کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از پترونت، جدیدترین راهکار مبین‌نت در بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

28 ارديبهشت 1402 ساعت 12:24

مبین‌نت در این نمایشگاه راهکار‌های اختصاصی خود را در حوزه ارتباطات زیرساخت صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به نمایش می‌گذارد.


به گزارش روابط‌عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۸ الی ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

صنعت نفت که از های‌تک‌ترین صنایع دنیاست، به کمک حوزه فناوری اطلاعات و با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی، رایانش ابری، اینترنت اشیا و... می‌تواند هم‌سو با تغییرات جهانی رویکرد کسب‌وکارها در بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، در مسیر تحول دیجیتال حرکت کند. در این راستا مبین‌نت در این نمایشگاه از راهکار جامع خود به نام پترونت رونمایی می‌کند.
 
بیشتر پایگاه‌‌های نفتی در مناطقی با شبکه‌‌های ارتباطی ضعیف مستقر هستند که نظارت بر دما، فشار، سرعت جریان و دیگر ویژگی‌‌ها را سخت و گران‌‌قیمت می‌کنند. وجود پوشش سراسری مبین‌نت به همراه تکنولوژی‌های متعدد دسترسی، نظیر VSAT (سرویس ماهواره‌ای)، رادیو و... این چالش را در حوزه نفت بر‌طرف می‌کند.
ارتباطات ایجاد شده در حکم یک سرویس پایه‌ای تلقی شده و با پیاده‌سازی سرویس‌های ارزش افزوده (VAS) بر روی این بستر، هوشمندسازی صنعت نفت کشور را به ارمغان می‌آورد. همچنین با کمک سرویس‌های ابری و تکنولوژی اینترنت اشیا، که در مبین‌نت بومی‌سازی شده است، به فرایندهای انتقال، جمع‌آوری و تحلیل دیتا در این صنعت سرعت بخشیده می‌شود. راهکار پترونت به‌عنوان پنجره واحد هوشمندسازی صنعت نفت و انرژی، نیازهای این حوزه را به مجموعه‌ای از سرویس‌های زیرساختی و ارزش افزوده برطرف می‌سازد.
 
پترونت دارای سه لایه در سطوح زیرساخت، پلتفرم و نرم‌افزار است که برای بومی‌سازی این مهم دو ماژول عملیات و مدیریت به آن پیوست شده تا بتواند مزیت و ارزش‌های ویژه‌ای را برای مشتریان سازمانی فراهم کند. هم‌اکنون این راهکار پترونت در بیش از 100 کسب‌وکار فعال در حوزه نفت و انرژی راه‌اندازی شده است.
برخی از امکاناتی که برای این صنعت ایجاد می‌شود در ادامه آمده است:
 
• نظارت بر تجهیزات نفت و گاز
• نظارت بر تهویه مطبوع
• نظارت بر خط لوله‌ انتقال نفت و گاز
• حمل‌ونقل نفت و گاز
• بهینه‌‌سازی فعالیت‌های پمپاژ
• نگهداری از لوله‌‌ها و چاه‌ها
• نظارت بر خطاهای تجهیزات و نشت
• نظارت بر ضخامت لوله، درجه حرارت و فرسایش در یک پالایشگاه
 
مبین‌نت با ارائه جدیدترین راهکارهای تحول دیجیتال خود در صنعت نفت و انرژی، خدمات پترونت نظیر سرویس نظارت تصویری ابری VSaaS، پلتفرم چندرسانه‌ای تبلیغاتی (Digital Signage) و سرویس‌های اینترنت اشیا IOT را به معرض نمایش می‌گذارد و در سالن خلیج فارس مشتاق دیدار علاقه‌مندان، متخصصان و فعالان صنعت نفت می‌باشد.
 
 


کد مطلب: 28489

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28489/رونمایی-پترونت-جدیدترین-راهکار-مبین-نت-بیست-هفتمین-نمایشگاه-نفت-گاز-پالایش-پتروشیمی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir