کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه اتفاق افتاد:

حمله پهپادی به کامیون‌های حامل سوخت ایران + فیلم

فارس , 18 آبان 1401 ساعت 8:36

برخی منابع خبری بامداد امروز از شنیده شدن صدای چندین انفجار در نزدیکی مرز میان عراق و سوریه خبر داده‌اند.


گزارش‌های اولیه از شنیده شدن صدای دست‌کم ۴ انفجار در نزدیکی القائم و پرواز هواپیما و بالگرد در نقطه مرزی عراق و سوریه حکایت دارند.

گفته می‌شود یک پهپاد این منطقه را هدف حمله قرار داده است و برخی از مواضع گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته است. منابع رسمی هنوز این گزارش‌ها را تأیید نکرده‌اند.

صابرین‌نیوز تصاویر زیر را از حمله پهپادی به نزدیکی مرز عراق و سوریه منتشر کرد. صابرین‌نیوز گفته این حملات توسط آمریکا انجام شده است.

منابع خبری مدعی شده‌اند در این حمله کامیون‌های حامل سوخت ایران به لبنان هدف قرار گرفته‌اند و حداقل 25 نفر شهید شده اند.

دولت بایدن در سال‌های گذشته تا کنون دو بار دستور اقدام نظامی علیه گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا را صادر کرده است. او اسفندماه سال ۱۳۹۹ بدون مشورت با کنگره دستور یک عملیات نظامی در شرق سوریه علیه گروه‌های مقاومت را صادر کرده بود که با انتقادهای قانونگذاران آمریکایی مواجه شد.

بایدن سال گذشته هم دستوری برای حمله به مواضع گروههای مقاومت در مرز عراق و سوریه صادر کرد که آن اقدام هم با انتقادهای گسترده روبرو شد.

قانونگذاران کنگره از استفاده مکرر روسای جمهور آمریکا از قوانینی که به رئیس‌جمهور اجازه اقدام نظامی در برخی موارد خاص را می‌دهد ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند انجام چنین عملیات‌هایی به معنای آن است که کنگره مرجعیت قانونی خود را برای اعلان جنگ از دست داده است.

◀️تکمیلی | بر اساس اعلام صابرین نیوز فقط دو تانکر انتقال سوخت مورد هدف قرار گرفته و به ٢٠ تانکر دیگر آسیبی نرسیده است.

اخبار تکمیلی به محض دریافت منتشر خواهد شد.


کد مطلب: 27478

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/video/27478/حمله-پهپادی-کامیون-های-حامل-سوخت-ایران-فیلم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir