کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه کارجویان متخصص:

استخدام و بکارگیری هزاران نفر در پارس جنوبی+ جزئیات و رشته های مورد نیاز

ایرنا , 7 ارديبهشت 1402 ساعت 21:50

استاندار و مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از فراخوان بکارگیری و اعزام ۱۰ هزار نفری نیروی ماهر به پروژه های در حال ساخت پارس جنوبی در این استان خبر داد.


فراخوان بکارگیری ۱۰ هزار نفر نیروی ماهر در پارس جنوبی

به گزارش نفت آنلاین،  مصدق کشاورزی اظهار کرد: در کنار این فراخوان، به زودی دستور استخدام یکهزار نفر در مجتمع های نفت و گاز مستقر در استان بوشهر صادر می شود.
 
وی افزود: به زودی فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های فنی و مهندسی به صورت کارورزی در مجتمع های نفت، گاز و پتروشیمی مشغول می شوند و بعد از اتمام دوره کارورزی به فارغ التحصیلان و همچنین افراد دارای مهارت تضمین شغل داده می شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ایجاد اشتغال ۲۵ هزار نفری با تاکید استاندار بوشهر در سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که استان بوشهر به عنوان بهشت اشتغال در سال مهار تورم و رشد تولید معرفی شود.
 
کشاورزی به شرکت نیروهای فاقد مهارت در دوره های مهارتی مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان بوشهر تاکید کرد و گفت: نیروهای ماهری که تمایل به کار در منطقه ویژه انرژی اقتصادی پارس جنوبی را دارند می توانند جهت نام نویسی به مراکز کاریابی در یک از شهرستان های استان مراجعه و اقدام به نام نویسی کنند.
 
وی با اشاره فراخوان صادره توسط این اداره کل جهت بکارگماری در نیروگاه اتمی و سایر شرکت های مستقر در استان بوشهر، بیان کرد: تلاش می کنیم هر ماه فراخوان اشتغال داشته باشیم.

رشته های مورد نیاز برای جذب ۱۰ هزار نفر کارگر ماهر در پارس جنوبی

به گزارش نفت آنلاین،  احمد محمدی زاده استاندار بوشهر شامگاه پنجشنبه اظهار کرد: بیشترین نیروهای آموزش دیده مورد نیاز پروژه‌های پارس جنوبی در رشته‌های لوله‌کشی صنعتی، انواع جوشکاری، قالب‌بندی، آرماتوربندی، فیتر، ابزار دقیق و برق صنعتی است.
 
وی افزود: با توجه به نیاز به کار این نیروهای آموزش دیده تلاش می‌شود حتی هزینه رفت و آمد آنها نیز تامین شود.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: جوانان با مهارت در شرایط جدید بیکار نمی‌مانند و فرصت شغلی برای آنها مهیا است.
 
محمدی زاده ادامه داد: امروز فضای خوبی برای اشتغال جوانانی که دارای مهارت هستند در مراکز و شهرک‌های صنعتی فراهم شده است.
 
وی یادآور شد: در شرایط کنونی در بیشتر مراکز و شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نیاز به نیروی ماهر وجود دارد اما نیروی لازم ماهر در بسیاری از این مراکز وجود ندارد.

استاندار بوشهر تضمین کرد: جوانانی که به دنبال شغل هستند اگر از مهارت لازم در رشته‌های مورد نیاز بازار کار برخوردار باشند فرصت شغلی برای آنها فراهم است.
 
وی اظهار کرد: اشتغال جوانان بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به‌ عنوان یکی از مطالبات مردم به خصوص استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 
محمدی‌زاده افزود: مردم استان بوشهر از سالیان دور میزبان طرح‌ها و صنایع نفت در عرصه‌های گوناگون بودند و مطالبه آنان در عرصه اشتغال جوانان در این صنایع و شرکت‌ها به حق است که باید به این مهم توجه ویژه شود.
 
وی گفت: در سال ۱۴۰۱ به لحاظ زیست‌بوم کارآفرینی در دولت سیزدهم تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تعهد اشتغال خود را انجام و اطلاعات مربوط به شاغلان را در سامانه جامع اشتغال کشور بارگذاری کنند.
 
محمدی زاده ادامه داد: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال استان بوشهر سال گذشته اشتغال ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه به ثبت رسیده است.
 
وی یادآور شد: این آمار نسبت به تعهد اشتغال ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر، ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.
 
استاندار بوشهر گفت: براساس تعهد سال ۱۴۰۲ استانداران به وزارت کشور، ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل هدف‌گذاری شده که با توجه به برنامه‌ریزی و تاکید در کارگروه اشتغال استان این رقم باید به ۲۵ هزار شغل در سالجاری افزایش یابد.


کد مطلب: 28399

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28399/استخدام-بکارگیری-هزاران-نفر-پارس-جنوبی-جزئیات-رشته-های-مورد-نیاز

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir