تاریخ انتشاريکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
در گفت‌وگو با مدیر کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت:

زمان، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی آزمون استخدامی وزارت نفت اعلام شد

برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت از زمان استقرار دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های اصلی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این وزارتخانه بوده و تمامی مقدمات لازم برای برگزاری بدون نقص این آزمون انجام شده است. اما چرا هنوز دفترچه آزمون استخدامی وزارت نفت منتشر نشده و شرایط شرکت در این آزمون اعلام نشده است؟ برای پاسخ به این سوال، با علی ستوده، مدیر کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت، گفت‌وگوی کوتاهی شده است که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.
آزمون استخدامی وزارت نفت | نفت آنلاین
آزمون استخدامی وزارت نفت | نفت آنلاین
لطفا درباره علت طولاني شدن فرايند  برگزاری آزمون استخدامي توضيح دهيد.

یکی از سیاست‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در دولت سیزدهم برای سال های آینده، با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان و عدم جذب نیروی انسانی طی 10 سال گذشته، تامین نیروی انسانی از طریق فراخوان عمومی و آزمون استخدامی است.

بر همین اساس اداره کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری از اواخر سال گذشته طی مکاتبه‌ای با مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی، درخواست کرد تا این شرکت‌ها نیازهای استخدامی خود را اعلام کنند.

بنابراین علاوه بر تعیین وضعیت جذب نیروی انسانی فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، آزمون توانمندسازی نیروهای قراردادی مدت موقت، تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر مشمول بند "و" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور و ... نیاز شرکت‌ها دریافت و پس از موافقت مقام عالی وزارت با تعداد 6408 نفر، مراتب برای اخذ تائیدیه سازمان اداري و استخدامي كشور طي نامه شماره 361-2/20 مورخ 01/05/1401 به سازمان مذکور ارسال شد.

همزمان با ارسال نامه فوق، مکاتبه و هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش آموزش کشور جهت برگزاری آزمون برای آذرماه صورت گرفت. لکن سازمان اداری استخدامی کشور بررسی تعداد یادشده را منوط به تعیین تکلیف کلیه کارکنان مشمول ایثارگری اعم از مشمولین بند "و" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، بند "د" تبصره 20 قانون برنامه و بودجه سال 1400 و قانون تمدید آن شامل مشمولین بند "و" تبصره 20 قانون برنامه و بودجه سال 1401 منوط کرد، بنابراین موضوع بررسی مجدد وضعیت نیاز در دستور کار شرکت‌ها قرار گرفت و متعاقباً نیاز احصاء شده شرکت‌ها یعنی تعداد 5085 نفر همراه با وضعیت آماری و تحلیلی استخدام / تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر طی نامه شماره 352625 مورخ 27/07/1401 از سوی معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به سازمان اداری و استخدامی ارسال شد.

پس از تشکیل جلسات کارشناسی و مدیریتی متعدد، شوراي صدور مجوز آزمون‌هاي استخدامي آن سازمان در تاريخ 13/9/1401 با حضور نمایندگان وزارت نفت تشكيل جلسه داد و بعد از تأييد موضوع، در تاريخ 12/10/1401 مجوز استخدام 3420 نفر ( صرفاً برای مشاغل اصلی تخصصی و بخشی از نیازهای پشتیبانی تخصصی ) از طریق فراخوان عمومی و برگزاري آزمون استخدامي، ابلاغ شد.
<a href='https://www.naftonline.ir' target='_blank'>نفت آنلاین</a> ستوده
در حال حاضر وزارت نفت چه برنامه‌اي براي برگزاري آزمون استخدامي دارد؟

به دنبال ابلاغ مجوز سازمان اداري و استخدامي كشور در تاريخ 12/10/1401، جلسات هماهنگي با سازمان سنجش آموزش كشور به سرعت برگزار و مستندات و اطلاعات مورد نیاز به طور مستمر به آن سازمان ارائه شد. تاکید وزارت نفت بر برگزاری آزمون در اسفندماه بود، لكن با توجه به تاريخ صدور مجوز در دي ماه سال جاري و همچنين حجم فعاليت‌هاي سازمان مذكور براي برگزاري كنكور سراسري و قرنطينه‌ همكاران آن سازمان به دلیل برگزاری آزمون، متاسفانه طي فرآيند و برگزاري آزمون استخدامي وزارت نفت در اسفندماه سال جاري امکانپذیر نیست. با توجه به اینکه فروردین سال آینده با ماه مبارك رمضان همزمان است، ، روز جمعه 29/02/1402 با هماهنگي و مکاتبه رسمی با سازمان سنجش آموزش كشور، به عنوان تاريخ نهايي آزمون استخدامی وزارت نفت در نظر گرفته شده ‌است.

بر اساس برنامه ارائه شده از سوي سازمان مذكور، بررسی رشته‌های امتحانی از سوی دفتر آزمون سازي و روانسنجي انجام خواهد شد. همچنین با همكاري دفاتر ارتباطات نوين و فناوري اطلاعات سازمان سنجش، مقدمات تغذيه اطلاعات در پورتال فراهم شده است. در حال حاضر اقدامات اجرایی پیرامون جزئيات داده‌ها در حال انجام است و گام‌هاي اجرايي تا برگزاری آزمون با همكاري كليه شركت هاي اصلی وزارت نفت برداشته خواهد شد كه براين اساس در نيمه اول اسفندماه سال جاري ثبت نام متقاضيان در سايت سازمان سنجش عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

 مکاتبات، جلسات و هماهنگي‌هاي لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اخذ تاییدیه منابع مالی مورد نیاز جهت تامین نیروی انسانی(حقوق و مزایا) برای سال آتی، با بنياد شهيد و امور ايثارگران و همچنين سازمان بهزيستي با توجه به الزامات قانوني مربوطه جهت اختصاص سهميه هاي 25% و 5% ايثارگران و 3% سهیمه براي جذب معلولين گرامی( برای مشاغل خاص معلول پذیر) در حال انجام است.

شايان ذكر است، آگهي و دفترچه راهنماي آزمون با همكاري مبادي ذيربط در كليه واحدهاي مربوطه خارج از صنعت نفت در حال نهايي شدن است كه به زودي منتشر و اطلاع رسانی گسترده در این خصوص صورت خواهد گرفت.

علت انتخاب سازمان سنجش به عنوان برگزارکننده آزمون استخدامی وزارت نفت چیست ؟

سازمان سنجش آموزش کشور، معتبرترین مرکز برگزاری آزمون‌های استخدامی و تحصیلی کشور است که علاوه بر مقبولیت عمومی، از حیث اعتبار آزمون‌ها و سرند افراد قوی از ضعیف نیز از جایگاه ممتازی برخوردار است .
آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۲
کلیه فرایند ثبت نام ، طراحی سوالات، پشتیبانی محل برگزاری آزمون در سراسر کشور، اخذ آزمون کتبی، بررسی و پردازش نمرات و اعلام نتایج آزمون و دعوت به مصاحبه ها از طریق آن سازمان انجام خواهد شد.

ارزیابی‌های تکمیلی (مصاحبه‌های فنی تخصصی و ...) توسط شرکت‌های اصلی وزارت نفت انجام و پس از جمع‌بندی نهایی، نتایج در اختیار سازمان قرار می‌گیرد تا پس از  پردازش نهایی اطلاعات آزمون کتبی و ارزیابی های تکمیلی ، پذیرفته شدگان نهایی را تعیین و در این زمینه اطلاع رسانی کند.

به عنوان سوال آخر، بفرمایید آزمون استخدامی در چه مقاطع و رشته‌هاي تحصيلي برگزار خواهد شد؟
با توجه به مجوز صادره، آزمون استخدامی در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته‌هاي فني و مهندسي مرتبط با نیاز صنعت نفت و تعداد محدودي در رشته‌هاي کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق، مديريت صنعتي و مديريت بازرگاني برگزار می‌شود که جزئیات آن در آگهی استخدام ذکر خواهد شد.
https://naftonline.ir/news/27954/
منبع : سایت منابع انسانی وزارت نفت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
کریمی
از آقای علی مددی بابت پیگیری اینکار تشکر میکنم

امیدوارم دیگه بدقولی هم نشه و آزمون در همین تاریخ برگزار شود

درود بر وزیر نفت دولت سیزدهم
درود بر مهدی علی مددی
feedback
Iran, Islamic Republic of
داوطلبان آزمون استخدامی وزارت نفت
خواهشا دیگر با احساسات مردم بازی نکنید و آزمون استخدامی نفت را دقیقا در تاریخی که ذکر کردید برگزار کنید

خیلی ممنونم
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین
رشته های انسانی از مهمترین رشته ها هستن
خیلی مهمتر از مکانیک و برق هستند
پس چرا میخواید اینها رو در آزمون استخدامی وزارت نفت محدود بگیرید
این انصاف نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
جناب شما تا به الان توی دمای ۵۵ درجه آچار گرفتی دستت ؟؟؟؟
مطمئن باش که در این دما اگه بیهوش نشی ..۱۰۰ درصد ذوب میشی .
feedback
Iran, Islamic Republic of
تو دمای منفی ۲۸ هم آب‌جوش دستش نگرفته که یخ بزنه، البته اینم بگم قبلش آب تو چشاش یخ میزنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
به جزء ضریب بومی،اعمال هر گونه سهمیه و ضریب برای فرزندان شاغلین یا بازنشستگان عملیاتی ظلم آشکار در حق فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و تهران و امیر کبیر هستش...
فقط میگم خدایا خودت فریاد رس ما بینوایان باش.
feedback
Iran, Islamic Republic of
اخه کسی که صنعتی شریف و دانشگاه نفت درس خونده نخبه است یکم تلاش کندهیچ سهمیه ای نمیتونه ازش بهتر بشه و جذب میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته .عدالت ایجاب میکنه هیچ سهمیه ای در کار نباشد و همه باهم رقابتی سالم داشته باشند .
feedback
Iran, Islamic Republic of
افسانه
دقیقا همینطوره.یک فردی که واقعا لیاقت جایگاهش رو نداره رو حساب پدر و سهمیه میاد پست میگیره
feedback
Germany
دکتر نیکزاد
با سلام و درود. بیس وزارت و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی رشته های مهندسی شیمی و مهندسی نفت هستش و رشته های مکانیک، برق ابزار دقیق، ایمنی و مدیریت تعداد بسیار بسیار کمتر جذب خواهد شد.ولی رشته های انسانی جایی در صنایع نفت و گاز ندارد دوست عزیز. با کمال احترام .
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهندس برق و مکانیک بسیار کم جذب میکنن یک کلام از مادر عروس شنیدیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آقای علی مددی استخدام خانم ها را ممنوع کند
آقایان همه بیکار هستن
آقای مددی اجازه ورود خانم ها را به صنعت نفت ندهید
feedback
Iran, Islamic Republic of
خانم
کی میخواهید مغزهای کوچیک تون رو بزرگ کنید؟!
به خانم ها اجازه ورود ندین یعنی چی؟!
آقای مددی لطفا به آدمهای با مغزهای کوچیک زنگ زده که همه چی رو حتی آزمون ورودی رو هم جنسیتی میبیندد اجازه ورود ندین!
feedback
Iran, Islamic Republic of
کار در صنعت نفت فقط مردانه هست .شما میتونید با یه راننده تنها برید توی بیابون سر چاه یا تاسیسات نفتی ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
افسانه
شما جوش نزن.آزمونت رو بده.لیاقت داشته باشی استخدام میشی قطعا
feedback
Romania
کورد
خدا وکیلی انگاری آقای علی مددی اینجا نشسته و کارت زرد و قرمز دستشه با سوت داوریش منتظر شماست که رای صادر کنه 😂😂😂😂معلومه همه پانزده شانزده سالتونه اینجوری بچگانه حرف میزنید
feedback
Russian Federation
چرت نگو.. مگه خانم ها میخوان جای تو رو بگیرن
عرضه داشته باش
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله زنان جای جوانان که باید نان آور خانواده باشند را می‌گیرند و کارایی هم ندارند هر روز مرخصی زایمان و مرخصی شیردهی و و....
feedback
Iran, Islamic Republic of
افسانه
اگر قرار بود زن نگیرند که چرا رشته رو برای زن معرفی کردند. از طرفی خوبه قبول دارید که فقط مرد باید کار کنه و جونش در بیاد. امدی و زن تنها و بی سرپرست یا خودش سرپرست بود چی؟نباید کار کنه وقتی رشتش مهندسی شیمیه؟همه جاهای خوب مال مرداست؟اسم اونی که بخواد نامردی کنه مرد نیست دیگه.انقدر تنبلین که رقابت اسون تر می خواین؟پس می دونید اگر زن شرکت کنه احتمال قبول شدنش بیشتره که میترسین؟یعنی زرنگ تره؟اگه نیست پس جوش نزن
feedback
Russian Federation
حرف حساب زدید
اگر قراره دوباره ادارات ستادی با خانم ها پر بشن چه سودی داره برای صنعت نفت
لطفا مردان توانمند استخدام کنید.
feedback
United Kingdom
عجب! عجب! عجب! عجب!
فکر میکنم فقط شما کلا با خانم ها مشکل دارید همیشه این کامنت رو میزارید 😠
feedback
Iran, Islamic Republic of
زن فقط باید در خانه کار کند
feedback
Iran, Islamic Republic of
میس
یعنی چی استخدام خانمها محدود؟! تلاش کنید که خانم ها جای شما قبول نشن نه اینکه از سر راه برشون دارید
feedback
Iran, Islamic Republic of
زنها هیچ کارایی در صنعت نفت ندارند کلا باید ورود زنان ممنوع شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
از همین الان بهت قول میدم تا آخر عمرت بیکار میمونی به خاطر این حرفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
عجب
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر. الف دانشگاه نفت
ما رو که زنگنه نگرفت رفتیم تو خصوصیا بالاخره ۲ پله پیشرفت کردیم. الان کارام از گزینش و طب صنعتی و.. خلاص شد. فعلا تا جایی که می تونم دارم شروع بکار رو عقب میندازم. آخه پایه فوق لیسانس ۳ تومن. اقماری خشکی ۱۵ تومن؟؟؟ چه وضعیه حقوق بدواستخدامه
feedback
Iran, Islamic Republic of
پس انتظار داری بدو استخدام بدون سابقه مثل یه کارمند بیست سال سابقه بهت حقوق بدن
feedback
vahid
اگر امکانش هست براتون لطفا به گوش مدیران مسئول برسونید که توی این آزمون یه شانس برای دهه شصتیها بگذارند، همونطور که همه میدونن حداقل ده ساله استخدامی نزدن و جوونی خیلیها به امید همین استخدامیها سپری شده. ممنونم.
feedback
Arash
سلام
با توجه به اعلام غیر قانونی بودن درج شرط معدل در آزمون های استخدامی از طرف دیوان عدالت اداری لطفا پیگیری کنید که در این آزمون شرط معدل را از شروط آزمون قرار ندهند
feedback
Iran, Islamic Republic of
A-A
لطفا رشته ها را افزایش دهید
feedback
Iran, Islamic Republic of
حاج احمد
درود بر شما
feedback
United States
یه نفر
با این هزاران نفراتی که از طریق بند "د" رسمی کردید، آیا جایی هم برای استخدام افراد عادی باقی گذاشته اید؟
ساده ، ما بدبختهای زود باور هستیم‌ ....
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا پور
درود هفت (۷)سال تو شرکت کربن اهواز با صداقت وتلاش زیاد با مشکلات حاد تنفسی که منشا ش کار درهمانجا بود کارکردم ،، ۲ماه دوران حاد کرونا مجبور به مرخصی بدون حقوق شدم ،،بعداز اتمام مرخصی مدیران مانع کارم شدند واجازه کار ندادن ،،،مدت چند ماه امروز وفردا کردن هنوز سرگردان ‌بلاتکلیف لطفا با توجه به این شرایط اقتصادی وعدم شرایط استخدام در جای دیگر ،، مراتب را رسیدگی وبه گوش مسیولین رده بالا برسانید وحق وحقوق قانونی من را بازگردانید تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد حسین
دقیقا مثل شرایط آرامکو عربستان که با هواپیما میبرند برای مصاحبه و آزمون
حداقل امیدوارم رایگان باشه تا نود و نه درصدی که رد میشن حداقل ضرر نکنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
حرف بی مدرک نزن
feedback
United States
لیلا
سلام.لطفا خانم هارو هم جذب کنید بخدا ما هم نیاز داریم به کار سرپرست خانواده هستیم
بعدشم الان تکلیف روشن کنید خانم هارو میگیرید رشته های مهندسی یا نه
feedback
Iran, Islamic Republic of
زن باید در خانه کار کند
feedback
United States
لیلا
آقای مددی و اقای اوجی لطفا دستور جذب خانم ها را هم بدهید در رشته های مهندسی
خواهشا
feedback
Iran, Islamic Republic of
صنعت نفت جای زن نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
این همه ایثارگر رو رسمی کردین بازم قراره بهشون سهمیه بدین؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاربر
لطفا رشته های مثل حسابداری رو هم اضافه کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
reghbat
با سلام و احترام
درخواست من بعنوان خانمی ک حدود ۶ سال پیگیر کار هستم و در لیسانس محیط زیست ؛لطفا شرط معدل را بردارید و جذب رشته محیط زیست را توسعه دهید چون در لینکدین بارها کشورهای خارجه از رشته ما دعوت مکرر کرده اند اما در ایران هیچ بهایی به این رشته داده نشده لطفاا استدعا دارم مسئولین مربوطه اگر پیام من را می خواندد رسیدگی کنند .
با تشکر و احترام فراوان .
feedback
Iran, Islamic Republic of
زنها باید در خانه کار کنند و بچه داری کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلطان مسعود
الان تاریخ ثبت نام رو گفته اسفند،تکلیف اون ک پایان خدمتش آخر فروردین هست چیه،زمان آزمون کارت پایان خدمت داره
اما زمان ثبت نام نمیتونه ثبت نام کنه
مسخره میشه ک
feedback
Iran, Islamic Republic of
داوود
باسلام وخسته نباشید خدمت شما لطفا خانوم در وزارت نفت استخدام نکنید چون کار های که در شرکت نفت و پتروشیمی هست را توانایی انجام آن را ندارند و بار مسولیت آن ها گریبان گیر آقایان می شود. باتشکر از شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم که شما آقایان مسئولیت پذیر هستید، از اوضاع مملکت مشخص است چقدر کار شما آقایان عالی است!
feedback
Iran, Islamic Republic of
اونش به خودمون ربط داره
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته .زنها هر روز مرخصی زایمان و مرخصی شیر و هزار دردسر دارند .همین الان خانمی در مجموعه من کار می‌کند میگه شوهرم بهم گیر میده نمیتونم با راننده تنها برم ماموریت کاری
feedback
Iran, Islamic Republic of
داوود
باسلام وخسته نباشید خدمت شما لطفا خانوم در وزارت نفت استخدام نکنید چون کار های که در شرکت نفت و پتروشیمی هست را توانایی انجام آن را ندارند و بار مسولیت آن ها گریبان گیر آقایان می شود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کلا ورود خانم به صنعت نفت باید ممنوع بشه هزاران مشکل درست می‌کنند
feedback
Iran, Islamic Republic of
یکتا
میگم رسته های پیراپزشکی برای بیمارستان های شرکت نفت رو جذب میکنن؟ یعنی تو این ازمون استخدامی هست؟
feedback
France
رضا
لطفا با بومی گیری ،اشتغال پدران نفتی اللخصوص عملیاتی ها ویا مشاغل سخت و زیان آور سهمیه ای بدهید،ایندفعه جای سهمیه ایثارگرانی که جذب شدند بشید.درضمن،کسی که نفتی بوده ولی الان روی ویلچر از طریق بهزیستی،به اینها سهمیه داده میشود اگر تقاضا از بهزیستی کنند که نامه درصدشونو بدهد؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید
از جذب زنان جلوگیری کنید.این همه این ور اونور نبعیض قایل میشن به نفع زنان
feedback
Iran, Islamic Republic of
آخه من نمیدونم توی این اوضاع استخدام با مدرک کاردانی چه معنایی داره!!!!!
جناب اگه برای کارگری هست خب همون کارگری رو بدید به کسی که کارشناسی داره...
پس تکلیف منی که دکتری دارم چی میشه!!!؟؟؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
لطفاً اولویت با بومی‌ها باشد تا بتواند در گرمای تابستان جنوب دوام داشته باشند پارتی بازی کنار
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا
متاسفم برای مسولین بی مقدار مملکتم که اینجوری با احساسات جوانان بازی میکنن و افسوس میخورم برای جوانان که فکر میکنن با ازمون استخدامی الکی این دلقک ها میتونن برن وزارت نفت تمام نفراتی که قرار استخدام بشن از الان مشخص شده هستن اون ازمون رو هم الکی گذاشتن تا رو کثافت کاری هاشون درپوش بزارن و بگن که ازمون گذاشتیم فلانی ها قبول شدن
feedback
Iran, Islamic Republic of
من بدون هيج معرفي رفتم ولي بعدش اومدم بيرون استعفا دادم اون طوري كه فكر ميكردم نبود
feedback
United States
میم ر
میشه یکم بیشتر توضیح بدید ؟
داخل کدوم قسمت مشغول کار بودید یا چی باعث شد که اینطور دل سرد بشید ؟
تشکر
feedback
United States
دخترم کارشناسی ارشد زمین شناسی داره میتونه شرکت کنه
0