کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خبر داد:

وزارت نفت سهمیه استخدامی ایثارگران را در این وزارتخانه اعمال می‌کند

خانه ملت , 1 مهر 1399 ساعت 7:54

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت:در جلسه این فراکسیون با وزیر نفت مقرر شد، موضوع تخصیص سهمیه ۲۹ درصدی استخدام کارگران در شرکت‌های تابعه این وزارتخانه به هلدینگ خلیج فارس ابلاغ شود و در خصوص شرکت های وابسته و طرف قرارداد هم سهمیه استخدامی ایثارگران را در وزارت نفت اعمال کند.


به گزارش نفت آنلاین ، احمد امیرآبادی‌فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس  ، با اشاره به نشست امروز هیئت رئیسه این فراکسیون با زنگنه وزیر نفت برای پیگیری مشکلات ایثارگران شاغل در این وزارتخانه گفت: در این نشست بعد از بحث و بررسی مشکلات ایثارگران مقرر شد، وزارت نفت توافق‌های حاصله را طی زمانبندی‌ مشخص اجرایی کند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: زنگنه درباره عدم پرداخت معوقات فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در این نشست اعلام کرد، از ۲ ماه گذشته این قانون اجرایی شده و معوقات را پرداخت خواهند کرد. 

وی ادامه داد: همچنین درباره موضوع عدم اجرای دقیق ماده 55 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در خصوص جانبازانی که در حالت اشتغال (پیش از بازنشستگی) فوت نمایند هم مقرر شد، دکتر مینو معاون منابع انسانی وزارت نفت و ایزدی معاون امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع را بررسی و گزارش آن را به فراکسیون ارائه کنند.

امیرآبادی‌فراهانی اظهار کرد: زنگنه درباره مسئله عدم اعمال یک مقطع تحصیلی بالاتر برای ایثارگران و رزمندگان بالای 6 ماه موضوع بند (ث) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه هم بیان کرد که از ۲ ماه گذشته این موضوع اجرایی و اعمال شده و درباره عدم اجرای بخشنامه شماره ۳۷۲۷ وزارت کار از سال ۱۳۷۲ هم اعلام کرد، وزارت نفت فراتر از مفاد بخشنامه مذکور عمل کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: همچنین مطرح شد، اکنون ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی ایثارگران حتی هزینه های دندانپزشکی موضوع ماده ۱۳ اصلاحی قانون جامع پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: درباره موضوع عدم احتساب سه چهارم مدت حضور نیروهای وظیفه در جبهه به عنوان داوطلبی هم مقرر شد که وزارت نفت موضوع را بررسی و گزارش آن را به فراکسیون ایثارگران مجلس ارائه کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به عدم اجرای ماده ۲۱ قانون جامع و عدم تخصیص سهمیه ۲۹ درصدی استخدام کارگران در شرکت‌های تابعه وزارت نفت گفت: در این نشست مقرر شد، وزیر نفت موضوع را به هلدینگ خلیج فارس ابلاغ کند و در خصوص شرکت های وابسته و طرف قرارداد با وزارت نفت هم سهمیه استخدامی ایثارگران را در این وزارتخانه اعمال کند.


کد مطلب: 21738

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21738/وزارت-نفت-سهمیه-استخدامی-ایثارگران-این-وزارتخانه-اعمال-می-کند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir