کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صفر تا صد صحبت های زنگنه در خصوص منابع انسانی

5 شهريور 1399 ساعت 14:15

بیژن زنگنه، وزیر نفت، مهمترین اقدام‌های وزارت نفت در حوزه منابع انسانی را تشریح کرد.


بیژن زنگنه، وزیر نفت، در تشریح مهمترین اقدام‌های وزارت نفت در حوزه منابع انسانی:

همکاران ما کار سختی برعهده دارند . یک لحظه یک کارخانه ما و صادرات ما تعطیل نشد و این بخاطر تلاش های ده ها هزار نفر از کارکنان مستقیم و غیر مستقیم ما در سراسر کشور است.

در وزارت نفت بیشترین نیروهای ما همکاران مستمر غیر پروژه ای یا نیروهای ارکان ثالث هستند که تعداد آنها 106 هزار نفر است . دغدغه من رسیدی به وضعیت این نیروها بود و مهمترین دغدغه آنها اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بود. معاونت منابع انسانی نفت در حال تلاش جهت اجرای این طرح جهت 800 رده شغلی است. این طرح باعث نظام مند شدن پرداخت آنها در صنعت نفت می شود و در 4 شرکت اصلی قرار است اجرا شود و وزیر تعاون جهت اجرای این طرح به ما کمک کردند.

بیمه تکمیلی درمان نیز برای نیروهای پیمانکاری نفت اجرا خواهد شد و 80 درصد هزینه آنرا وزارت نفت خواهد داد. خدماتی که در آینده این نیروها خواهند گرفت در آینده حتی از خدمات به نیروهای رسمی بهتر خواهد بود.

برای کارکنان ارکان ثالث پایگاه های اطلاعاتی درست کردیم و ثبت نام آنها را نیز در سامانه فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیل کردیم.

استخدام رسمی دیگر نخواهیم داشت با توجه به سیاست های دولت و همه استخدام های ما بصورت قراردادی مدت معین خواهد بود.

یک رشته های جدید برای دانشگاه نفت اضافه شد و قرار است در دفترچه آزمون بگذارند و برای دانشگاه های اهواز و آبادان دانشجو می گیرند.

80 درصد وقت شورای معاونین وزارتخانه در خصوص منابع انسانی بوده است.

رسیدگی به موضوع منابع انسانی موضوع پیچیده ای است.

یکی از مشکلات کشور این است که افراد بر اساس مدرک سمت می گیرند نه توانایی!

در خصوص نیروهای قراردادی مدت موقت برای آنها بیمه تکمیلی درست کردیم , و به آنها مجوز دادیم از امکانات شرکت های خود استفاده کنند و شرایط ثبت نام در سامانه فارغ التحصیلان دانشگاهی را برای آنها تسهیل کردیم .

برای نیروهای مدت موقت که در کارهای تخصصی هستند یک نظام حقوق و دستمزدی درست کردیم که مانند نیروهای رسمی شد و در آینده بهتر هم خواهد شد.

توانایی مالی ما در این شرایط تحریم محدود شده و توجه به این موضوع می توانیم حقوق و مزایای کارکنان را تغییر دهیم.

اولین بار است در خصوص منابع انسانی گفتگو می کنم. تقریبا 80 درصد پرسنل نفت در سن فرزندان من هستند . من با دید پدر و فرزند به آنان نگاه می کنم. 

همه در صنعت نفت می خواهند رسمی شوند . رسمی شدن دست من نیست و هیچ راهی فعلا در این خصوص نداریم . 

یک نظام جدید پرداخت حقوق ویژه نیروهای قراردادی مدت معین طراحی کردیم.

اکثر نیروهای رسمی ما جوان هستند . من کاری کردم که یک مدیر 4 سال بیشتر در یک سمت نماند . بسیاری از معاونین من حدود 40 سال سن دارند و تلاش من این است که از جوان ها استفاده نمایم.

امسال در امور اداری و استخدامی یک ابلاغیه دادند و یک راه حل پیدا کردند و امروز آنرا ابلاغ می کنم با این شرط که حقوق همه کسانی که قبل از 1/1/1393 وارد نفت شده اند و استخدام شده اند مبلغ 500 هزارتومان به حقوق پایه آنها از اول شهریور ماه اضافه می شود ؛ اما این موضوع نباید بار مالی داشته باشد و برای اجرای این موضوع مبلغ نفت کارت را بجز هزینه غذا را کاهش می دهیم و پاداش بهره وری امسال را نیز حدود 90 درصد آنرا کاهش می دهیم .

به کارکنان نفت متوسط 10 درصد اضافات شایستگی پرداخت خواهد شد و امروز آنرا ابلاغ می کنم.

دستور دادم به ایثاگران هر چیزی که بر اساس قانون است به آنها پرداخت شود (بدون یکریال کم و کاست) 

در خصوص رسیدگی به وضعیت بازنشستگان نفت نیز برنامه هایی داریم.


کد مطلب: 21601

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/video/21601/صفر-صد-صحبت-های-زنگنه-خصوص-منابع-انسانی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir