تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
با حضور وزیران نفت و امور خارجه

پیکر حسین کاظم‌پور اردبیلی به خاک سپرده شد

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیران نفت و امور خارجه، مدیران ارشد صنعت نفت و امور خارجه و خانواده آن‌ مرحوم در بهشت زهرا (س) برگزار شد.
مراسم تشییع مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی | نفت آنلاین
مراسم تشییع مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین بیژن زنگنه، وزیر نفت در این مراسم با اشاره به اینکه از روزی که آقای کاظم‌پور در بیمارستان بستری شدند مرتب دعاگویشان بودم، تصریح کرد: امیدوارم خداوند به ایشان درجات بالایی عطا کند، ایشان مرد شریفی بودند.

وی با بیان اینکه آقای کاظم‌پور آزارشان به کسی نمی‌رسید و جز خدمتگزاری و اعتلای کشور چیزی در ذهنشان نبود، گفت: ان‌شاء‌الله خداوند ما را قدردان چنین مردان بزرگی که در خدمتشان بودیم، بداند.

وزیر نفت با یادآوری اینکه من ۲۳ سال مستقیم با ایشان کار کردم و هیچ تصمیمی را در بازار نفت بدون مشورت با ایشان نگرفتم، اظهار کرد: آقای کاظم‌پور تجربه‌هایشان را بدون هیچ چشم‌داشتی در اختیار ملت و وزارت نفت قرار داد، ما نیازمند چنین افرادی هستیم.

زنگنه بار دیگر این ضایعه را به خانواده حسین کاظم‌پور اردبیلی و ملت ایران تسلیت گفت.

خدایا شاهد باش جز خوبی چیزی از «حسین» ندیدیم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه هم در این مراسم با بیان اینکه حسین کاظم‌پور اردبیلی مردم بزرگی بود، اظهار کرد: موافقان و مخالفان عقاید او جز خوبی، محبت، خدمتگزاری و نگرانی برای کشور چیزی از او ندیدند.

وی ادامه داد: خدایا شاهد باش ما جز خوبی و دغدغه برای کشور چیزی از «حسین» ندیدیم. او مردی امین، راستگو، صریح و بی‌تعارف بود که هیچ‌گاه دل کسی را نمی‌شکست، اما در گفتن نظراتش هیچ ملاحظه‌ای نداشت.

ظریف با اشاره به اینکه ما در طول سه ماه گذشته در وزارت‌ امور خارجه دو «حسین» را از دست دادیم که اگرچه دارای دیدگاه متفاوت بودند، اما هر دو نمونه خدمتگزاری بی‌پیرایه و صادقانه برای مردم دلاور ایران بودند، تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه حسین کاظم‌پور اردبیلی که پیش از بستری شدن در بیمارستان با یکی از دوستان وزارت‌ خارجه در میان گذاشتند، مردم بود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بعید می‌دانم کسی مانند «حسین» به جمع خانواده بازرگانی، خارجه و نفت بپیوندد، تأکید کرد: بار دیگر این مصیبت سنگین را به همسر گرانقدر و فرزندان بزرگوار و سایر بازماندگان، همچنین خانواده صنعت نفت و خارجه و کل ملت ایران تسلیت می‌گویم.

حسین کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک که دو هفته گذشته به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران به کما رفته بود، بامداد روز شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) دار فانی را وداع گفت.
 
https://naftonline.ir/news/20958/
منبع : وزارت نفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0