کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه کارکنان نفت در سراسر کشور:

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری صنعت نفت

12 آبان 1402 ساعت 18:29

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت در سراسر کشور در بخش زیر قابل مشاهده می باشد.


جهت مشاهده جنجالی ترین اخبار کارکنان صنعت نفت کلیک کنید.

1️⃣ ماده ۱۰ | استخدامی های سال ۹۳ به بعد همچنان از حقوق بگیران کف سازمان هستند و از عدم اجرای ماده ۱۰ برای خود بشدت انتقاد کردند. این کارکنان متخصص صنعت نفت می گویند میزان دستمزد آنها با وظایفشان به هیچ عنوان برابر نیست و هفته گذشته با ارسال دست نوشته هایی خواستار اصلاح کف حقوق شدند.
 
2️⃣ سقف حقوق | علی رغم مطالبه گری های انجام شده توسط کارکنان و رسانه ها ، هیچ تغییری در سقف حقوق حاصل نشده است و همچنان متخصص ترین افراد جامعه در این خصوص دارای محدودیت شده اند و ظاهرا تلاشی از سوی مدیران ارشد صنعت نفت جهت رفع این مشکل بزرگ و توجیه دولت در این خصوص دیده نمی شود!
 
3️⃣ تبدیل وضعیت ایثارگران| طبق اعلام معاون وزیر نفت قرار است تعیین سوابق مشمولین از طریق سامانه ایثار انجام شود. الگوریتم سامانه ایثار به‌صورت متمرکز برای همه مشمولان تدوین شده و به تأیید متخصصان و مدیران توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی رسیده است و پس از بررسی‌ و صحت‌سنجی نتایج تعیین سابقه به‌صورت بخشنامه عملیاتی به شرکت‌ها ابلاغ و طی یکی دو ماه آینده این کار عملیاتی می‌شود.
 
4️⃣ بن کارت پرسنل نفت | ابلاغ آیین نامه اجرایی بن کارت و استفاده از اماکن فرهنگی و ورزشی نفت اواخر ماه گذشته برای کارکنان صنعت نفت صادر و در این ابلاغیه دستور احیای دوباره تعاونی های مصرف کارکنان نفت و عقد قرارداد جهت خرید کالا با فروشگاه های زنجیره ای جهت پرسنل نیز صادر شد. لازم به ذکر است پرسنل نفت از احیای تعاونی های مصرف کارکنان نفت استقبال کردند و انتشار این خبر بازتاب گسترده و مثبتی در بین پرسنل نفت داشت.
 
5️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | در حالی که بیش از ۲ سال از شروع بکار دولت سیزدهم می گذرد همچنان بزرگترین وعده رییس جمهور به هزاران کارگر در خصوص قطع دست شرکت های واسطه به بهانه داشتن بار مالی محقق نشده است! مجمع و شورای نگهبان نیز همچنان بزرگترین سد اجرای طرح هستند و طرح را به مجلس بازگرداندند و کمیسیون اجتماعی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد ایراد اصلی مجمع مربوط به اصل ۷۵ یعنی بار مالی است و این کمیسیون به زودی جلسه‌ای برای رفع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار می‌کند.
 
6️⃣ بازنشستگان صنعت نفت | اخباری در خصوص احتمال تغییر اساس‌نامه صندوق بازنشستگی در فضای مجازی منتشر شده و حتی در این خصوص بیات خواستار نشست فوق‌العاده با اوجی شده است. جزییات بیشتری از این خبر در دسترس نیست.
 
7️⃣ لیست شرکت های در حال واگذاری | قرار گرفتن بعضی از شرکت های مهم وزارت نفت (ملی حفاری ، پالایشگاه آبادان ، پالایشگاه گاز فجر جم ، پالایشگاه گاز پارسیان و ...) در فهرست شرکت های در حال واگذاری باعث انتقاداتی از سوی کارکنان این شرکت ها ، مدیران، متخصصین ،نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی شده است.آنها اعتقاد دارند باید از وضعیت شرکت های واگذار شده در چند دهه اخیر درس گرفت و نباید گذاشت به سرنوشت هفت تپه، هپکو و ... دچار شوند.
 
8️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت | ماراتن برگزاری آزمون استخدامی نفت همچنان به پایان نرسیده است و وزارت نفت به بهانه استعلام مدارک تحصیلی و حذف کسانی که با مدرک بالاتر در آزمون شرکت کردند تاکنون نتایج را اعلام نکرده است! این در حالی است که کلیه مراحل مصاحبه توسط داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اولیه آزمون بیش از ۲ ماه است به اتمام رسیده است! داوطلبان می گویند وزارت نفت باید زودتر استعلامات را انجام می داد تا کارکنان اینچنین بلاتکلیف نباشند.
 
9️⃣ میزان افزایش حقوق ۱۴۰۳ | براساس ابلاغیه بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳، میزان افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت، ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۲ خواهد بود که به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.افزایش حقوق کارکنان تابع قانون کار نیز بر اساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.
 
🔟 پرسنل قراردادی | معاون وزیر نفت از ارسال نامه‌ای به همه شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت خبر داد که فوق‌العاده تخصصی و مخصوص این دسته از کارکنان را ارزیابی کنند و بار مالی آن را برای همه کارکنان قراردادی محاسبه و هم‌ترازی این نوع پرداختی‌ها را با نیروهای رسمی و پیمانکاری بسنجند. طبق اعلام مددی شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت پیشنهادهای خود درباره فوق‌العاده تخصصی و مخصوص کارکنان قرارداد مدت‌موقت را در شورای مدیران توسعه منابع انسانی صنعت نفت ارائه خواهند داد.


کد مطلب: 29115

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/29115/مهمترین-اخبار-نفت-آنلاین-ویژه-پرسنل-رسمی-قراردادی-پیمانکاری-صنعت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir