تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
مدیر عامل شرکت سیمان کردستان از تبدیل وضعیت ۱۸۲ نفر از کارگران پیمانی تعاونی ۱۰۴۱ طرف قرارداد به استخدام مستقیم این کارخانه خبر داد و گفت: این تعداد کارگر شرکتی در یک ساعت مشخص و کارمعین، حقوقی کمتر از کارگران استخدامی دریافت می‌کنند
به گزارش نفت آنلاین ؛ فرهنگ ثابتی روز شنبه در جلسه گزارش عملکرد شرکت سیمان کردستان در بیجار اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات کارگران شرکت سیمان کردستان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم کارخانه بود که با تلاش و جلسات متعدد، ۱۸۲ کارگر شرکتی در چند مرحله تا ۲ سال آینده بتدریج به صورت رسمی در کارخانه استخدام می‌شوند.
وی افزود: از ابتدای شهریور پارسال تاکنون، ۳۰ نفر از کارگران بخش آسیاب سیمان نیز تبدیل وضعیت شدند و ۳۴۸ نفر از پرسنل نیز در قالب طرح مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شدند تا نیروهای معادل از میان جوانان تحصیل کرده جایگزین آنها شوند.
ثابتی با اشاره به اینکه تعداد کارگران کارخانه سیمان و شرکت اعتماد ترابر گروس بیش از ۴۲۸ نفر است، اضافه کرد: ۱۱۷ نفر از کارگران پیمانکاری در سال ۹۷ تبدیل وضعیت شده و ۱۵۰ نفر نیز در سال ۹۸ و ۲ سال بعد تیدیل وضعیت خواهند شد.
وی یادآور شد: میزان تولیدات شرکت سیمان کردستان در سال ۹۷ - ۹۶ حدود ۸۴۴ هزار تُن کلینکر و ۸۵۰ هزار تُن سیمان بوده که با توجه به کاهش تقاضا و تحریم های ارزی، بیش از ۱۰۰ هزار تُن در هر ۲ محصول کاهش تولید در فاصله سال های ۹۷ و ۹۸ داشته‌ایم.
ثابتی با تشریح نوسانات تولید در شهریور ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: در حال حاضر میزان تولید شرکت سیمان کردستان حدود چهار درصد کاهش یافته و امیدواریم با حمایت مردم و مسئولین از تولید بومی استان، شعار سال رونق تولید را به عرصه عمل ثابت کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز در ۶ ماه نخست سال، ارزش فروش محصولات شرکت سیمان کردستان حدود ۲۰ درصد افزایش را با حدود هفت درصد رشد در میزان صادرات ثبت کرده است.
مدیر عامل شرکت سیمان کردستان اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات دریافتی این شرکت حدود ۳۸ درصد است که با میزان فروش و هزینه های جاری تولید، توان بالایی از سرمایه حاصل از فروش را به خود اختصاص داده است.
او افزود: در مدت یک سال گذشته، حدود ۴۹۰ میلیارد ریال اقساط تسهیلات دریافتی شرکت سیمان کردستان با کلیه معوقات به غیر از بدهی موسسه مالی و اعتباری ملل در شهریور ماه ۹۸ به روز گردیده است.
وی همچنین از بازپرداخت بدهی ها به اشخاص ثالث اشاره کرد و اضافه کرد: سال گذشته علیرغم تورم ۴۷ درصدی بیش از ۱۶۶ میلیارد ریال بدهی سنواتی به اشخاص ثالث را نیز پرداخت کرده‌ایم.
ثابتی گفت: در فاصله سال ۹۵ تا ۶ ماهه نخست سال ۹۷، میزان تولید و فروش با هزینه های شرکت، حدود ۱۲۴ درصد زیان را به میزان یک میلیارد و ۹۷ میلیون ریال ثبت کرد که با تغییر مدیریت و کاهش برخی هزینه ها، میزان سود آوری کارخانه به مرز ۲۴ درصد رسید.
وی یادآور شد: معضلات و موانع عمده پیش روی تولید و پیشرفت شرکت سیمان کردستان، ورود محصولات سیمان از خارج استان به داخل کردستان، دشواری‌های صادرات محصولات و قوانین رفع تعهدات ارزی، موانع تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز وارداتی، حجم تسهیلات مالی بالا همراه با نرخ‌های سود و کارمزد بالاتر از بازده صنعت، پرونده های متعدد حقوقی شرکت و زمان بر بودن تعیین تکلیف آنها، تعیین تکلیف مشاغل مشمول قوانین سخت و زیان آور پرسنل است.
۴۰۰ بازدید در ۲ سال اخیر
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جلسه گفت: در مدت ۲ سال اخیر بیش از ۴۰۰ بازدید از واحدهای خدماتی، صنعتی و تولیدی در استان در راستای رفع موانع تولید و اشتغال صورت گرفته است.
برهان صلواتی اظهار داشت: با اعتباری بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در قالب ۲۰۴ طرح تولید و اشتغالزایی، حدود ۴۳۸ نفر در استان صاحب شغل شده اند.
وی افزود: حدود ۵۷ طرح اشتغال فراگیر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با اشتغال ۱۳۰ نفر در دولت تدبیر و امید به عرصه عمل در آمد و با اعتباری ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال دیگر نیز ۱۷۶ نفر در قالب اشتغال خانگی جذب شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از بازگشایی و رفع موانع تولید کشتارگاه صنعتی ماهان بیجار خبر داد و گفت: با حمایت های دولتی و تشکیل رفع موانع تولید این کشتارگاه چندین سال است که از تولید و اشتغال بازمانده به زودی فعال خواهد شد.
او به جذب ۲ هزار ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار اشتغال پایدار روستایی در استان اشاره کرد و گفت: سهم شهرستان بیجار با همیاری مسئولین، مدیران و بانک های عامل حدود ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.
صلواتی تاکید کرد: با توجه به مطالبات مردمی شهرستان بیجار، اولین شرکت تعاونی توسعه شهرستان بیجار با یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو ثبت فعالیت خود را آغاز کرده که مسئولیت آن، توزیع ثروت است.
بازگشت ۳۰ واحد تولیدی به چرخه اقتصادی
رئیس سازمان صمت کردستان نیز در این جلسه گفت: بیش از ۳۰ واحد تولیدی که با رکود تولید و تعطیلی روبه رو بودند با توجه به همت دولت به تحقق شعار رونق تولید، در مدت ۶ ماهه نخست سال جاری به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.
محمد دره وزمی افزود: برغم جنگ اقتصادی علیه ملت و نظام اسلامی، ۸۳۰ واحد تولیدی در استان وجود دارد که فقط ۱۳۰ واحد آن تعطیل است که صاحبان آنها خود علاقه ایی به شروع فعالیت مجدد ندارند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: ۵۲ درصد واحدهای تولیدی استان دارای اشتغال کمتر از ۵۰ نفر هستند و چند واحد صنعتی و تولیدی نیز دارای ۱۰۰ نفر شاغل هستند که این واحدها هم در دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی به برخی از شاخص های امید اشاره کرد و یادآور شد: تولید پلی اتیلن، تولید لاستیک و تولید کنسانتره از جمله شاخص های تولیدی امید در استان به شمار می رود و باید در راستای حفظ داشته هایمان تلاش بیشتری کرد.
دره وزمی با تشریح روند احداث کارخانه زنجیره فولاد و پتروشیمی در استان اظهار داشت: تلاش ها و اقدامات مهم در این خصوص ادامه دارد و نمی توان چنین پروژه های عظیمی را در مدتی کوتاه به ثمر نشاند.
شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
https://naftonline.ir/news/19319/
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0