تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران چقدر است ؟

اطلاعات مهم سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرحی مخالفت کردند که به دنبال کاهش سهمیه معافیت فرزندان ایثارگران برای خدمت وظیفه عمومی بود.
سهمیه خانواده ایثارگران | نفت آنلاین
سهمیه خانواده ایثارگران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) با ۶۲ رای موافق، ۱۱۶ رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس با طرح اصلاح بند «د» مده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کرده و آن را تصویب نکردند.

در ماده واحده این طرح آمده بود: متن زیر جایگزین جزء هفت ذیل بند «د» ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه می‌شود و تبصره آن ابقا می‌گردد:

۷_ در صورت اذن فرماندهی کل قوا و با رعایت بند ۳ ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی اصلاحی مصوب ۱۳۹۰.۸.۲۲:
_ فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور از ۱۲ روز کسر خدمت برخوردار می‌شوند.
_ فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت از ۱۲ روز کسر خدمت برخوردار می‌شوند.
_ فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی از ۱۲ روز کسر خدمت برخوردار می‌شوند.
 نمایندگان در حالی با این طرح مخالفت کردند که در حال حاضر طبق برنامه ششم توسعه معافیت فرزندان آزادگان، رزمندگان و جانبازان به ازای هر ماه اسارت، هر ماه حضور و هر درصد جانبازی کسر خدمت یک ماهه است.

همچنین طبق بند «د» ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی به ازای هر ۲۴ ماه آزادگی، ۲۵ درصد جانبازی و ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان معاف می‌شوند این امتیازات برای بهره‌مندی از تسهیلات این بند قابل جمع است و در مورد معافیت کسانی که مدت جانبازی یا حضور در جبهه یا مدت آزادگی و اسارت آنها در حد معافیت یک فرزند آنان نیست با درصد جانبازی و مدت حضور در جبهه و مدت دوران اسارت محاسبه می‌شود.
https://naftonline.ir/news/19341/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
اکبر ابوالحسنی
با سلام آقایان چرا همچین امتیازهای واسه خود رزمنده اختصاص نمی‌دید مثلا بنده شرایط سنی آم اجازه نمی‌داد بیشتر در جبهه باشم یعنی کمتر از 6ماه خیانت کرده یا کم کاری نموده چرا دذ ادارات فقط به 6ماه امتیاز می‌دهند جداقل به همان اندازه به کمتر از 6ماه هم امتیاز های مثل معاف از مالیات به ازای هر ماه 10 درصد اختصاص داده حداقل آنها هم دلشان خوش باشه نشد همه امکانات واسه 6ماه بالاتر لطفا بررسی کنید
0