تاریخ انتشارسه شنبه ۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
با گذشت ۲۰ روز از اقدامات صنعتی علیه اصلاحات بازنشستگی دولت فرانسه، حداقل شش پالایشگاه از هفت پالایشگاه در این کشور تعطیل شده یا با ظرفیت محدودتری کار می‌کنند و پایانه‌های گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) مسدود شده است.
توییت نوشت | twitter | ضربه کاری اعتراضات فرانسه به پالایشگاه‌های نفت
توییت نوشت | twitter | ضربه کاری اعتراضات فرانسه به پالایشگاه‌های نفت
به گزارش نفت آنلاین ، تولید در پالایشگاه گونفرویل شرکت توتال انرژی و پالایشگاه پورت ژروم اسو وابسته به شرکت اکسون موبیل، به دلیل اعتصابات متوقف شده است و دو پالایشگاه دیگر با ظرفیت پایین‌تری، کار می‌کنند و دو پالایشگاه دیگر برای تعمیرات، از مدار فعالیت خارج شده اند.

سخنگوی شرکت پتروینئوس که هفتمین پالایشگاه فرانسوی را در لاورا را اداره می‌کند، اعلام کرد هیچ اطلاعاتی از این که آیا تولید در این پایگاه، مختل شده است یا خیر، ندارند.
این اعتصابات، بخشی از یک جنبش سراسری علیه تغییرات سیستم بازنشستگی است که توسط امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دنبال می‌شود و شامل افزایش سن بازنشستگی به میزان دو سال، به ۶۴ سال است.

هفته گذشته، صدها هزار معترض خشمگین از جمله اعضای اتحادیه‌های کارگری مختلف، به خیابان‌ها ریختند و علیه طرحی که می‌گویند توسط دولت بر آنها تحمیل شده است، راهپیمایی کردند.

هر دو پالایشگاه گونفرویل و پورت ژروم، واقع در شمال فرانسه، می‌توانند حدود ۲۴۰ هزار شکه در روز تولید کنند که بزرگترین ظرفیت تولید در این کشور است و منطقه ایل دو فرانس را که پایتخت پاریس در آن قرار دارد، تامین می کنند.

پالایشگاه گونفرویل سوخت کروسن مورد استفاده فرودگاه‌های محلی را تولید می‌کند که در هفته‌های اخیر، به دلیل کمبود عرضه مشکلاتی را گزارش کرده اند.

سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه در پستی در توییتر اعلام کرد که ترافیک هوایی از دوشنبه تا اوایل روز پنجشنبه در فرودگاه‌های پاریس اورلی، مارسی، بوردو و تولوز مختل خواهد شد.

سخنگوی شرکت اسو روز جمعه اعلام کرده بود که این شرکت به دنبال مسدود شدن کامل تحویل نفت خام از پایانه لو هاور که از ۲۰ مارس آغاز شد، مجبور به توقف تولید در پالایشگاه پورت ژروم شده است. انتظار می‌رود به محض از سرگیری عرضه از لو هاور و پایان اعتصاب، تولید این پالایشگاه از سرگرفته شود. با این حال، راه اندازی مجدد پالایشگاه  پورت ژروم، چند هفته طول خواهد کشید.

سخنگوی اتحادیه CGT  که نماینده کارگران در پالایشگاه‌های مختلف است، اظهار کرد که اعتصاب در هر دو پایگاه فوس و پورت ژروم شرکت اسو تا روز چهارشنبه تمدید شد و تحویل از پالایشگاه فوس مسدود شد و تولید کاهش یافت.

شرکت فلوکسیز اعلام کرد وضعیت فورس ماژور در پایانه ال‌ان‌جی دانکرک که قرار است از صبح سه شنبه تا صبح چهارشنبه شاهد اختلالات مجدد باشد، اعلام شده است. ظرفیت تحویل در این پااینه، به ۷۰ گیگاوات ساعت در روز کاهش یافته است.

فردریک بن نماینده CGT به رویترز گفت: مدت زمان اعتصاب فردا تعیین خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، سه پایانه دیگر ال‌ان‌جی فرانسه که توسط شرکت Elengy انژی اداره می‌شود، از هفتم مارس به دلیل اعتصاب، مسدود شده اند.
https://naftonline.ir/news/28276/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0