تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
هادی قوامی با اشاره به آخرین جزئیات نحوه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۹۹ گفت: بعد از ایراد شورای نگهبان در خصوص غیرعادلانه بودن افزایش ۱۵ درصدی حقوق تمامی کارمندان، کمیسیون تلفیق اصلاح ماده مربوطه را در دستور کار قرار داد.
افزایش حقوق ها در سال 1399 | نفت آنلاین
افزایش حقوق ها در سال 1399 | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس مقرر شد تا حقوق حداقل‌بگیران در سال بعد ۵۰ درصد افزایش یابد، به این ترتیب حداقل حقوق کارمندان دولت از یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان در سال ۹۸ به دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

قوامی با بیان اینکه "به محل افزایش حقوق‌ها ورود نمی‌کنیم و سازمان برنامه و بودجه باید در خصوص محل افزایش حقوق کارمندان اظهار نظر کند"، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق کارمندان با دریافتی دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان در سال آینده مشمول حداقل ۱۵ درصد افزایش حقوق خواهند شد.

وی افزود: در واقع سازمان برنامه و بودجه اختیار افزایش حقوق به‌میزان حداقل ۱۵ درصد را خواهد داشت و در صورت امکان می‌تواند بیش از این مقدار نیز حقوق پرداختی به این طبقه را افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بر اساس مصوبه تلفیق در راستای رفع ایراد شورای نگهبان حقوق‌بگیران با دریافتی بیش از ۶ میلیون تومان تنها مشمول افزایش ۱۵ درصدی حقوق خواهند شد.

این نماینده مجلس در واکنش به افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری نیز گفت: محل افزایش حقوق‌ها مربوط به سازمان برنامه و بودجه است.

قوامی همچنین تأکید کرد: بر اساس این مصوبه، افزایش حقوق علاوه بر کارمندان دولت شامل بازنشستگان نیز خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم، در خصوص ایراد شورای نگهبان به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره اخذ مالیات از خانه‌ها نیز توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: در ایراد شورای نگهبان به بند الحاقی تبصره ۶ بودجه مصوب کمیسیون تلفیق آمده است، اطلاق اخذ مالیات از خانه‌های خالی مغایر با موازین شرع تشخیص داده شد. بر این اساس کمیسیون تلفیق نیز اصلاحاتی را در این خصوص انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در راستای رفع ایراد شورای نگهبان مقرر شد مالکانی که بیش از یک خانه خالی در اختیار دارند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی شوند.

وی اضافه کرد: به‌عبارت صریح‌تر مالکان یک خانه خالی مشمول مالیات مذکور نمی‌باشند، اما مالکان دو خانه خالی به بالا باید مالیات مورد اشاره را بپردازند.
 
https://naftonline.ir/news/20416/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
داود
با سلام ظاهرا این افزایش شامل نیروهای قراردادی نمیشود و طبق معمول حق آنها خورده خواهد شد من نمیدانم چرا ما ساکتیم؟
0