تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
مقصران ماجرای بنزین بسیج طلاب 3 حوزه علمیه دارالحکمه، صدر و مشکوه از روحانی خواسته‌اند تا همانطور که برای حادثه سقوط هواپیما خواستار تشکیل دادگاه ویژه شده، برای مقصران ماجرای سهمیه‌بندی بنزین که باعث کشتن عده‌ای شد نیز تقاضای تشکیل دادگاه ویژه دهد.
در خصوص مقصران ماجرای بنزین پیشنهاد برگزاری دادگاه دهید | نفت آنلاین
در خصوص مقصران ماجرای بنزین پیشنهاد برگزاری دادگاه دهید | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ بسیج طلاب حوزه‌های علمیه مشکوه، صدر و دارالحکمه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور به اظهارات وی درباره لزوم تشکیل دادگاه ویژه درباره سانحه سقوط هواپیما واکنش نشان دادند.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای روحانی
ریاست محترم جمهوری

با توجه به گام جدی دیروز شما در پاسخگویی نسبت به مردم، جا دارد حضرت‌عالی به‌عنوان مسبب مباشر تصمیم عامدانه و غیر عقلایی بنزین و ضربه جدی به زندگی مردم ایران و کشته شدن عده‌ای از هم‌وطنان که حتماً تعداد آن‌ها بیش از ۱۴۰ ایرانی بود، داوطلبانه پیش‌قدم شوید که فرآیند استیضاح و محاکمه حضرت‌عالی طی گردد.

همین‌طور مقتضی است دولت محترم از قوه قضاییه بخواهد تا دادگاه ویژه محاکمه مقصران این آسیب ملی را هرچه زودتر تشکیل دهد.

باشد که شرایط برای بررسی اقدام غیر عامدانه بخشی از نیروهای مسلح در شرایط جنگی که منجر به کشته شدن ۱۴۰ عزیز ایرانی و جمعی از اتباع کشورهای دیگر شد نیز به شکلی منطقی و متین فراهم گردد. چه‌بسا در پس این صحنه مقصرینی از نهادهای دیگر هم در کار باشند که برای ما مردم هنوز مکشوف نگردیده است.

ضمناً نظر به شائبه تخلفات گسترده از سوی دولت محترم به ریاست جنابعالی - چه در لایه سیاست‌های کلان کشور ناظر به اصول ۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی، چه در لایه قوانین خاص مصوب چنان مواد ۱۰ قانون هواپیمایی و ۵۰۶ و ۵۲۶ قانون مجازات اسلامی در باب سانحه هواپیمای اوکراینی- ورود دادستان محترم کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم برای بررسی این طیف وسیع و مخرب از تخلفات را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَیْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ

بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه
بسیج طلاب حوزه علمیه صدر
بسیج طلاب حوزه علمیه دارالحکمه

 
https://naftonline.ir/news/19901/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0