کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موافقت رئیس جمهور با کلیات طرح؛

کارکنان پیمانکار به تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و حذف شرکت‌های پیمانکاری امیدوار باشند

25 دی 1401 ساعت 10:37

از هفته گذشته بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس آغاز شد و نمایندگان سخنانی در خصوص این طرح داشته و خواستار تصویب نهایی آن شدند.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم بود که صحبت هایی در خصوص حذف پیمانکار نیروی انسانی در بین مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس مطرح شد.

حتی یکی از شعارهای آیت الله سید ابراهیم رییسی قبل از شروع بکار دولت سیزدهم ساماندهی کارکنان دولت بود.

حال پس از کش و قوس های فراوان در یکسال گذشته ، این طرح به صحن علنی مجلس رسیده است و نمایندگان در حال بررسی آن هستند.

صحبت های نمایندگان در صحن علنی مجلس نشان می دهد که اکثر آنها با تصویب طرح موافق هستند و بر این اساس احتمال تصویب آن وجود دارد .

اما رییس سازمان اداری و استخدامی کشور روز گذشته از بار مالی اجرای این طرح خبر داد و این موضوع باعث واکنش هایی از سوی کارگران در فضای مجازی شد.

اظهارات لطیفی در خصوص بار مالی این طرح در حالی است که پیش از این نمایندگان کارگران قراردادی و شرکتی و بعضی از نمایندگان مجلس و کارشناسان با بررسی آن اعلام کردند: این طرح به هیچ وجه بار مالی ندارد بلکه با برآوردی که صورت گرفته بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به نفع دولت است و با اجرای طرح شرکت‌های واسطه حذف می‌‌شوند و کارگر و کارفرما مستقیم با هم قرارداد می‌بندند لذا نه تنها بار مالی ندارد بلکه به نفع دولت تمام می‌شود.

و اما سوال بعضی از کارگران از رییس سازمان اداری و استخدامی این است که حتی اگر به فرض اینکه این طرح دارای کمی بار مالی باشد چه عیبی دارد دولت برای رضایتمندی و آسایش خاطر کارگران در سراسر کشور بودجه ای برای اجرای آن در نظر بگیرد.

پیگیری های از دولت نشان می دهد شخص رییس جمهور نیز با اجرای این طرح موافق هستند و امید است با تصویب آن در مجلس و تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان صدها هزار کارگر در سراسر کشور که تحت پوشش پیمانکار نیروی انسانی هستند پس از سال ها تبعیض شادمان شوند.
 


کد مطلب: 27870

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/27870/کارکنان-پیمانکار-تصویب-طرح-ساماندهی-دولت-حذف-شرکت-های-پیمانکاری-امیدوار-باشند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir