تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان با ظرفیت ۱۰ مگاوات که به همت گروه گسترش انرژی پاسارگاد احداث و به بهره برداری رسیده است، فردا با حضور وزیر نیرو افتتاح خواهد شد.
شرکت گسترش انرژی پاسارگاد | نفت آنلاین
شرکت گسترش انرژی پاسارگاد | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از  روابط عمومی گروه گسترش انرژی پاسارگاد این نیروگاه در دو فاز ۲ و ۸ مگاواتی در یک زمین به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده است که سالانه ۱۸ میلیون کیلووات ساعت به برق کشور اضافه می کند.
 
با افتتاح این نیروگاه سالانه به میزان پنج میلیون لیتر مصرف آب صرفه جویی می شود  و همچنین ۶ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی خواهد شد؛ همچنین از ورود سالانه ۱۴ هزار تن گاز گلخانه‌‌ای جلوگیری می‌کند و نقش ویژه‌ای در حفظ محیط زیست خواهد داشت.
 
نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان با سرمایه گذاری هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد به میزان پنج میلیون و هشتصد هزار یورو به بهره‌برداری رسید که گامی بلند در جهت بهره‌گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی در استان سمنان است؛ آن هم استانی که ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال دارد.
 
بر اساس این گزارش، نیروگاه خورشیدی پاسارگاد دامغان، با استفاده همزمان از پنل های بایفیشیال و سامانه ردیاب خورشیدی در ماه های گرم سال، نسبت به نیروگاه های مشابه  ۴۰ در صد بیشتر انرژی تولید می کند.
 
گفتنی است یکی از ویژگی‌های انحصاری این نیروگاه استفاده از سیستم ربات اتوماتیک شستشوی پنل ها با طراحی صد درصد داخلی که باعث صرفه جویی بیش از ۴۰ متر مکعب آب مورد نیاز جهت شستشو آنها می شود که برای اولین بار در ایران توسط شرکت های دانش بنیان اجرا شده است.
 
شرکت گسترش انرژی پاسارگارد عملیات اجرایی فاز نخست (۲ مگاوات) این پروژه را در مردادماه ۱۴۰۰ و فاز دوم (۸ مگاوات) را در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز کرد و در آذرماه ۱۴۰۱ به اتمام رسانید.

همچنین علاوه بر ساخت نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهرستان دامغان ساخت نیروگاه خورشیدی پاسارگاد سرخه و مهدیشهر هر کدام با ظرفیت ۱۲ مگاوات را در دست اقدام دارد.
https://naftonline.ir/news/27984/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0