تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
استاندار خوزستان گفت: در تاریخ ۷اسفندماه۹۸، سرعت انتشار کرونا در خوزستان ۱/۱۸۱۲ بود که این عدد در تاریخ ۶ فروردین‌ماه۹۹ به ۱/۰۶۲۱ رسیده‌ است، خوشبختانه این آمار نزولی نشان دهنده کاهش سرعت انتشار در استان خوزستان بوده که این نتیجه مداخلات و اقدامات انجام شده‌است.
شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان | نفت آنلاین
شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان ۲۸ بیمارستان به کرونا اختصاص داده شد که بیمارستان رازی بیمارستان رفرانس ما است.

وی افزود: در بخش بهداشت که مسؤول تشخیص بیماران مبتلا به کرونایی است، مراکز درمانی ۱۶و ۲۴ ساعته در تمام استان راه‌اندازی شده است.

استاندار خوزستان گفت: تا شب گذشته ۶۷۱ بیمار در کل استان به‌صورت قطعی به کرونا مبتلا و در بیمارستان‌ها بستری شدند که این آمار از شب گذشته تا به این لحظه با ۲۳ نفرافزایش روند صعودی داشته است.

وی بیان کرد: از ۶۷۱نفر بستری در بیمارستان ها، ۴۰۳نفر ترخیص و ۷۸ مورد فوت شدند همچنین درحال حاضر ۱۹۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

شریعتی ادامه داد: از تعداد کل مبتلایان در استان خوزستان، ۵۴ درصد مربوط به آقایان و ۴۶درصد خانم‌ها هستند؛ اما در موارد فوت شده ۵۸درصد مردان و ۴۲درصد آمار را، زنان به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: در میان افراد مبتلا به کرونا در تمام استان خوزستان، ۵۷ درصد بیماری زمینه‌ای نداشته و ۴۳ درصد دیگر دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، مشکلات ریوی و فشارخون بوده اند که ۸۱ درصد از موارد فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

شریعتی عنوان کرد: ۶۹ درصد افرادی که در ابتلا به بیماری کرونا، بیماری زمینه ای در آن نقش نداشته است،  سن بالای ۶۰ سال داشته اند که از این نظر بیماری‌های زمینه‌ای و سن بالا دو ریز فاکتور مهم در ابتلا به بیماری کرونا هستند.

وی گفت: مجموعا یک‌هزار‌و ۵۱ تخت در بیمارستان‌های مختص به کرونا استان خوزستان قرارگرفته و ۱۰۶ تخت هم در آی‌سی‌یو به کرونا اختصاص داده شده که تابحال ۶۰ تخت مورد استفاده قرار گرفته و از این تعداد همه افراد کرونا مثبت نیستند و افراد مشکوک را نیز شامل می شوند.

استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه از نظر تامین کادر درمان در استان مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر ۵۲۸ پزشک هزارو‌۴۴۰ پرستار و در مجموع سه هزار‌و‌۹۴ پرسنل کادر درمان مشغول به خدمت‌رسانی هستند؛ مسئله‌ای که درحال حاضر وجود دارد،  روند طولانی شیوع کرونا باعث خستگی کادر درمان شده که به برطرف ساختن این مسئله مشغول هستیم.

وی بیان کرد: در تاریخ ۷اسفندماه۹۸، آر زیرو و یا سرعت انتشار کرونا در خوزستان ۱/۱۸۱۲ بود که این عدد در تاریخ ۶ فروردین‌ماه۹۹ به ۱/۰۶۲۱رسیده‌ است، خوشبختانه این آمار نزولی نشان دهنده کاهش سرعت انتشار در استان خوزستان بوده که این نتیجه مداخلات و اقدامات انجام شده‌است.
 
https://naftonline.ir/news/20478/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0