تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت از وی خواست تا در شرایط اقتصادی کنونی از احداث واحدهای اجرایی غیرضروری توسط شرکت ملی گاز خودداری نماید.
نامه مهم توکلی به وزیر نفت | نفت آنلاین
نامه مهم توکلی به وزیر نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای خطاب به بیژن نامدار زنگنه نوشت: از احداث مجتمع اداری شرکت گاز خودداری کنید.

بنا بر گزارش های رسیده به دیده بان شفافیت و عدالت شرکت ملی گاز در حال اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری برای ساخت  احداث مجتمعی عظیم با عنوان مجتمع اداری متمرکز شرکت ملی گاز ایران است.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای مهندس زنگنه
وزیر محترم نفت


سلام­ علیکم؛

جنابعالی به خوبی آگاه هستید که کشور با محدودیت وسیع منابع بودجه مواجه است،  باید صرفه جویی در هزینه­ کرد واحدهای اجرایی و شرکت­های دولتی از اولویت­های ویژه دولت باشد. گزارش‌های موثق دریافتی به دیده بان شفافیت و عدالت حاکی از ان است که متأسفانه شرکت ملی گاز ایران در اقدامی عجیب و بر خلاف این  اولویت ها در حال اخذ مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری برای ساخت  احداث مجتمعی عظیم با عنوان مجتمع اداری متمرکز شرکت ملی گاز ایران است.

بناست این مجتمع در زمینی به مساحت 57840 متر مربع در غرب بزرگراه شهید صیاد شیرازی، شمال خیابان بطحائی (مغان) ساخته ­شود که از وزارت دفاع خریداری شده است.

تاکنون تنها چندین میلیارد تومان برای مسابقه معماری این ساختمان در سال گذشته هزینه و منجر به انتخاب شرکتی خارجی شده است. ضمناً قراردادهایی با شرکت‌های کریت عمران آریانا به عنوان مشاور پروژه؛ مهندسین مشاور رهیافت اندیشه فردا به عنوان مشاور ارزیابی عارضۀ ترافیکی و به موازات آن با شرکت های دیگری در زمینه مطالعات زیست محیطی، موزه گاز (سازمان میراث فرهنگی)، شهرسازی، زیرساخت، لرزه‌سنجی و پدافند عامل منعقد شده است.

شرکت ملی گاز ایران با توجه به سیاست برون سپاری و خصوصی سازی شرکت های وابسته نظیر انتقال گاز، گاز استانی، پالایشگاه­های گاز و تحقق ضریب نفوذ 98 درصد گازرسانی کشور،  تعداد وگستره پروژه‌­ها به شدت کاهش یافته و محدود شده است، لذا این شرکت به طور طبیعی باید حجم زیادی از مجتمع اداری خود را آزاد سازد.
بنابراین نه تنها ساختمان های موجود کفایت می‌کند، بلکه ساختمان‌هایی نیز مازاد خواهند بود و نیازی به احداث مجتمع اداری جدید نیست.

لذا هرگونه ساخت و ساز جدید این شرکت در شرایط معمول فاقد توجیه، اتلاف منابع و اسراف است. حال  در شرایط بحرانی فعلی که کشور با کمبود شدید منابع مواجه است و حتی وزارت نفت سرمایه لازم برای حیاتی‌ترین پروژه های خود را ندارد؛  این کار خیانت به کشور و دولت است و وزر و وبال پروژه‌­های غیر ضروری بر گردن جنابعالی سنگینی می­‌کند.
 
               با احترام
احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت
https://naftonline.ir/news/19894/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
احمد جعفری
باسلام
جناب وزیر نفت : کارهای اقتصادی در هر زمان برای تولید و پیشرفت کشور خوب و مورد قبول ا ست و لی در حال حاضر که در بحران اقتصادی ومبارزه هستیم درست نیست سرمایه این کشور برای ساختمان شرکت ملی گاز هزینه شود... ایا سالیان سال که ما صادرات نفت و گاز داشتیم با همین ساختمان مشگل داشتیم که جنابعالی در این زمان با این صادرات فعلی میخواهی میلیاردی هزینه کنی ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
کاش نفت فقط مشکلاتی از این قبیل داشت. نفت اسیر مافیای نفت (منافق وبیشرم) است. عوامل این مافیا در نفت ریشه دوانده اند و در بیخ گوش وزیر هم لانه داشته اند. اخیرا اقای کرباسیان با حکم بسیار معنی داری اقای گلپایگانی را به سمت رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری برگزید. این خبر در سایت ملی نفت و ملی حفاری ظاهر گردید. دو روز بعد مدیر عامل حفاری دو انتصاب انجام داد و بعد هم خبر انتصاب اقای گلپایگانی را از سایت ملی حفاری برداشتند!؟ سپس هم اقای وزیر حکمی به مشاور خود داد مبنی بر بررسی چگونگی افزایش بهره وری ملی حفاری که به عقیده اینجانب حد اقل عقب نشینی در مقابل مافیای نفت و نقض حکم انتصاب اقای گلپایگانی و بر گرداندن امر به افراد تحت کنترل مافیااست! مافیا هرگز اجازه به غیر خود نداده و نه میدهدکه به ملی حفاری وارد شود!. اقای وزیر حد اقل حکم کند که حکم انتصاب اقای گلپایگانی به سایت ملی حفاری برگردد! مدیریت ملی حفاری هنوز بعد از گذشت سه سال از رفتن "همیشه مدیر عامل"(دانه درشت مافیا) دست نخورده و درهیئت مدیره ملی حفاری هم دو نفر از سرسپردگان ایشان وارد شده ند! سیاست غلط و هدف دار از قبل تعیین شده نفت در قبال "دکل گمشده" تحت کنترل مافیای نفت که هم نوا با دشمنان خارجی و رسانه های بیگانه است خسارات جبران نا پذیری به نفت زده است. از چیزی که در نفت توجه و نظری نیست: هشدارهای مکرر مفام معظم رهبری در ر ابطه با "نفوذ و اژدهای هفت سر فساد"است .
0