کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از آزمون استخدامی نفت و حذف پیمانکار تا مالیات و ماده ۱۰ و ....؛

۱۲ خبر مهم منابع انسانی ویژه کارکنان رسمی ، قراردادی و پیمانکاری وزارت نفت

6 بهمن 1401 ساعت 19:37

مهمترین اخبار منابع انسانی ویژه کارکنان رسمی ، قراردادی و پیمانکاری وزارت نفت در بخش زیر قابل مشاهده می باشد.


1️⃣ ماده ۱۰ | صحبت‌هایی در خصوص تایید نهایی طرح توسط سازمان اداری و استخدامی در فضای مجازی منتشر شد، اما وزارت نفت بصورت رسمی آنرا تایید نکرد! کارکنان نیز می گویند چرا باید کسانی که این طرح را بیش از ۱۰ سال پیش بررسی و تصویب کردند دوباره اقدام به بررسی آن نمایند! آنها در ادامه می گویند فقط وقتی به اجرای نهایی ماده ۱۰ یقین پیدا می کنند که تغییرات اعمال شده را در کارت حقوق خود ببینند.

 
2️⃣مالیات | وزارت نفت مدعی شده مشکل مالیات ها حل شده است! اما بررسی فیش های حقوقی کارکنان نفت خلاف این موضوع را نشان می دهد! همچنان نیز رای دیوان عدالت اداری در خصوص معافیت مالیاتی بعضی از آیتم‌ها اجرایی نشده است.
 
3️⃣ تعدیل مدرک | وزارت نفت هفته گذشته در ابلاغیه ای جدید به چهار شرکت اصلی این وزارتخانه به ابهامات تعدیل مدرک کارکنان نفت پاسخ داد. در خصوص اعمال مدارک تحصیلی کارکنان نیز با توجه به تشکیل نشدن شورا توسط منابع انسانی نفت همچنان هزاران مدرک تحصیلی در صف بررسی و اعمال شدن قرار دارد و مشخص نیست چه زمانی پرونده تعدیل مدرک کارکنان در سال‌های گذشته بسته خواهد شد!
 
4️⃣طرح توانمندسازی پرسنل قراردادی | در حالی که وزارت نفت اوایل سال جاری از تعیین تکلیف پذیرفته شدگان این طرح خبر داده بود ، اما کارکنان می گویند همچنان بعلت نبود سمت تبدیل وضعیت نشده اند!
 
5️⃣ بند واو | فرآیند تبدیل وضعیت مشمولین بند واو تقریبا تمام شده است و سوابق حدود ۲۰ درصد آنها نیز اعمال شده است . اما بیش از ۸۰ درصد آنها در انتظار تشکیل شورای بررسی سوابق و اعمال سوابقشان می باشند! ظاهرا شورای بررسی سوابق نمی دانند که مشمولین در چه شرایط سخت معیشتی قرار دارند و با هر لحظه تاخیر در بررسی سوابق ، مشمولین دچار چه مشکلات معیشتی خواهند شد.
 
6️⃣ بند دال | مدیرعامل ملی نفت شهریورماه رسما به شرکت‌های زیرمجموعه دستور داد که کار تبدیل وضعیت مشمولین بند دال حداکثر تا پایان دی ماه انجام شود. اما پیام های ارسالی مخاطبین و پیگیری نفت آنلاین نشان می دهد اکثر آنها همچنان تبدیل وضعیت نشدند و روند تشریفات استخدامی آنها به کُندی در حال پیش روی است.
 
7️⃣ وام کارکنان نفت از طریق رسوب نفت کارت‌ها | طبق اطلاعات دریافتی میزان وام کارکنان نفت از محل رسوب نفت کارت‌ها تصویب و بزودی جهت اجرا ابلاغ می شود. میزان وام ۱۰۰ میلیون برای کارکنان رسمی، ۸۰ میلیون برای کارکنان قراردادی و ۶۰ میلیون برای کارکنان پیمانکاری است و مدت زمان باز پرداخت ۳۰ ماهه و ۱۲ درصد می باشد. وام از طریق بانک تجارت پرداخت خواهد شد.
 
8️⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | طرح ساماندهی کارکنان دولت در حال بررسی در صحن علنی مجلس است. رئیس جمهور می گوید با طرح موافق است ،اما رئیس سازمان اداری و استخدامی بدلیل بار مالی طرح با آن مخالفت کرده است! اما کارشناسان می گویند طرح نه تنها بار مالی ندارد و بدلیل حذف سهم پیمانکار نیروی انسانی به سود دولت خواهد بود؛ همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع ایرادات طرح ساماندهی کارکنان دولت در حال برگزاری نشست فوق‌العاده است.
 
9️⃣ آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ | وزارت نفت ظاهرا فراموش کرده وعده برگزاری آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۱ را داده و در حالی که کمتر از ۲ ماه به پایان سال مانده است هیچگونه اطلاع رسانی ای در این خصوص انجام نشده است ؛ مدیر مجتمع گاز پارس جنوبی نیز از برگزاری این آزمون در بهار ۱۴۰۲ خبر داد!
 
🔟 طرح پس‌انداز مسکن کارکنان نفت | شیوه نامه اجرایی طرح توسط وزیر نفت ابلاغ شد و بر اساس اعلام کانال منابع انسانی نفت پیش بینی می شود با امضای تفاهمنامه بین وزارت نفت و وزارت راه و شهر سازي، در آینده ای نزدیک ساخت حداقل ٨٠ هزار واحد مسكوني وارد فاز عملياتي خواهد شد.
 
1️⃣1️⃣ بخشنامه ۱۴۹۷ استخدام فرزند یکی از ایثارگران | سرعت روند جذب بشدت لاک پشتی در حال سپری شدن است و درصد بسیار کمی استخدام شدند و بسیاری از مشمولین از این موضوع انتقاد کردند.
 
1️⃣2️⃣ عیدی پرسنل قراردادی | با توجه به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر پرداخت عیدی بصورت کارگری به کارکنان، مهدی علی مددی در مکاتبه ای با سازمان اداری و استخدامی خواستار اعلام نظر این سازمان در خصوص عیدی پرداختی به پرسنل قراردادی شد. کارکنان قراردادی با انتقاد از این موضوع نوشتند: آیا اگر قرار بود بر اساس رای دیوان آیتمی از کارکنان کسر شود باز هم با این سازمان مکاتبه می شد؟ یا مستقیم دستور دیوان اعمال می شد!!


کد مطلب: 27932

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/27932/۱۲-خبر-مهم-منابع-انسانی-ویژه-کارکنان-رسمی-قراردادی-پیمانکاری-وزارت-نفت

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir