تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار مطالبی از سوی برخی افراد و رسانه‌ها مبنی بر احداث آسمانخراش از سوی این شرکت توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی ارائه داد.
واکنش روابط عمومی وزارت نفت به ساخت آسمانخراش شرکت ملی گاز ایران در تهران | نفت آنلاین
واکنش روابط عمومی وزارت نفت به ساخت آسمانخراش شرکت ملی گاز ایران در تهران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، متن توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت به شرح زیر است:

۱. نشر این مطالب بخشی از حملات سازمان یافته و زنجیره­ای علیه صنعت نفت است که از سوی مرکزیتی شناخته شده هدایت می‌شود که مدت­‌هاست به قصد تسویه حساب‌های سیاسی هر شایعه و شنیده‌ای را شاخ و برگ داده و از آن وسیله‌ای برای جوسازی و تشویش اذهان عمومی فراهم می‌کند.

۲. موضوع مورد اشاره مربوط به مصوبه‌ای در دولت گذشته به تاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۹ است که براساس آن شرکت گاز مجاز شده که از محل فروش اموال و ساختمان‌های قدیمی خود نسبت به احداث ساختمان جدید اقدام کند.

۳. صرفنظر از وجود چنین مصوبه‌ای با توجه به ابلاغیه پارسال وزیر نفت درباره ضوابط اجرای بودجه صنعت نفت، که امسال نیز جاری و نافذ خواهد بود، هرگونه خرید، ساخت و حتی اجاره ساختمان جدید در مجموعه صنعت نفت ممنوع شده و اساساً شرکت ملی گاز یا دیگر شرکت‌های تابعه مجاز به احداث ساختمان نبوده و نیستند.

۴. اعداد و ارقام چند هزار میلیارد تومانی هم که در این باره به عنوان هزینه ساخت مجموعه گاز ذکر شده اساساً فاقد مبنا و موضوعیت است زیرا شرکت گاز با توجه به تنگناهای مالی موجود برای این قبیل امور چنین منابع و بودجه‌ای در اختیار نداشته و بنابراین موضوع احداث ساختمان جدید برای شرکت گاز در شرایط کنونی در دستور کار این شرکت قرار ندارد.
https://naftonline.ir/news/20981/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0