تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
چرا مدیران ایرانی افراد مطیع و ضعیف را برای همکاری برمی‌گزینند؟

این گزارش را دیدگاه‌های مخاطبان نفت آنلاین تکمیل می‌کند

این گزارش را دیدگاه‌های مخاطبان نفت آنلاین تکمیل می‌کند : چرا مدیران ایرانی افراد مطیع و ضعیف را برای همکاری برمی‌گزینند؟
مدیران و انتصابات | نفت آنلاین
مدیران و انتصابات | نفت آنلاین
این گزارش را دیدگاه‌های مخاطبان نفت آنلاین تکمیل می‌کند؛ شاید بتوان در همین زمینه، گزینه‌هایی همچون مهمتر بودن تحقق اهداف مدیر از تحقق اهداف کاری و یا ضعیف بودن خود مدیران را مطرح کرد و البته گزینه‌های دیگری هم ممکن است، به ذهن مخاطبان برسد. 
 
◀️بعنوان مثال چند علت مهم که در بعضی از سایت‌های مدیریتی منتشر شده است به شرح ذیل می باشد:
 
1️⃣نخست: بعضی مدیران دچار فقر سواد و تحصیلات بوده از تجربه مناسبی نیز برخوردار نمی باشند، از اینرو برای پوشاندن نقاط ضعف خود، افرادی مطیع، بله قربان گو، متملق و ضعیف را بعنوان مدیران سازمانی خود انتخاب می کنند.
 
2️⃣دوم: نکته دوم، الزام مدیران ارشد، به استفاده از نیروهای به اصطلاح خودی است.
 
3️⃣سوم: اختلاف طبقاتی شدید قدرت و دستمزد کسانی که دارای سواد، تخصص و تجربه کمتری هستند، به خاطر رسیدن به پست های کلیدی و دستمزدهای کلان، با انواع و اقسام حیله ها، پارتی بازی ها، زیرآب زنی ها خود را به حلقه های مدیران بالا نزدیک کنند.
 
4️⃣چهارم: جدا بودن مقوله مالکیت و مدیریت در سازمانهای خصوصا دولتی ما. مدیران ارشد، مالک سازمان محسوب نمی شوند بنابراین ناکارآمدی سازمان و مدیران آن، لطمه ای به منافع شخصی مدیر ارشد وارد نمی کند.
 
5️⃣پنجم: نکته دیگری که به نظر می رسد این است که مدیران ارشد سازمانی، علاوه بر استفاده از افراد خودی، که دامنه مدیران و معاونین را تنگ می کند، به خرید مخالفان نیز روی می آورند.
 
6️⃣ششم: فساد اداری
 
7️⃣هفتم : مدیر ارشد سازمان، به دلیل اینکه خود از روی شایسته سالاری به این مقام دست نیافته حاضر به انتخاب مدیران لایق و باکفایت نیست.
 
8️⃣هشتم: عدم نظارت بر کار مدیران.
 
9️⃣نهم: ترس از دست دادن پست و اشغال صندلی ریاست توسط افراد لایق تر
 
⬅️نفت آنلاین: با توجه به موارد ذکر شده شما نیز نظر خود را در این خصوص در لینک زیر در پیج اینستاگرام نفت آنلاین بنویسید/ از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری کنید:
 
این پست با توجه به گله مندی بسیاری از مخاطبین نفت آنلاین از عدم توجه به شایسته سالاری در بعضی انتصابات دولت فعلی و دولت‌های قبلی منتشر می شود.
https://naftonline.ir/report/26851/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0