کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا کارکنان عملیاتی کمترین بهره را از افزایش نفت کارت ها می برند!؟

تراژدی تکراری و تلخ در خصوص نفت کارت پرسنل عملیاتی نفت

27 مرداد 1402 ساعت 19:44

شاید اگر مدیران پایتخت نشین خود طعم سختی کار در مناطق عملیاتی را می چشیدند هیچوقت شاهد این چنین اختلاف فاحشی بین مبلغ نفت کارت ستاد و عملیات نبودیم.


به گزارش خبرنگار نفت‌ آنلاین ، بر اساس برنامه ریزی وزارت نفت ، مبالغ اقلام نفت کارت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد اما متاسفانه باز هم کارکنان عملیاتی صنعت نفت که در سخت‌ترین شرایط کاری هستند کمترین سود را از این موضوع بردند!

 
داستان از این قرار است که از سالیان گذشته، کارکنان عملیاتی بدلیل استفاده از یک وعده غذای گرم، از دو آیتم کمک هزینه غذا و کمک رفاهی محروم هستند، و افزایش سالیانه این مبالغ باعث می شود تا اختلاف دریافتی نفت کارت کارکنان ستادی با عملیاتی هر سال بیشتر از سال گذشته بشود!
 
بر این اساس در روزهای گذشته پس از اعلام افزایش مبلغ نفت کارت در سال ۱۴۰۲ ، تعداد زیادی از کارکنان عملیاتی غیراقماری با ارسال پیام هایی به رسانه نفت آنلاین‌ اذعان کردند که وزارت نفت در واحدهای عملیاتی شیفتی غیراقماری، هیچگونه امکانات رفاهی ایجاد نکرده است که به ازای آن، آیتم کمک رفاهی را کسر نماید و میبایست فقط کمک هزینه غذا از نفت کارت آنها کسر گردد.
 
همچنین این موضوع موجب شده تا دغدغه دیگری به مسائل کلیه کارکنان عملیاتی اضافه شود، و این کارکنان می گویند عدم وجود هرگونه فوق العاده ای خاص مشاغل عملیاتی در واحدهای خشکی، حذف آیتم کمک رفاهی و اختلاف دریافتی نفت کارت کارکنان ستادی و عملیاتی ، موجب کاهش انگیزه انها جهت کار در مشاغل پر ریسک و پر خطر میگردد.
 
نفت انلاین : در سال‌های گذشته نیز از این موضوع انتقاد نمودیم اما گوش شنوایی وجود نداشت! شاید اگر مدیران پایتخت نشین خود طعم سختی کار در مناطق عملیاتی را می چشیدند هیچوقت شاهد این چنین اختلاف فاحشی بین ستاد و عملیات نبودیم.
 
رسانه نفت آنلاین‌ از وزیر محترم نفت و مدیران متولی در تدوین مقررات و منابع انسانی وزارت نفت، درخواست می‌کند، تفسیر دقیق تری نسبت به اقلام نفت کارت صورت پذیرد تا کارکنان عملیاتی که در مهم ترین بخش صنعت پیشران کشور در حال خدمت هستند، با مشکلات کمتری فعالیت نمایند و این موضوع باعث کاهش انگیزه آنها نشود.
نفت کارت پرسنل عملیاتی نفت


کد مطلب: 28866

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28866/تراژدی-تکراری-تلخ-خصوص-نفت-کارت-پرسنل-عملیاتی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir