تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
وزیر نفت دولت سیزدهم با حضور در برنامه جهان آرا شبکه افق سیما بمناسبت هفته دولت در خصوص اقدامات انجام شده در یکسال گذشته به گفتگو پرداخت.
دانلود فیلم صحبت های جواد اوجی در خصوص کارکنان نفت
جواد اوجی وزیر نفت در برنامه جهان آرا شبکه افق سیما(۳۱ مردادماه ۱۴۰۱):در شروع کار دولت سیزدهم روزهای سختی داشتیم. نزدیک به ٨٧ میلیون بشکه میعانات گازی را روی آب داشتیم و باید در فرصت کوتاهی تعداد دیگری کشتی می‌خریدیم. 
 
کسری گاز ۲۵۰ میلیون مترمکعب که برای ماه‌های سرد پیش‌بینی می‌کردیم از دیگر چالش‌های ما بود. 

ما شرایط فروش نفت را تغییر دادیم. من و همکارانم پشت میزمان ننشستیم؛ دوستان همه دنیا را دور زدند و بازارهای جدیدی پیدا کردیم. 

روزها و ماه‌های سختی را در آغاز به‌کار دولت پیش رو داشتیم و همه ذخیره‌سازی‌های در دریا و خشکی از میعانات گازی پر شده بود و حدود ۸۷ میلیون بشکه ذخیره شده داشتیم.
 
آقای زنگنه در آغاز کار دولت سیزدهم با توجه به حجم میعانات گازی و برای تولید حداکثری گاز پیشنهاد خرید ۱۲ نفتکش غول‌پیکر را مطرح کردند که من هم همانند آن نامه را به جلسه سران قوا بردم و مجوز خرید نفتکش را گرفتم.
 
مقدار فروش نفت از نظر حجمی در دولت سیزدهم افزایش یافته است و وصول درآمدهای گاز هم از یک میلیارد دلار در سال ۱۳۹۹ به ۴ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسید.

ناترازی گاز را امسال هم همانند پارسال پیشروی خواهیم داشت البته مقدار آن کمتر است، طبق برنامه ششم توسعه تولید گاز باید به ۱.۲‌‌ میلیارد مترمکعب برسد که این مقدار هم اکنون ۸۴۰ میلیون مترمکعب در روز است.  
 
 در آغاز کار دولت سیزدهم اراده قوی و محکمی برای فروش نفت شکل گرفت و ما با تغییر شرایط و تنوع در فروش نفت و یافتن بازارهای جدید، مقدار فروش نفت را افزایش دادیم؛ ما پشت میز ننشستیم.

کارکنان نفت واقعا مظلوم هستند و در سال‌های گذشته مورد بی مهری زیادی قرار گرفتند.

امروز با توان تخصصی که کارکنان صنعت نفت دارند هیچ مشکلی در تأمین تجهیزات و قطعات به‌ویژه برای توسعه میادین نداریم. 

صنعت نفت به سرمایه‌گذاری فوق‌سنگین نیاز دارد و طبق برنامه صنعت نفت ما به ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، اولویت ما در صنعت نفت توسعه میدان‌های مشترک است. 
 
همسایه ما در میدان‌های مشترک در حال استفاده از شرکت‌های بزرگ نفتی همانند شل برای توسعه میدان‌های خود هستند و ما نباید دست روی دست بگذاریم؛ توسعه میدان‌های مشترک ضرورت است.
 
هر مقدار نفت فروختیم، پول آن را در مدت زمان خود وصول کردیم و حتی معوقات را هم دریافت کردیم (گاز)، در بحث فروش نفت ابتکارهای خوبی به خرج دادیم، هزینه انتقال کم شده است. 
 
میانگین قیمت نفت در آغاز کار دولت سیزدهم حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار بود که به لطف الهی این قیمت افزایش یافته است.
 
با توجه به افزایش قیمت نفت و گاز و تنش روسیه و اوکراین زمستان سختی پیش روی اروپاست، این کشورها به مردم خود ظلم می‌کنند.
 
به پشتوانه نیروهای مسلح هیچ‌کس جرأت ندارد به نفتکش‌های ایران نزدیک شود و جا دارد برای این موضوع از آنها قدردانی کنم.

صحبت‌های وزیر نفت دولت سیزدهم در خصوص کارکنان نفت در برنامه جهان‌آرا شبکه افق سیما : از اجرای ماده ۱۰ ، رفع مشکلات مالیات‌ها و تبدیل وضعیت ایثارگران تا افزایش میزان نفت کارت‌ها و ...

جهت مشاهده همه اخبار فوق فیلم را کامل ببینید/ بعلت بالا بودن حجم فیلم و طولانی بودن زمان صحبت‌ها فیلم جهت سهولت دسترسی مخاطبین کمی در حالت تند قرار داده شد.
https://naftonline.ir/video/27103/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
به تحقیق به عنوان یک عضو کوچکی از خانواده نفت می توانم بگویم که با برکناری مهره هایی که صرفا مولد نارضایتی عمومی بودند مخصوصا در منابع انسانی شرکت ملی نفت وسایرشرکتهای فرعی این وزیر اهتمام به حل مشکلات کارکنان واجرای برنامه های خوددارد برای ایشان آرزوی توفیق کامل دارم./
feedback
Iran, Islamic Republic of
M
خسته نباشید می گویم به وزیر نفت و همکاران محترمشان در همه مراحل پیروز و سربلند باشید یاعلی
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدپرستش
عالی
0