تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
شرکت دانش بنیان نادین پترو کر کیش موفق شد با بکارگیری آخرین فن آوری درعملیات جهت یابی مغزه (ORIENTED CORING) بر روی چاه شماره F-18-03PH برای شرکت نفت فلات قاره ایران در میدان نفتی فروزان این عملیات را طی چهار مرحله با راندمان صدردرصد انجام دهد.
شرکت دانش بنیان نادین پترو کر کیش | نفت آنلاین
شرکت دانش بنیان نادین پترو کر کیش | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ،  مهندس "علی بادسار" با اشاره به سابقه طولانی و پشتوانه کارشناسان با تجربه شرکت نادین پترو کر کیش در زمینه مغزه گیری در چاه های عمودی و جهت دار، افزود : امروزه سیستم مغزه گیری جهت یافته یکی از روش های بسیار سودمند در تشخیص جهت مغزه درون زمین قبل از جدا شدن از سازند می باشد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته این روش توسط شرکت های آمریکایی به انجام می رسید که به دلیل تحریم های ظالمانه در سال های اخیر امکان دست یابی به این خدمات عملا" غیر ممکن شده بود. 

 بادسار گفت: در گذشته ارائه این خدمت بسیار گران و دارای محدودیت های عملیاتی بود که با تکیه بر توان مهندسان داخلی و تجربیات ارزنده این شرکت در ارائه خدمات پیشرفته مغزه گیری پس از صرف 2 سال تحقیق و پژوهش در حال حاضر این موانع برطرف و این خدمت در دسترس تمامی کارفرمایان محترم می باشد.

وی اضافه کرد در این روش از حفر چاه های متعدد برای ارزیابی مخزن وسازند جلوگیری شده و با صرف هزینه کمتر نتیجه بهتری عاید می شود.
مغزه گیری جهت یافته
همچنین مهندس "حسین فتاحی"، مدیر عملیات مغزه گیری نیز در این زمینه توضیح داد: زمین شناسان و مهندسان مخزن همواره به داشتن اطلاعات درباره شیب مخزن، جهت شیب، گسل ها، شکاف ها، تخلخل و تراوایی جهت دار سازند که فاکتورهای مهمی درمدل سازی مخزن به منظور تعیین پتانسیل بهره برداری اولیه، ثانویه و نهایی مخزن می باشد، علاقه مند هستند که با انجام عملیات مغزه جهت یافته این اطلاعات را می توان بطور دقیق و کامل دراختیار آنان قرار داد.
 
وی افزود: بطور خلاصه افزایش اطلاعات برای تخمین مخزن ، تعیین شیب و جهت لایه های سازند، درک بهتر از شکل و ویژگی های سازند ، بهبود طراحی برداشت های اولیه، ثانویه و نهایی از مخزن و تعیین صفحات گسل ها از مزایای اصلی روش مغزه گیری جهت یافته می باشد.

در پایان این نکته لازم به ذکر است که شرکت نادین پترو کر کیش با بهره گیری از تجهیزات روز دنیا در زمینه مغزه گیری و نیروی های فنی مجرب از شرکت های معتبر مغزه گیری در خاورمیانه است که در اقلیم کردستان عراق، شهراهواز و جزیره کیش استقرار دارد.
 
https://naftonline.ir/news/28561/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0