کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا مدیران ایرانی افراد مطیع و ضعیف را برای همکاری برمی‌گزینند؟

این گزارش را دیدگاه‌های مخاطبان نفت آنلاین تکمیل می‌کند

15 تير 1401 ساعت 11:45

این گزارش را دیدگاه‌های مخاطبان نفت آنلاین تکمیل می‌کند : چرا مدیران ایرانی افراد مطیع و ضعیف را برای همکاری برمی‌گزینند؟


این گزارش را دیدگاه‌های مخاطبان نفت آنلاین تکمیل می‌کند؛ شاید بتوان در همین زمینه، گزینه‌هایی همچون مهمتر بودن تحقق اهداف مدیر از تحقق اهداف کاری و یا ضعیف بودن خود مدیران را مطرح کرد و البته گزینه‌های دیگری هم ممکن است، به ذهن مخاطبان برسد. 
 
◀️بعنوان مثال چند علت مهم که در بعضی از سایت‌های مدیریتی منتشر شده است به شرح ذیل می باشد:
 
1️⃣نخست: بعضی مدیران دچار فقر سواد و تحصیلات بوده از تجربه مناسبی نیز برخوردار نمی باشند، از اینرو برای پوشاندن نقاط ضعف خود، افرادی مطیع، بله قربان گو، متملق و ضعیف را بعنوان مدیران سازمانی خود انتخاب می کنند.
 
2️⃣دوم: نکته دوم، الزام مدیران ارشد، به استفاده از نیروهای به اصطلاح خودی است.
 
3️⃣سوم: اختلاف طبقاتی شدید قدرت و دستمزد کسانی که دارای سواد، تخصص و تجربه کمتری هستند، به خاطر رسیدن به پست های کلیدی و دستمزدهای کلان، با انواع و اقسام حیله ها، پارتی بازی ها، زیرآب زنی ها خود را به حلقه های مدیران بالا نزدیک کنند.
 
4️⃣چهارم: جدا بودن مقوله مالکیت و مدیریت در سازمانهای خصوصا دولتی ما. مدیران ارشد، مالک سازمان محسوب نمی شوند بنابراین ناکارآمدی سازمان و مدیران آن، لطمه ای به منافع شخصی مدیر ارشد وارد نمی کند.
 
5️⃣پنجم: نکته دیگری که به نظر می رسد این است که مدیران ارشد سازمانی، علاوه بر استفاده از افراد خودی، که دامنه مدیران و معاونین را تنگ می کند، به خرید مخالفان نیز روی می آورند.
 
6️⃣ششم: فساد اداری
 
7️⃣هفتم : مدیر ارشد سازمان، به دلیل اینکه خود از روی شایسته سالاری به این مقام دست نیافته حاضر به انتخاب مدیران لایق و باکفایت نیست.
 
8️⃣هشتم: عدم نظارت بر کار مدیران.
 
9️⃣نهم: ترس از دست دادن پست و اشغال صندلی ریاست توسط افراد لایق تر
 
⬅️نفت آنلاین: با توجه به موارد ذکر شده شما نیز نظر خود را در این خصوص در لینک زیر در پیج اینستاگرام نفت آنلاین بنویسید/ از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری کنید:
 
جهت درج نظر و مشاهده سایر نظرات در پیج اینستاگرام ما کلیک کنید
 
این پست با توجه به گله مندی بسیاری از مخاطبین نفت آنلاین از عدم توجه به شایسته سالاری در بعضی انتصابات دولت فعلی و دولت‌های قبلی منتشر می شود.


کد مطلب: 26851

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/report/26851/این-گزارش-دیدگاه-های-مخاطبان-نفت-آنلاین-تکمیل-می-کند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir