کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همراه با یکی از سخت‌ترین مشاغل نفتی:

صنعت حفاری سخت‌ترین و پرمشقت ترین شغل نفتی

31 فروردين 1399 ساعت 12:52

بر اساس نظریات کارشناسان نفت و انرژی صنعت حفاری را می توان سخت‌ ترین و پرمشقت ترین شغل نفتی دنیا نامید.


محمد امین محبی | نفت آنلاین |  بر اساس نظریات کارشناسان نفت و انرژی صنعت حفاری را می توان سخت‌ ترین و پرمشقت ترین شغل نفتی دنیا نامید.

معمولا افرادی که در دستگاه های حفای مشغول به کار هستند از نظر تخصص و زبده بودن در ردیف باسوادترین و با تجربه ترین افراد شاغل در حوزه نفت و انرژی قرار می گیرند.

کار در یک دکل حفاری آنقدر سخت است که از آستانه تحمل هر فرد خارج هست.

یک لحظه فکرش را بکنید که در گرما و سرما باید در یک محیط باز کار کنید ، هر لحظه امکان حادثه باشد و خطر هر لحظه در کمین باشد .

اگر به چهره شاغلین صنعت حفاری نیم نگاهی کنید معمولا فرسوده تر از دیگران هستند و رنج و مشقت را در چهره آنان می توان دید.

سختی های کارکنان صنعت حفاری فقط وابسته به کار و تلاش بر روی لوکیشن محل کار آنان نیست . شاید دوری از خانه و خانواده برای آنان بسیار سخت تر باشد . فقط یک لحظه فکرش را بکنید که از 365 روز سال دقیقا نصف آنرا در کنار خانواده خود نباشی!

در کشور ما متخصصین بسیاری هستند که در این صنعت مهم مشغول بکار هستند . از مهمترین شرکت های حفاری در ایران میتوان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت حفاری شمال را نام برد.

شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت حفاری شمال از شرکت های خصوصی میباشد.

هزاران نفر از متخصصین حفاری در این دو شرکت مهم حفاری کشور مشغول به کار هستند.

به جرات می توان گفت متخصصین صنعت حفاری در ایران از بهترین و متخصص ترین و زبده ترین کارکنان این حوزه در سطح جهان هستند و در مقابل در زمینه امکانات حفاری متاسفانه رتبه خوبی در بین سایر کشورها نداریم.

اکثر دکل های حفاری در ایران در میادین نفتی مستقر هستند و میادین نفت و گاز نیز در مناطق گرمسیر قرار دارند و این موضوع باعث می شود که در بسیاری از ماه های سال کارکنان در گرمای بالای 60 درجه نیز به کار و تلاش بپردازند.

در بسیاری از کشورهای جهان مشاغل حفاری در ردیف مشاغل سخت قرارگرفته است ؛ اما در کمال تعجب می بینیم در ایران این شغل هیچ جایی در میان مشاغل سخت ندارد.

نفت آنلاین بارها در خصوص قرار گرفتن این شغل در بین مشاغل سخت مطلب منتشر کرده بود اما ظاهرا گوش شنوایی وجود نداشت.

به امید آنکه روزی شاهد باشیم که شغل حفارمردان در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد و این موضوع بتواند مرهمی بر خستگی ها و مشقت های فرآوان آنان باشد./ محمدامین محبی نفت آنلاین
 


کد مطلب: 20667

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/report/20667/صنعت-حفاری-سخت-ترین-پرمشقت-ترین-شغل-نفتی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir