کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق عربستان و چین برای ساخت پالایشگاه

7 فروردين 1402 ساعت 8:20

مدیر شرکت «آرامکو»: با چین در مورد شراکت در ساخت پالایشگاه نفت در این کشور توافق کردیم.


به گزارش نفت آنلاین،  رسانه های سعودی نوشتند: امین الناصر، رئیس شرکت «آرامکو» و مدیر ارشد اجرایی آن بر پشتیبانی «آرامکو» از امنیت و توسعه انرژی در چین از طریق شراکت‌های استراتژیک و پروژه‌های مشترک و استفاده از تکنیک‌های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تاکید ورزید.

 
الناصر، یکشنبه 6 فروردین در سخنرانی خود در مجمع «توسعه چین» افزود که «آرامکو»، با افزایش یک میلیون بشکه‌ در روز، تولید روزانه نفت خود را تا سال 2027 به 13 میلیون بشکه خواهد رساند.

به گفته او تولید گاز آرامکو تا سال 2030 بیش از 50 درصد افزایش خواهد یافت که منجر به افزایش صادرات نفت به میزان یک میلیون بشکه نفت اضافی خواهد شد و تقویت دراز مدت «امنیت انرژی چین» را به دنبال خواهد داشت.
 
 
مدیرعامل شرکت سعودی «آرامکو» توضیح داد که تحول جهانی انرژی به شدت نیازمند «واقع‌گرایی و شفافیت» است.
 
 
توافق با شرکت‌های چینی

 
در جریان این مجمع، «آرامکو»، بزرگترین شرکت انرژی جهان، توافق‌هایی را با شرکای چینی برای احداث مدرن‌ترین مجتمع پالایشگاهی در منطقه شمال شرقی چین امضا کرد.
 
الناصر گفت که این غول انرژی با معامله با شرکت «نورث هاوجین کیمیکال» و «پانجین شینشنگ»، در مورد آغاز احداث پالایشگاه و مجتمع پتروشیمی در استان «لیائونینگ» موافقت کرده است.
 
مدیر آرامکو افزود: «ما فرصت سودآور عالی برای تاسیس یک بخش پیشرو جهانی در زمینه پالایش، پردازش و بازاریابی در چین مشاهده می‌کنیم. این فرصت، بر نرخ تبدیل بالای مایعات به طور مستقیم به مواد شیمیایی به عنوان بخشی از گسترده‌تر از برنامه ما در زمینه توسعه تبدیل مایعات به مواد شیمیایی متمرکز است.»
 
الناصر افزود که آرامکو در نظر دارد منبع فراگیر انرژی و مواد شیمیایی برای امنیت درازمدت انرژی چین و توسعه با کیفیت بالا در این کشور باشد.
 
چارچوب مبنایی توافق در مورد ساخت پالایشگاه «لئونینگ» برای اولین بار در جریان بازدید پادشاه سعودی از پکن در مارس 2017 امضا شد.
 
آرامکو در سال 2019، در زمان حضور ولی‌عهد سعودی در پکن، با برپایی پروژه مشترک به همراه دو شریک چینی موافقت کرد که به عنوان معامله‌ای تاریخ‌ساز ارزیابی شد.
 
به گفته الناصر، «آرامکو» همچنین با شرکت آهن و فولاد «پاوشان» برای تولید پنل‌های فولادی در پادشاهی عربی سعودی با حداقل میزان کربن، قرارداد دارد.
 
این شرکت همچنین با امضای قراردادی بخشی از یک نهاد جدید شد که توسط دو شرکت خودروسازی «رنو» و «جیلی» با هدف توسعه موتورها و سیستم‌های ترکیبی کارآمدتر و دوستدار محیط زیست، مشارکت خواهد کرد.


کد مطلب: 28268

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28268/توافق-عربستان-چین-ساخت-پالایشگاه

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir