تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات مطرح شده در صحن علنی ارائه شد و این اصلاحات برای بررسی و تصویب هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهند شد.
طرح ساماندهی کارکنان دولت | نفت آنلاین
طرح ساماندهی کارکنان دولت | نفت آنلاین
به گزارش نفت‌ آنلاین ، از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس، اصلاحات جدید طرح ساماندهی کارکنان دولت برای رفع ابهامات مطرح شده در صحن علنی ارائه شد و این اصلاحات برای بررسی و تصویب هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهند شد.
 
⬅️⬅️ماده واحده- از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، به کارگیری هرنوع نیروی انسانی تحت هر عنوان به صورت مستمر و تمام وقت در تمامی دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون به صورت متمرکز در کل کشور و با طی مراحل گزینش می‌باشد.
 
1️⃣تبصره ۱- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع این قانون به منظور تامین نیروی انسانی با شرکت‌ها و اشخاص حقوقی غیردولتی ممنوع می‌باشد.
 
2️⃣تبصره ۲- دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر شش‌ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغلی که در دستگاه‌های مربوطه به صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت مستمر و بیمه‌پردازی می‌باشند، قرارداد کار معین منعقد نمایند.آئین‌نامه اجرای این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد و توسط آن سازمان به کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد.
 
3️⃣تبصره ۳- منظور از قراردادکار معین در این قانون، قراردادی است که به صورت سالانه توسط دستگاه یا سازمان مربوطه برای انجام کار معینی با مستخدم منعقد می‌شود و تابع ضوابط و مقررات قانون کار می‌باشد. تمدید قرارداد مذکور برای سنوات آتی بلامانع است.
 
4️⃣تبصره ۴- ‌سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاه‌های موضوع این قانون استخدام یا به‌کارگیری می‌شوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش‌ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ می‌گردد.
 
5️⃣تبصره ۵- ‌تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذی‌ربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
 
6️⃣تبصره ۶- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاه‌هایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظم‌له می‌باشد.
 
7️⃣تبصره ۷- ‌ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشند.
 
8️⃣تبصره ۸- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش‌ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
 
9️⃣تبصره ۹- از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) و تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی نسخ می‌گردد.
https://naftonline.ir/news/28085/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه اجراع بشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
عباس
بیا پالایشگاه شیراز ببینی چه خبره تمام روسا در حال ??? اما حاضر نیستن حقوق نفر قراردادی را درست کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
مسسب این قضیه دولت رفسنجانی واصلاح طلبانی بودند که خود را ارباب ومردم را رعیت فرض می کردند
feedback
Iran, Islamic Republic of
فکر و ذکر نماینده های مجلس شده ساماندهی نیروهای ??
ایکاش یه ذره هم بفکر ساماندهی جذب نخبه می بودند
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب
لطفا چوب لا چرخ کارگری که به حداقل حقوق (زنده مانی و نه زندگانی) نندازید، خدا روزی شما رو هم جای دیگه بده، اگه واقعا نخبه اید باید منت کش شما در رشته‌ای که هستید باشند نه اینکه شما منتظر کارت دعوت باشید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
فاطمه
ضمن عرض سلام و احترام چرا طرحی های بدون سهمیه علوم آزمایشگاه در دوران کرونا با ۵ سال سابقه و تجربه و ۳ سال فداکاری ایام کرونا با وجود نیاز شدید مالی و داشتن فرزند وسایر مشکلات دیگر ... استخدام و تبدیل وضعیت نمی شوند .عاجزانه خواهشمندیم با اقدامی خداپسندانه موجب رضایت خدا و این زحمتکشان با سابقه باشید خدا یاورتان باد .با سپاس
feedback
Iran, Islamic Republic of
فرزادبارگاهی
باسلام وقت بخیر
چندین سال هست که این طرح اجرا نمیشه نمیدونم چرا
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی
درمورد رانندگان استیجاری که قرارداد دارند اما بدون بیمه هستند چه میشود؟ قرارداد با اداره کل داریم و ۷ سال هست که کار میکنیم اما بدون بیمه لطفا به فکرماهم باشین تحصیل کرده هستیم و فوق لیسانس
feedback
Iran, Islamic Republic of
ممدقلی
یا خدا ای درو راس بووه...
ترجمه: یا خدا این دروغ راست باشه...
feedback
United Kingdom
مبینا
باسلام....بحث مستمر در سابقه کاردر رابطه با پرستاران هم هست؟؟؟؟؟الان من هفت سال سابقه کار دارم......مستمر نیست...والان یکسال و نیم هست که فعالیت دارم....چون ما چند ماهی یه بار از کار بیکار میشیم و باهاشون قرار داد نمیبندن...وزارت بهداشت باتوجه به نیازش با پرستاران قرار داد می‌بنده......خواهشاً در رابطه با پرستاران کرونا سابقه مستمر رو لحاظ نکنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
یعنی هرکسی کمتر از 2 سال داخل یه سازمانی سابقه داشته باشه شامل حال نمیشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام و خسته نباشید این طرح چرا هنوز مشکل داره چرا رفع نشده حالا کسانی که با یکسال سابقه کار داخل یه سازمان باید چیکار بکنند شامل حال این افراد میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
خرم
به فکر معلمان باشید خریدخدمات که هرداکلاس۴۰ نفره دارندو بیش از ۵سال هست کار میکنند با حقوق ناچیز و تاخیر مثلا از اول مهر تاحالایک ریال حقوق نگرفته اند این وزیر موزش وپرورش ونمایندگان ورئیس سازمان بودجه در شب اول قبر چه جوابی بدهند نمی دانم.خودشان می توانند با یکماه بدون حقوق زندگی کنند که به ما حدود ۵ ماه حقوق نداده اند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
نیما
با سلام
از ابتدای دوران ریاست جمهوری آقای رئیسی این موضوع مطرح بود، کاش تاریخ دقیق اجرا شدنشو میگفتن و زودتر آیین نامه هاش توسط سازمان مربوطه تهیه و اجرا میشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
قراردادی
مخابرات نمونه بارز این قانون شکنی هست نیروهای فنی ومتخصص رااستثمارکزده باحقوق اداره کاری اونم با۲۰ ویا۲۶ سال سوابق خدمتی تحت شرکت زیرمجموعه خودش
feedback
United Kingdom
بارانا
پس تکلیف نیروهای طرحی بدون سهمیه ایام کرونا که تعدیل شدن چی میشه؟بعد از چند سال بیکار شدیم بعد اومدن برای بقیه تصمیم گرفتن.چقد بی انصافی و بی عدالتی؟؟؟!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام . کسانی که طرح قرداد معین شامل شون میشه باید سالی یکبار دوباره با خود شرکت قرداد ببندن ...بعد سنوات رو سالانه دریافت میکنن یا که مثل قرداد موقت و رسمی موقع بازنشستگی بهشون میدن
feedback
United States
دهقان
سرکارمون می‌زارن آخرهم اجرا نمیشه
0