهش تردد گروههای آسیب پذیر و بیماران خاص (بیماران مبتلا به سرطان ، پیوند اعضا و ... )  در بیمارستان ، پس از ویزیت تلفنی بیمار توسط پزشک و بررسی علائم فعلی و داروهای مصرفی وی  ، داروی جدید این بیماران درب منزل به ایشان تحویل داده می شود.

وی افزود : در حال مذاکره با صندوق های بازنشستگی هستیم که بتوانیم خدمات تحویل دارو درب منزل را به بازنشستگان نفت نیز ارائه کنیم.
 
دکتر بهرام دهقان در ادامه ضمن اشاره به برنامه بازگشایی کلینیک های تخصصی بیمارستان نفت گفت : با توجه به افزایش شیوع بیماری در استان برنامه بازگشایی کلینیک های تخصصی به شکل عادی فعلا متوقف شده است ، اما بیمارانی که نیاز به خدمات تشخیصی و درمانی اورژانسی داشته و یا بیماری مزمن کنترل نشده دارند ، می توانند از طریق تماس با تلفن 3153_061  (Call Center)  وبا هماهنگی قبلی  و برنامه ریزی شده به بیمارستان مراجعه نموده و خدمات مربوطه را دریافت نمایند. وی تاکید کرد این بیماران پیگیری اقدامات درمانی خود را در اسرع وقت انجام دهند.

وی افزود : به یاری خدا پس از کاهش پیک بیماری کرونا در استان و بازگشت به شرایط عادی ، به شکل برنامه ریزی شده و تدریجی کلینیک های تخصصی بازگشایی خواهد شد و در آینده نزدیک ، در دو مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون ، 5 کلینیک تخصصی داخلی ، جراحی ، زنان ، قلب و اطفال نیز راه اندازی خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه ی بیماران گفت : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با همه توان آماده خدمت رسانی به شاغلین و بازنشستگان صنعت نفت و خانواده هایشان است.
https://naftonline.ir/news/20984/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0