تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
به بهانه مبارزه با تروریسم :

آمریکا نفت سوریه را می دزدد !

مقامات پنتاگون از حضور نظامی آمریکا در میادین نفتی سوریه حمایت کرده اند و می گویند این حق را دارند که نیروهای دولت سوریه را به خاطر تلاش برای بازپس گیری کنترل منابع ملی این کشور هدف قرار دهند.
به گزارش نفت آنلاین ؛ به نقل از اویل پرایس، مقامات پنتاگون از حضور نظامی آمریکا در میادین نفتی سوریه حمایت کردند و مدعی اند چون هدف نیروهای آمریکایی حفاظت از  آمریکایی ها در برابر فعالیت های تروریستی است، بنابراین این حق را دارند که نیروهای دولت سوریه را به خاطر تلاش برای بازپس گیری کنترل منابع ملی این کشور هدف قرار دهند.

 این اظهارات توسط جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون و ویلیام دی بایرن، افسر نیروی دریایی آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد پایه و اساس قانونی کنترل میادین نفتی سوریه توسط آمریکا بیان شد.

 مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته بود:« این ماموریت ماست که از میادین نفتی محافظت کنیم» و دونالد ترامپ پس از آن گفت:« ما از میادین نفتی محافظت میکنیم و ما تصمیم می گیریم که در آینده با آن چه کنیم. نفت به ما کمک می کند پس باید بتوانیم آن را  در اختیار داشته باشیم». این اظهارات مورد انتقاد کسانی قرار گرفت که می گویند ترامپ از قوانین بین‌المللی سرپیچی کرده و قصد غارت منابع یک کشور دیگر را دارد و به طور واضح می گوید که آمریکا به دنبال جنگ برای نفت است.

هافمن پیام دیگری داد و گفت درآمد این منابع نفتی به آمریکا نمی رسد بلکه در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه قرار می گیرد که با داعش می جنگند. بایرن ادعا کرد هدف آمریکا جلوگیری از دسترسی داعش به درآمدهای نفتی است.

 یکی از گزارشگران در پاسخ به این ادعا گفت: « داعش نه سلاحی دارد و نه هواپیمایی. آیا می توانند کنترل میادین نفتی را در دست بگیرند؟ آیا منظور شما دقیقاً روسیه و سوریه نیست؟»

 وقتی از مقامات پنتاگون پرسیده شد آیا سربازان آمریکایی اجازه تیراندازی به نمایندگان دولت سوریه را در این میادین نفتی دارند، بایرن پاسخ داد:« فرماندهان ما همواره این حق را دارند که در صورت مواجه شدن با یک عمل خصومت آمیز و تهدید کننده از خود دفاع کنند».

 یکی از خبرنگاران یادآوری کرد که دولت سوریه هنوز هم بر طبق قوانین بین المللی یک دولت قانونی است. هافمن در پاسخ به وی گفت:« همه در منطقه می دانند نیروهای آمریکایی کجا مستقر هستند. ما به طور واضح اعلام کرده ایم با نیروهای ما در منطقه درگیر نشوید. ما باید مطمئن شویم که هیچ کس نزدیک نمی شود. اگر هر کسی هدفی خصمانه در مورد نیروهای ما داشته باشد،فرماندهان ما حق دفاع از خود را دارند».

 وی اشاره کرد نیروهای آمریکایی مدت هاست در منطقه حضور دارند و احتمالا حضور آنها در سالهای آتی هم ادامه خواهد یافت.
https://naftonline.ir/news/19367/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0