کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا جوشش نفت در خرمشهر صحت دارد؟!

ماجرای فیلم جوشش نفت در حوضچه ماهی خرمشهر چه بود؟

11 آبان 1399 ساعت 23:30

از روز گذشته ویدیویی از جریان نفت در یک گودال آب منتشر شده بود که برخی کاربران آن را نشت نفت در حوضچه پرورش ماهی در خرمشهر عنوان کرده بودند.


به گزارش نفت آنلاین ؛ از روز گذشته ویدیویی از جریان نفت در یک گودال آب منتشر شده بود که برخی کاربران آن را نشت نفت در حوضچه پرورش ماهی در خرمشهر عنوان کرده بودند.

 

کلیپ مربوط به میدان یاران است
 

محیط زیست خوزستان در واکنش به انتشار این کلیپ اعلام کرد: این ویدیو مربوط به میدان یاران در شمال تالاب هورالعظیم بوده است.


بر این اساس جریان چاه شماره یک یاران به منظور پیشگیری از قطع و حفظ تولید به صورت موقت به سمت گودال سوخت، برای تثبیت فشار بوده است.

 این چاه بدلیل فشار پایین جریانی با جریان مستقیم به سمت کارخانه بهره برداری، تولیدی نمی‌شود ومقرر شده با نصب تجهیزات تفکیک‌گر سیار ازاین چاه تولید مستمر گرفته شود.

درپایان این نکته قابل ذکراست که این فیلم جریان چاه با نرخ تولید محدود به سمت گودال سوخت رانشان می‌دهد وبه دلیل پیشگیری از آلودگی محیط زیست و هدر رفت سرمایه سوزانده نشده و نفت جریان داده شده به گودال تا زمان نصب و راه اندازی تفکیک‌گر سیار با تانکر به واحدبهره برداری منتقل وبازیافت می‌شود.

همچنین گودال سوخت ایزوله بوده و نشت نفت به هور وجود ندارد.


کد مطلب: 22047

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/video/22047/ماجرای-فیلم-جوشش-نفت-حوضچه-ماهی-خرمشهر

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir