تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
به دلیل نزدیک بودن شهر مشهد به رشته کوه‌های بینالود این شهر در زمستان سرمای بسیار شدیدی دارد؛ سرمای مشهد آنچنان زیاد است که مسافران کم‌تری به این شهر سفر می‌کنند؛ اگر جز آن دسته افرادی هستید که به شلوغی علاقه‌مند نیستید می‌توانید در فصول سرما به این شهر سفر کنید چرا که در زمستان فضای شهر خلوت‌تر می‌شود.
روزهای خلوت مشهد در زمستان
روزهای خلوت مشهد در زمستان

روز‌های خلوت مشهد در زمستان

به دلیل نزدیک بودن شهر مشهد به رشته کوه‌های بینالود این شهر در زمستان سرمای بسیار شدیدی دارد؛ سرمای مشهد آنچنان زیاد است که مسافران کم‌تری به این شهر سفر می‌کنند؛ اگر جز آن دسته افرادی هستید که به شلوغی علاقه‌مند نیستید می‌توانید در فصول سرما به این شهر سفر کنید چرا که در زمستان فضای شهر خلوت‌تر می‌شود.

نکته مهم این که در فصل سرما و زمستان بهتر است از رفتن به روستا‌های اطراف مشهد خودداری کنید. در فصل زمستان شهر مشهد سرمای شدیدی را تجربه می‌کند؛ دمای شهر در فصل زمستان بین ۴ تا ۲۰ درجه زیر صفر می‌رسد. به طور کلی بارش برف و دمای پایین مشهد برای هیچ مسافری خوشایند نبوده و بهتر است فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب نکنید.

اما به هرحال اگر تمایل دارید در فصل زمستان به شهر مشهد سر بزنید ما چند نمونه از جاذبه‌های دیدنی و امکانات این شهر را برای شما بیان می‌کنیم. توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پارک جنگلی وکیل آباد
اگر یکبار هم به این شهر زیبا سفر کرده باشید با نام پارک جنگلی وکیل آباد به خوبی آشنا هستید. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های شهر مشهد در فصل زمستان این پارک جنگلی است؛ با بارش برف و سفیدپوش شدن منطقه زیبایی این پارک چند برابر می‌شود. پارک جنگلی از ۵۰ سال پیش به عنوان یکی از تفرچجگاه های‌ییلاقی در شهر مشهد شناخته می‌شود. پارک جنگلی حدود ۷۰ هکتار مساحت دارد و در آن بند گلستان چشم نوازی خوبی به مسافران می‌دهد.

روستای زشک مشهد
بعد از پارک جنگلی وکیل آباد، روستای زشک از اولویت بالایی برخوردار است. این روستا با شهر مشهد حدود ۲۰ کیلومتر مسافت دارد و جز بهترین مناطق تریستی شهر مشهد محسوب می‌شود.

روستای زشک به دلیل زیبایی چشم نواز محیط، آب و هوای مناسب و باغ‌های سرسبز دارای محبوبیت و طرفداران بسیار زیادی است.
پارک طبیعی هفت حوض
پارک طبیعی هفت حوض
آخرین منطقه دیدنی مختص فصل زمستان، پارک طبیعی هفت حوض است. این پارک نیز جز دسته جاذبه‌های مهم شهر مشهد به حساب می‌آید. این پارک طبیعی در فاصله بسیار کمی از مشهد واقع شده است. این پارک آرامش و زیبایی بسیار خاصی در وجود خود دارد و برای سفر کردن در فصول سرد سال بسیار مناسب است.

تا اینجای مقاله با سه دیدنی مهم شهر مشهد آشنا شده‌ایم، در ادامه چند نکته در خصوص سفر در زمستان برای شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید برای سفر خود اطلاعات کامل‌ترین جمع‌آوری کنید.

نکته مهم برای مسافران: هتل مدینه الرضا در مشهد یکی از بهترین هتل‌های پنج ستاره استان خراسان رضوی به شمار می‌آید. این هتل به دلیل معماری سنتی و زیبا توانسته است درصد زیادی از مسافران این شهر را به خود مجذوب کند؛ بهتر است زمانی که در فصل زمستان به این شهر سفر می‌کنید این هتل زیبا را برای خود رزو کنید تا بتوانید در هوای سرد شهر در یک مکان دنج و مناسب قرار داشته باشد؛ این مکان به سایر جاذبه‌های دیدنی شهر و حرم مطهر رضوی نزدیک است و شما به راحتی به خصوص در فصل زمستان می‌توانید به این نقاط دیدنی بروید.

هزینه تور در فصل زمستان

در فصل زمستان شهر مشهد نسبت به فصل‌های دیگر خلوت‌تر است؛ در این فصل طبیعتا قیمت تور‌ها و هتل مشهد (https://www.alibaba.ir/hotel/ir-mashhad) کمی ارزان‌تر است و اکثر شرکت‌ها در این زمان تخفیفات ویژه‌ای برای خرید تور اختصاص می‌دهند. لازم به بیان است در فصل سرد سال علاوه بر کاهش قیمت بلیط‌ها، قیمت هتل‌ها نیز نسبت به قبل کمتر می‌شود. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی مناسبی در فصل زمستان به مشهد سفر کرده و جاذبه‌های دیدنی این شهر را از دست ندهید.
رزو تور مشهد در زمستان

نکات لازم برای رزو تور مشهد در زمستان

شما می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری تور مشهد خود را خریداری و رزو نمایید. شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت‌های معتبر نسبت به خرید بلیط یا تور خود اقدام نمایید. شما می‌توانید به آژانس‌های مسافرتی رفته و با کارمندان فروش مشورت کنید تا بتوانید بهترین تور را با قیمت مقرون به صرفه‌ای خریداری کنید. اگر به صورت آنلاین قصد خرید بلیط و تور خود را دارید نسبت به معتبر بودن آژانس مسافرتی مطمئن شوید.

خرید سوغاتی در فصل زمستان در مشهد

شاید برایتان جالب باشد دانید در فصل زمستان علاوه بر کاهش قیمت بلیط و هتل‌ها، قیمت بعضی از کالا‌ها نیز کم می‌شود. می‌توان این گونه بیان کرد که هر چه قدر تعداد زائرین و مسافران بیشتر باشد، قیمت کالا‌ها و سوغاتی‌های این شهر نیز بالاتر می‌رود. شما می‌توانید در فصل زمستان و سرما کالا‌های مقرون به صرفه‌تری در مشهد تهیه کنید. از بهترین مکان‌های مخصوص خرید می‌توان به کیان سنتر، وصال، پروما و... اشاره نمود.

اگر سؤال یا نکته‌ای ذهن شما را درگیر کرده است می‌توانید برای ما مطرح نمایید؛ از اینکه تا انتها همراه ما بوده اید، متشکریم.
https://naftonline.ir/news/29768/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0