تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در طول دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود همچنین پرونده پروژه مسکن مهر را می‌بندیم.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در طول دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود همچنین پرونده پروژه مسکن مهر را می‌بندیم.

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها شاهد حضور نمایندگان 21 کشور بوده‌ایم گفت: ایستگاه‌های نسل جدید می‌توانند باعث توسعه حمل و نقل ریلی و مرکز توسعه شهرها و عامل کیفیت بخشی به زندگی شهری باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر بازگشایی سایت ثبت نام طرح مسکن ملی در اقصی نقاط کشور از جمله تهران و همچنین نبود قیمت مشخص در این سایت‌ها که احتمالا منجر به افزایش قیمت‌های چندباره در طول اجرای پروژه و اتمام قرارداد می‌شود، گفت: سامانه ثبت نام در ابتدا برای استان کرمان به عنوان پایلوت اجرای این برنامه بازگشایی شد و برای اینکه ظرفیت این سامانه و خطاهای احتمالی آن را بسنجیم و سامانه را حفظ کنیم از استان کرمان ثبت نام را آغاز کردیم و در حال حاضر در مرحله شناسایی متقاضیان قرار داریم.
وی ادامه داد: در ابتدا سایت سامانه برای 10 استان باز می‌شود که از روز شنبه این سامانه باز بوده تا متقاضیان بدانند چه مدارکی را باید اسکن و در سایت بارگذاری کنند.

اسلامی ادامه داد: این سامانه از فردا سه شنبه 21 آبانماه باز می‌شود و به تدریج با توجه به تامین اراضی مورد نیاز این سامانه برای سایر استان‌ها هم بازگشایی خواهد شد اما موضوع مهم بحث شناسایی واجدین شرایط است.

اسلامی تاکید کرد: در برخی از شهرها فقط کافی است که زمین ارائه دهیم و از اجرای این طرح پشتیبانی کنیم. پروژه‌هایی را به شرکت‌هایی واگذار کردیم که به صورت مستقل بتوانند با مردم وارد قرارداد شوند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بخشی دیگر از این پروژه‌ها در بافت فرسوده به اجرا می‌رسد به طوری که مردم زمین مورد نیاز را در اختیار دارند و دولت به آنها پروانه ساخت رایگان و تسهیلات با 50 درصد تخفیف ارائه می‌دهد.

اسلامی ادامه د اد: بخشی دیگر از متقاضیان می‌توانند از طریق صندوق پس انداز یکم اقدام کنند و از این رو صندوق پس‌انداز را از این طریق به این طرح متصل کردیم و 340 هزار نفر که در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کردند می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

اسلامی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا مبنی بر عدم تعیین قیمت در سامانه اقدام ملی مسکن و احتمال افزایش قیمت‌های مکرر در طول اجرای پروژه گفت: وقتی مردم به پروژه متصل شوند قیمت دقیق مشخص می‌شود.

اسلامی تاکید کرد: به غیر از کلانشهرها دامنه قیمت نباید بیشتر از 3.5 میلیون تومان در هر مترمربع باشد و پیش بینی می‌کنیم این قیمت بین 2.5 تا 3.5 میلیون تومان در مناطق مختلف به جز کلانشهرها تعیین شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح مناسب دهک‌های متوسط است گفت: دهک‌های یک، دو و سه جامعه از طرق دیگر صاحب مسکن می‌شوند.
اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه طرح اقدام ملی مسکن یک طرح فعال است که به تدریج جلو می‌رود گفت: این طرح خمره رنگرزی نیست و باید اراضی تسهیلات و سایر بسترها برای اجرای آن فراهم شود.

اسلامی تاکید کرد: سیاست ما این است که نهضت خانه‌سازی در کشور پایدار شود و خانه‌سازی را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در طول دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود همچنین پرونده پروژه مسکن مهر را می‌بندیم.
وی با اشاره به سرعت اجرای کار در مسکن مهر پردیس گفت: در چند روز آینده 20 هزار مسکن مهر در پردیس به مردم تحویل می‌شود و سرعت اجرای کار در پردیس قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در سال گذشته تهاجم نقدینگی برای حفظ ارزش پول بوده است، گفت: به مردم اعلام کردیم که در خرید مسکن عجله نکنند و موثر هم بود چرا که این افزایش قیمت حباب‌گونه بود و قیمت‌ها واقعی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مقاوم سازی مسکن روستایی در مقابل بلایای طبیعی اظهار داشت: طبق قوانین باید سالانه نسبت به مقاوم سازی 200 هزار خانه روستایی اقدام شود خوشبختانه در آ‌ذربایجان شرقی، بهسازی و نوسازی تا 50 درصد بوده است و در مراکز روستایی تا 70 درصد نوسازی و مقاوم‌سازی در روستاها انجام شده است و اولویت ما روستاهایی بودند که در کانون زلزله قرار داشتند.

اسلامی همچنین درباره پرونده قضایی علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درباره وقوع سوانح هوایی مرجع بین المللی و قانونی برای بررسی علت سانحه سازمان هواپیمایی کشور بوده است و ملاک تشخیص عملکرد آن کمیته بررسی سوانح است.

وی با اشاره به ممنوعیت پرواز هواپیماهای آنتونف گفت: مرجع صدور پرواز برای هر هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری است. آنتونف 74 در گذشته هم پرواز داشته و منع پروازی برای این مدل از هواپیمای این نوع از آنتونف صادر نشده است.

وی افزود: درباره هواپیمای آنتونف 140 هم مالک این هواپیما درخواستی مبنی بر ادامه فعالیت آن نداشته است. افرادی که صلاحیت ندارند نباید در مورد پرواز سایت‌های مختلف هواپیما اظهارنظر کنند.
https://naftonline.ir/news/19352/
منبع : ایلنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0