تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
رییس هیات رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت گفت: مسئولیت همۀ ما خدمات‌رسانی حداکثری و در شأن بازنشستگان، به‌منظور بهبود رضایت‌مندی و امیدآفرینی در بخش شاغلان است.
عبدالحسین بیات | نفت آنلاین
عبدالحسین بیات | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت در همایش اقتصادی این گروه اقتصادی در تشریح آسیب‌شناسی، ارزش، رویکرد و چشم‌اندازهای گروه اقتصادی صندوق‌ها گفت: «شرکت اهداف» نیازمند تغییر نگاه، ساختار و رویکرد است زیرا مسئولیت و رویکرد این شرکت مادرتخصصی بر اساس رویکرد بنگاه اقتصادی، تغییر و افزایش یافته است؛ بنابراین بازتعریف ساختار «اهداف» برای حکمرانی منظم، هوشمند و روزآمد و تسلط بر همۀ شرکت‌های زیرمجموعه اجتناب‌ناپذیر است. هیچ عاملی نباید نظام حکمرانی شرکتی را مخدوش کند و اولویت نخست در این زمینه نظم و انضباط اقتصادی است. نباید حلقه‌ها را از زنجیره جدا کرد. در گروه صندوق‌ها، هیئت‌امنای محترم، هیئت‌رئیسه و سپس «اهداف» و شرکت‌های وابسته و تابعه در یک مسیر متصل و منسجم به همدیگر قرار دارند.
 
وی ادامه داد: مسئولیت همۀ ما خدمات‌رسانی حداکثری و در شأن بازنشستگان، به‌منظور بهبود رضایت‌مندی و امیدآفرینی در بخش شاغلان است.
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، موضوع مهم و تنگنای منابع ورودی صندوق‌ها را که ناشی از عدم استخدام نیروی رسمی در صنعت نفت در سال‌ها و دهه‌های گذشته است یادآوری کرد و گفت: با افزایش تعداد بازنشستگان نسبت به شاغلان رسمی، نسبت بیمه‌ای صندوق‌ها کمتر از گذشته شده است؛ همچنین نیروی‌های رسمی شرکت‌های واگذارشده نیز بعد از بازنشستگی به جمع ذی‌نفعان صندوق نفت اضافه می‌شوند اما جایگزین‌های آن‌ها دیگر کسورپرداز صندوق نفت نیستند ازاین‌رو حوزۀ سرمایه‌گذاری صندوق‌ها باید جبران‌کننده این پدیده اقتصادی و اجتماعی باشد.
 
بیات با انتقاد از برخی شرکت‌های واگذارشده مانند شرکت لوله‌سازی اهواز، گفت: این شرکت تعهدات خود را نسبت به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت عمل نمی‌کند و سابقۀ خوبی در این زمینه ندارد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید از محل ادارۀ منطقی و هوشمند گروه اقتصادی صندوق‌ها با رویکرد بنگاه اقتصادی، توان تحقق جامع تعهدات قانونی را برای آینده ظرفیت‌سازی کنیم. ازاین‌رو باید شرایط را به سمت سودآوری بیشتر شرکت‌ها جهت‌دهی کرد تا شاهد استمرار خدمات‌رسانی مطلوب و توسعه در این بخش باشیم.
 
رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: امسال ۹ هزار میلیارد تومان از سودآوری شرکت‌های صندوق‌ها را به کسورات شاغلان اضافه کردیم تا بتوانیم تعهدات قانونی و پرداخت مستمری‌ها را انجام دهیم؛ بنابراین با توجه به نرخ تورم و ترمیم‌ها و بودجه سالانه، انجام سرمایه‌گذاری‌های پایدار برای شاغلان و بازنشستگان ارجمند صنعت نفت حیاتی است. برای این هدف از روز نخست، قاطع و شفاف و بدون تعارف اعلام کرده‌ایم در صندوق بازنشستگی صنعت نفت، رویکرد ما و همکاران ارجمند فقط تفکر و ارزش‌های بنگاه اقتصادی خواهد بود.
https://naftonline.ir/news/27907/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0