تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
رئیس‌جمهور گفت: سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.
دیدار حسن روحانی با نخست وزیر پاکستان | نفت آنلاین
دیدار حسن روحانی با نخست وزیر پاکستان | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به گفت‌و‌گوهایی که با وی داشت،گفت: ما گفت‌وگوهای خوبی با آقای نخست‌وزیر داشتیم. ایشان درباره امنیت منطقه نکاتی داشتند که ما هم آن را تایید می‌کنیم. آقای نخست‌وزیر بر این نکته تاکید داشتند که کلید حل و فصل مسئله پایان یافتن جنگ یمن، آتش‌بس فوری و کمک به مردم یمن است که  می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.

وی افزود: دو کشور بر این نکته تاکید داریم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت‌وگو مسائل میان کشورها به حل و فصل نهایی برسد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برنامه‌های رژیم صهیونیستی برای برهم زدن امنیت منطقه را برای مقامات پاکستانی توضیح دادیم، اظهار داشت: به آقای نخست‌وزیر تاکید کردیم هر گونه حسن نیت و کلام طیب پاسخ شایسته و طیبی خواهد داشت.

رئیس جمهوری تحریمهای ظالمانه‌آمریکا علیه ملت ایران را از دیگر محورهای گفت و گوی خود با عمران خان برشمرد و تصریح کرد: این تحریم‌ها مصداق تروریسم اقتصادی است. اینکه چگونه برجام از نو می‌تواند به روال سابق برگردد و این توافق مهم به طور کامل عملیاتی و اجرایی شود، با یکدیگر بحث کردیم. 

روحانی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا برای حل مسئله به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد، نکته کلیدی در بحث ما بود. 

رئیس‌جمهوری با تشکر از سفر نخست‌وزیر پاکستان به تهران
خاطرنشان کرد: من از آقای نخست‌وزیر به خاطر سفر به ایران تشکر می‌کنم و مباحث مورد گفت‌وگو را مباحث مهمی برای منطقه و روابط جهانی می‌دانم.

وی اضافه کرد:‌ به آقای نخست‌وزیر گفتیم تلاش‌ها و حسن نیت ایشان را برای منطقه با چهره گشاده مواجه خواهیم بود و ایشان را برای اینکه صلح و ثبات به منطقه حساس ما برگردد، یاری می‌کنیم. 

رئیس‌جمهور با اشاره به مورد هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در دریای سرخ گفت:‌ ما با آقای نخست وزیر نگرانی خود را درباره حوادث مربوط به نفتکش‌ها به ویژه حادثه مرتبط با نفتکش ایرانی در دریای سرخ در روز جمعه بیان کردیم.

این که کشوری فکر کند می‌تواند در منطقه ناامنی ایجاد کند و پاسخ دریافت نکند اشتباهی محض خواهد بود.سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.

روحانی اضافه کرد: نخست وزیر پاکستان نیز درباره امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کرد که ما آن را تأیید می‌کنیم او بر این نکته تأکید کرد که کلید حل و فصل جنگ یمن و پایان یافتن آن، آتش بس فوری و کمک به مردم این کشور است و این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.

رئیس جمهور گفت: ایران و پاکستان بر این نکته تأکید دارند که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفتگو میان کشور‌ها مسائل کنونی را به حل و فصل نهایی رساند.

روحانی همچنین با تشکر از نخست وزیر پاکستان به علت سفر به ایران، گفت: مباحث مورد گفتگو بسیار مهم و راهبردی برای منطقه و روابط جهانی بود، من به آقای عمران خان نخست وزیر پاکستان گفتم که حسن نیت وی برای مسایل منطقه‌ای حائز اهمیت است، لذا ما با چهره گشاده از تلاش‌های پاکستان برای همکاری‌های منطقه‌ای استقبال می‌کنیم تا در نهایت صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.
https://naftonline.ir/news/19003/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0