تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
مسئولین چقدر دارایی دارند ؟

آغاز ثبت دارایی مسئولین جمهوری اسلامی

فرآیند ثبت دارایی مسئولان نهاد‌های مهم حاکمیتی روز یکشنبه با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.
به گزارش نفت آنلاین ؛ فرآیند ثبت دارایی مسئولان نهاد‌های مهم حاکمیتی روز یکشنبه (۱۹ آبان) با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد. پیش از این و به منظور تسهیل فرآیند ثبت دارایی مسئولان جمهوری اسلامی ایران، مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه برای ایجاد دفاتر موقت در نقاط مهم حاکمیتی اعلام آمادگی کرده بود.

ایجاد این دفاتر در راستای ثبت نام "ثنا" توسط مسئولان بوده است، مسئولان مذکور می‌توانند در این سامانه اموالشان را ثبت کنند. با توجه به قرار گرفتن سامانه ثبت دارایی در بستر شبکه ملی اطلاعات، بسیاری از مسئولان پس از اخذ حساب کاربری شخصی "ثنا" اطلاعات اموال و دارایی خود را در سامانه ثبت دارایی اظهار کرده اند.

در فرآیند اظهار دارایی لازم است اشخاص به اعتبار کلیه سمت‌هایی که پس از لازم‌الاجرا شدن قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ عهده‌دار شده اند، در بازه زمانی ابتدا و انتهای مسئولیت دارایی خود را در فرم‌های پیش بینی شده سامانه اعلام نمایند.

همچنین اگر شخصی هم‌زمان بیش از یک سمت دارد موظف است به اعتبار هر سمت در شروع و پایان دوره مسئولیت نسبت به ارائه فهرست دارایی موضوع ماده ۴ قانون مذکور اقدام نماید.
https://naftonline.ir/news/19356/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0