تاریخ انتشارسه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
بدنبال انتشار کلیپ ویدیویی در فضای مجازی در خصوص نشت نفت از تسهیلات سرچاهی یکی از چاه های متروکه اطراف شهر مسجدسلیمان ، روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با انتشار توضیحی به این موضوع واکنش نشان داد .
شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان | نفت آنلاین
شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، بدنبال انتشار کلیپ ویدیویی در فضای مجازی در خصوص نشت نفت از تسهیلات سرچاهی یکی از چاه های متروکه اطراف شهر مسجدسلیمان ، روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با انتشار توضیحی به این موضوع واکنش نشان داد . 

در پاسخ به انتشار کلیپ ویدیویی پیرامون احتمال نشت نفت از یکی از چاههای متروکه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در فضای مجازی ؛ به اطلاع عموم می رساند چاه اشاره شده در ویدیوی مذکور ، چاه شماره ۲۴۶ مسجدسلیمان است که جزو چاه های مخزن آسماری بشمار می آید که در لایه فوقانی میدان مسجدسلیمان قرار دارد . این چاه همچون سایر چاه های این مخزن در عمق 300 متر زیر سطح دریا  قرار گرفته و درسال ۱۹۲۷میلادی حفاری شد و درسال ۱۹۶۱ میلادی به بعد بدلیل عدم پتانسیل تولید نفت و بدلیل افت فشار جریانی ، متروکه گردید. با توجه به اینکه قسمتی از تسهیلات سر چاهی این چاه مورد سرقت واقع گردیده ، ایمن سازی آن در برنامه ی کاری مدیریت فنی این شرکت قرار دارد.

لازم به توضیح است تولید نفت از چاه های مخزن آسماری مسجدسلیمان بدلیل افت فشار طبیعی فقط با پمپ های درون چاهی و نه بصورت طبیعی میسر است و نفت اشاره شده در کلیپ مذکور نفت مرده بدلیل سرقت بخش هایی از تسهیلات سرچاهی بوده و نفت جاری نمی باشد از این رو خطری  از این ناحیه نمی توان متصور شد . ضمن آنکه متروکه سازی و ایمن سازی برخی از چاه ها که ممکن است خطر بالقوه ایجاد کنند ، همواره در برنامه شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قرار دارد و بهمین دلیل بصورت مستمر از این چاه و سایرچاه ها پایش و بررسی میدانی بعمل می آید.

با عنایت به مطالب پیش گفته و با توجه به پایش های مستمر و تمهیدات اندیشیده شده هیچ نگرانی در خصوص نشت نفت وجود ندارد و از رسانه ها و فعالین این عرصه که همواره در جهت تأمین منافع عمومی قدم بر می دارند انتظار می رود در انتشار اخبار حوزه ی نفت و انرژی با توجه به حساسیت آن ، جوانب فنی و تخصصی امور را در نظر بگیرند . روابط عمومي شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان نیز بمنظور تنویر افکار عمومی ، آماده پاسخ گویی به سوالات اصحاب رسانه و شهروندان محترم می باشد .
 
https://naftonline.ir/news/20449/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0