کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قباد ناصری مدیرعامل نفت و گاز مارون:

شرکت نفت مارون کمترین گازسوزی را در منطقه دارد

18 بهمن 1401 ساعت 23:46

سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت:تولید نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به صورت صد در صد انجام شده و از این نظر به تعهد تولیدی که به شرکت ملی نفت دادن بودیم عمل کردیم.


به گزارش نفت آنلاین،  قباد ناصری ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون مخازن نفتی پیچیده و گسترده ای دارد که مخزن نفتی شادگان و کوپال از جمله این مخازن است.

 
وی افزود: تولید نفت و گاز در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون به صورت صد در صد انجام شده و از این نظر به تعهد تولیدی که به شرکت ملی نفت دادن بودیم عمل کردیم.
 
سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با بیان این که تأمین کننده اصلی خوراک گاز یکی از اصلی ترین پالایشگاه های نفت کشور هستیم، یادآور شد: بخشی از نفت تولیدی ما به خط صادراتی ارسال می شود.
 
ناصری گفت: در بحث گازها شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یکی از شرکت هایی است که کمترین گازسوزی را در منطقه دارد و بیش از ۹۵ درصد گازهای همراه نفت را مهار و از گازسوزی جلوگیری کرده است.
 
وی یادآور شد: دو شرکت خصوصی داخلی با دانش فنی داخلی این طرح را اجرا می کنند و به رغم تحریم های ظالمانه تولید نفت بی وقفه و با تمام توان ادامه دارد. 
 
سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با بیان این که بیش از ۳۰ درصد چاه های مارون به نیمه دوم عمر رسیده اند، افزود: برای ادامه تولید از این چاه ها برنامه های فراز آوری داریم و طرح های آن تعریف و در حال پیگیری هستند.
 
ناصری گفت: ۱۷ درصد نفت کشور توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون انجام می شود و توان تولید درجای نفت ما بیش از ۶۰۰ هزار بشکه است و برنامه تعمیر چاه ها به موقع انجام می شود و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.
 
وی ادامه داد: با دو شرکت داخلی در زمینه جمع آوری گازهای همراه نفت قرارداد ۵ ساله داریم که ارزش آن ۱۷ میلیون دلار و طرح احداث نیروگاه مارون نیز در دست پیگیری است.
 
سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با تأکید بر انجام مسئولیت های اجتماعی و خدمات عام المنفعه به منا،ق محروم و آسیب پذیر خوزستان یادآور شد: دغدغه و اولویت ما پس از تولید خدمات رسانی به مردم است و مدیران وزارت و شرکت نفت بر این مسئله تأکید دارند.
 
ناصری درباره تامین کالا از تولیدکنندگان و قطعه سازان خوزستانی توضیح داد: اداره تدارکات کالای مارون را موظف کردیم که همه محصولات و قطعات مورد نیاز خود را به صورت ترجیحی از تولیدکنندگان و سازندگان خوزستانی خرید کند و آنها را در اولویت قرار دهد و ۸۵ درصد خریدهای ما از تولیدکنندگان خوزستانی است.
 
 وی در خصوص اقدامات زیست محیطی گفت: علاوه بر توجه به تولید صیانتی از مخازن نفت و گاز توجه خاصی به محیط زیست دارد و خود را به رعایت قوانین و مقررات الزامات زیست محیطی ملزم و مکلف می داند.
 
سرپرست شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ادامه داد: مارون پساب تولیدی واحدهای بهره برداری نمک زدایی خود را بیش از ۹۹ درصد به چاه های تزریق پساب تزریق و از سرازیر و رها شدن آن در طبیعت جلوگیری و آن یک درصد را در مخازن نگهداری کند.
 
 به گفته ناصری، یک طرح سامانه تصفیه سامانه فاضلاب در دست احداث داریم که با افتتاح آن در عمل هیچ گونه پسابی در کارخانه های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نخواهیم داشت.


کد مطلب: 28025

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/28025/شرکت-نفت-مارون-کمترین-گازسوزی-منطقه

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir