تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
در نشست رئیس هیئت‌رئیسه با هیئت‌اجرایی مطرح شد

اهتمام کامل صنعت نفت و صندوق‌ها برای افزایش سطح رفاه بازنشستگان

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: تا آنجا که در توانمان باشد تلاش می‌کنیم با نگاهی مثبت، درخواست بازنشستگان و بازماندگان گرامی را اجرایی کنیم؛ زیرا افزایش سطح رفاه و آسایش عزیزان بازنشسته هدف حرفه‌ای و خواست قلبی همۀ خانواده صنعت نفت و صندوق‌هاست.
صندوق بازنشستگی نفت | نفت آنلاین
صندوق بازنشستگی نفت | نفت آنلاین
بر این اساس، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز دوشنبه (۸ اسفندماه) در نشست با اعضای هیئت اجرایی کانون‌های بازنشستگان صنعت نفت گفت: راهبرد روشن و قاطع صندوق‌ها حمایت و تقویت کانون‌هاست.
 
وی افزود: از تلاش کانون‌ها به‌خصوص اعضای هیئت اجرایی آن‌ها که دلسوزانه پیگیر امور هستند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.
 
بیات گفت: یکی از رسالت‌های اساسی کانون‌ها، پشتیبانی و صیانت از صندوق‌ها به‌عنوان پشتیبان خانواده بازنشستگان و شاغلان صنعت نفت است؛ ازاین‌رو لزوم پشتیبانی و صیانت کانون‌ها از فعالیت‌های صندوق‌ها در کوتاه مدت و بلندمدت به نفع شاغلان و بازنشستگان ارجمند است.
 
 رئیس هیئت‌رئیسه افزود: یکی از راهکارهای تقویت کانون‌ها، افزایش اعضای آن‌هاست؛ این امر با توسعه فعالیت‌های کانون‌ها محقق خواهد شد. صندوق‌ها نیز در بسترسازی برای تحقق این هدف کوتاهی نخواهد نکرد.
 
 وی با اشاره به موارد مطرح‌شده از سوی اعضای هیئت اجرایی، تصریح کرد: تا آنجا که در توانمان باشد تلاش می‌کنیم با نگاهی مثبت، درخواست‌ها را اجرایی کنیم؛ زیرا افزایش سطح رفاه و آسایش عزیزان بازنشسته هدف حرفه‌ای و خواست قلبی ماست؛ لذا این اطمینان را خواهیم داد که از هیچ تلاشی برای پیشکسوتان عزیز دریغ نکنیم؛ در این مسیر، نقش یکایک رؤسای کانون‌ها و اعضای هیئت اجرایی آن‌ها برجسته و تاثیرگذار است.
 
بیات به‌عنوان نمونه، به موضوع بازنشستگان کد ۲۳ که مورد توجه اعضای هیئت اجرایی نیز بود اشاره کرد و گفت: فارغ از مبحث بیمه‌ای و اینکه عزیزان در آن زمان به درخواست شخصی بازنشسته شده‌اند، تصریح می‌کنم که مشکل کنونی این عزیزان، مشکل ما هم هست و در این مدت، برای تقویت بنیه مالی این گروه از بازنشستگان، گفتگوهای فراوانی انجام شده است و پیگیری برای بهبود شرایط این عزیزان از دغدغه‌های ما و کانون‌هاست.
 
 وی به موضوع طرح مسکن اشاره کرد و گفت: صندوق‌ها مجری است و چارچوب طرح مسکن در شورای طرح مسکن صنعت نفت مشخص می‌شود؛ در تلاش هستیم برای بازماندگان گرامی نیز تسهیلات طرح مسکن راه‌اندازی شود؛ همچنین همکاران از شرکت‌های واگذارشده، برای ذی‌نفعان پیگیر هستند.
 
 بیات در خصوص همسان‌سازی افزود: آمار و ارقام بخش مطالعات و بیمه‌ای صندوق‌ها مؤید آن است که این امر در طول سال‌های گذشته عملاً انجام شده است اما نکته حائز اهمیت واقعیت نظام بیمه‌ای است زیرا شرعاً و طبق نظام بیمه‌ای نمی‌شود میزان و نسبت‌های کسور پرداختی به صندوق‌ها را نادیده گرفت؛ توجه به نسبت های کسورات پرداختی، قانون حاکم بر نظام بیمه‌ای صندوق‌هاست.
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌ها در خصوص موضوع درمان گفت: فرایند کاهش مدت زمان بازپرداخت هزینه‌های درمانی از روند مناسبی برخوردار است و در طول یکسال گذشته، همکاران به‌صورت شبانه‌روز به این مهم پرداخته‌اند.
 
وی افزود: در حوزه تعرفه‌ها و کمک‌هزینه‌ها با وجود آنکه معتقد هستیم برخی بازپرداخت‌ها با واقعیت بازار هم‌خوانی ندارد اما باید تصریح کنیم که این پرداخت‌ها مطابق مجوزهای مراجع ذی‌صلاح از جمله وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود. معاونت درمان صندوق‌ها موارد مشخصی را در حد مقدورات پیگیری می‌کند.
 
وی درباره بیمه فرزندان ذکور افزود: برخی مسائل حقیقتاً کارفرمایی است و صندوق‌ها نیز جز پیگیری از کارفرمایان راهکار دیگری برای آن نمی‌شناسد؛ این مورد هم در حال پیگیری است.
 
بیات در خصوص ورزش و گردشگری بازنشستگان، تأکید کرد: پیشنهاد ارائه شده در این نشست، مورد تأیید و تأکید است و حتماً می‌بایست گشایش‌هایی در این زمینه در بخش مربوطه در صندوق‌ها روی دهد. ورزش و گردشگری سبب نشاط و شادابی زندگی دوره بازنشستگی است و باید تقویت شود. 
 
 رئیس هیئت‌رئیسه در پاسخ به پرسش یکی از اعضای هیئت‌ اجرایی کانون‌ها گفت: تا پایان سال، پرداخت یک نوبت کمک معیشت مدنظر است که پس از تصویب نهایی میزان آن اعلام خواهد شد چون در حوزه پرداختی‌ها پس از تصویب نهایی می‌توان با قطعیت سخن گفت.
 
 دستورالعمل تعاملات با کانون‌ها، تسری فوق‌العاده تخصصی قبل از تاریخ سال ۹۱، تسری افزایش مبلغ ۵۰۰ هزارتومانی در جدول حقوق سال ۹۳، متناسب‌سازی، تعرفه‌های پزشکی، ماده ۱۰، ایثارگران، صورت‌جلسه اجلاس کانون‌ها، از دیگر محورهای گفتگویی این نشست بود؛ همچنین مقرر شد پاسخ پرسش‌های دوازده‌گانه هیئت اجرایی کانون‌ها در این نشست به‌صورت کتبی در اختیار دبیر کانون‌ها قرار گیرد.
https://naftonline.ir/news/28156/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
منصوربهارلویی
با تشکر از زحمات شما عزیزان مانا باشید همیشه
0