تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
وزارت نفت با انتشار گزارشی از طرح پس انداز مسکن کارکنان از این طرح بعنوان طرحی ماندگار برای مسکن کارکنان نفت نام برد.
جزییات طرح پس انداز مسکن کارکنان نفت | نفت آنلاین
جزییات طرح پس انداز مسکن کارکنان نفت | نفت آنلاین
هفته نامه مشعل کارکنان نفت |  موضوع مطالبات به حق نیروی انسانی و رسیدگی به مسائل رفاهی کارکنان و به خصوص بازنشستگان صنعت نفت در دوره اخیر و دولت سیزدهم، یکی از اصلی ترین برنامه های در دستور کار بوده است.

صنعت نفت با بیش از 60 هزار نيروي رسمي، 4 هزار نيروي قرارداد مدت معين، 34 تا 35 هزار نيروي قرارداد مدت موقت و 105 هزار نفر نيروي ارکان ثالث، یکی از بزرگ ترین جوامع شغلی کشورمان را تشکیل می دهد که نیازها و خواسته هایی را از گذشته تاکنون داشته و یکی از مهم ترین این خواسته ها مسکن است.

در این روزها و با شرایط اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم است و کارکنان صنعت نفت تلاش می کنند سقفی امن و مناسب را برای خود و خانواده تامین کنند.

وزارت نفت در دولت سیزدهم با اولویت قرار دادن مسئله تامین مسکن از مسیرهای مختلف تلاش کرده است مسیرهای جدیدی را برای خانه دار شدن کارکنان و به خصوص بازنشستگان فراهم کند که یکی از این راه ها توافقاتی جدید با بانک های مختلف برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت بوده است؛ از این رو پیش تر طرح دیگری به نام" طرح پس انداز مسکن کارکنان صنعت نفت" اجرایی شد که با اجرای آن کلیه کارکنان عضو صندوق های بازنشستگی از مهر ماه عضو صندوق پس انداز مسکن شده اند.
 

 پشتوانه ای برای بازنشستگان 

طرح پس انداز مسکن کارکنان صنعت نفت با حمایت های وزیر و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، مدیران عامل شرکت های اصلی و صندوق های بازنشستگی در شورای اداری و استخدامی صنعت نفت تصویب شد. 

بر اساس این طرح، با مساعدت هیئت مدیره شرکت های اصلی، کسور سهم کارفرما مصوب و سبب اجرایی شدن طرح یادشده از مهرماه شد. با اجرایی شدن این طرح، ماهانه حداقل 500 هزار تومان به عنوان حق عضویت کارکنان کسر و به همین میزان و به اضافه 6 درصد از سوی کارفرما به آن اضافه می شود؛ از این رو در آذرماه کسور مربوط برای ماه های مهر، آبان و آذر از کارکنان شاغل کسر و به سر جمع مبالغ یادشده از سوی صندوق های بازنشستگی صنعت نفت نیز سودی همانند طرح پس انداز کارکنان افزوده می شود.

در مقررات اجرایی این طرح، کارمند این اختیار را دارد که سهم خود را در بازه های زمانی مشخص تا سقف سه میلیون و 500 هزار تومان افزایش یا به طورکلی انصراف دهد وکاهش حق عضویت امکان پذیر نیست، ضمن آنکه انصراف دهندگان از طرح، امکان بازگشت دوباره را نخواهند داشت. نحوه ثبت نام، انصراف و افزایش سهم کارمند نیز، از طریق اتوماسیون داخلی در اختیار کارکنان قرار خواهد گرفت.

مشمولان این طرح کلیه کارکنان عضو صندوق بازنشستگی صنعت نفت خواهند بود و برای نحوه اعمال کسور بازنشستگان و یک بازمانده و جزئیات بیشتر آن نیز طبق دستورالعملی که از سوی صندوق های بازنشستگی تدوین و اعلام خواهد شد، اقدام می شود.

 جزئیات طرح

پیش نویس مفاد شیوه نامه اجرایی«طرح پس انداز مسکن کارکنان عضو صندوق های بازنشستگی صنعت نفت» برای کارکنان، در صندوق های بازنشستگی تدوین شد. طرح یادشده دارای ابعاد حمایتی و رفاهی است و شامل کلیه کارکنان صنعت نفت می شود که مشمول عضویت در صندوق های بازنشستگی صنعت نفت هستند. کلیات اجرایی این طرح به این صورت خواهد بود که کارکنان شاغل، مبلغی را به عنوان سهم (کسور قانونی) فرد پرداخت خواهند کرد. در این مرحله متقاضی از میان چهار مبلغ پیشنهادی در سازوکار ثبت نامی(پیوستی)، یکی از پیشنهادها را انتخاب می کند.

سقف مبلغ پیشنهادی در پیش نویس طرح مذکور در سال جاری سه میلیون و 500 هزار تومان و کف آن 500 هزار تومان است. کارفرما نیز سهم (کسور قانونی) خود را به میزان مبلغ پرداختی کارکنان به اضافه 6 درصد به صندوق های بازنشستگی پرداخت خواهد کرد.

صندوق های بازنشستگی با به کارگیری این منابع، مبلغی (سود) معادل نرخ صندوق پس انداز، به منابع این طرح اضافه می کند؛ به این ترتیب در صندوق های بازنشستگی به مبلغ انتخابی فرد به همراه مبلغ کارفرما که معادل مبلغ پرداختی کارمند به اضافه درصد یاد شده است، درصدی نیز سود اضافه خواهد کرد. افراد مشمول این طرح، هر سال یک مرتبه امکان افزایش میزان سهم پرداختی خود را خواهند داشت که زمان تغییر آن در شیوه نامه اجرایی پیش بینی خواهد شد.

در طول مدت اجرای طرح افراد مشمول می توانند یک بار انصراف خود را از طرح اعلام کنند. انصراف دهندگان در این مرحله که همچنان در صنعت نفت خدمت می کنند، ذخیره ایجادشده خود را که معادل سهم پرداختی به اضافه سهم کارفرما به همراه سود متعلقه صندوق های بازنشستگی می شود، به طور کامل دریافت خواهند کرد. در صورت ترک صنعت نفت فقط سهم کارمند و سود آن مسترد می شود.

 اجرای طرح حمایتی مسکن در وزارت نفت  دولت سیزدهم 

از اوایل دهه 80 یعنی حدود بیست سال پیش که آخرین منازل ساخته و به کارکنان مشمول واگذار شد، این موضوع مهم به دلایلی تاکنون متوقف ماند و دیگر مورد توجه قرار نگرفت، اما در دولت سیزدهم، وزارت نفت توجه به تسهیلات رفاهی از جمله مسکن و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده در قالب تعاونی را برای حفظ قدرت خرید آنها در اولویت قرار داد. در شرایط حاضر در صنعت نفت که همه عوامل در قالب فیش حقوقی پرداخت می شود و تورم بالایی هم وجود دارد، اساساً هر نوع افزایش حقوق در چرخه تورم خنثی می شود.

بر همین اساس توجه به تسهیلات رفاهی با حمایت و تأکید وزیر نفت از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

در نتیجه ابتدا از انحلال سازمان خدمات پشتیبانی صنعت نفت که پیش تر در قالب تعاونی کالای مصرفی خانوار به کارکنان صنعت نفت خدماتی ارائه می کرد، جلوگیری شد تا اموال غیرمنقول این سازمان از جمله املاک در اختیار صنعت نفت باقی بماند، سپس با بررسی های انجام شده مشخص شد که اموال غیرمنقول شرکت های تابعه صنعت نفت در سراسر کشور شامل اراضی تحت تملک آنها براساس قانون جهش مسکن می باید تحت بهره برداری قرار گیرد؛ در غیر این صورت می باید این املاک به وزارت مسکن شهرسازی منتقل شود؛ از این رو طرح صندوق پس انداز مسکن در دستور کار قرار گرفت که در مراحل تصویب خواهی به "طرح پس انداز مسکن" تغییر نام یافت.
 

 مزیت های طرح مسکن

این طرح مشابه طرح پس انداز کارکنان صندوق های بازنشستگی صنعت نفت است که به عنوان یکی از طرح های کمک رفاهی موفق عمل کرده است؛ برپایه طرح مزبور مقرر شد از طریق صندوق های بازنشستگی، اقدام های لازم برای کنترل و نگهداری حساب وجوه طرح پس انداز مسکن شامل حق عضویت کارمند و کارفرما، انجام شود وطبق مصوبه، این اقدام از طریق بازرس و حسابرس مستقل قانونی انجام می شود.

مزیت صندوق های بازنشستگی در این طرح به دلیل سابقه موفق صندوق در ساخت منازل مسکونی بوده و مهم تر اینکه صندوق ها به عنوان امین اموال، سیستم مالی و حسابداری قوی در نگهداری وجوه طرح های مشابه از جمله بازنشستگی، تأمین آتیه و پس انداز کارکنان را برخوردار است.

یکی از نکات مهم این طرح که در هیئت مدیره چهار شرکت اصلی تصویب شد، حق عضویت کارفرماست که مقرر شد به هر میزانی که کارمند در هر ماه حق عضویت انتخاب کند، به همان میزان کارفرما حق عضویت به علاوه 6 درصد اضافه تر پرداخت کند که در حساب انفرادی هر کارمند در صندوق های بازنشستگی نگهداری و به عنوان امتیاز منظور می شود تا در زمان واگذاری مسکن های ساخته شده تخصیص یابد. مزیت دیگر اینکه به کل وجوه حق عضویت کارمند و کارفرما معادل سود طرح پس انداز که درحال حاضر 16 درصد است، ماهانه تعلق می گیرد.

 طبق مصوبه اگر کارمند در هر زمان از طرح انصراف دهد، اما ترک خدمت در صنعت نفت را انجام ندهد، کل وجوه با سود آن به وی یکجا مسترد می شود و اگر رابطه استخدامی فرد با صنعت نفت قطع و خاتمه خدمت شود، سهم کارمند با سود آن به وی مسترد می شود. حتی کارمندانی که در مرخصی بدون حقوق یا تحصیلی یا انفصال موقت هستند، می توانند حق عضویت را پرداخت کنند. چنانچه صورتحساب حقوق در مدت وقفه خدمتی برای آنها صادر نمی شود، بعد از شروع به کار و صدور صورتحساب، حقوق حق عضویت آنها به همراه حق عضویت کارفرما یکجا قابلیت واریز شدن به حساب فرد را دارد تا بتوانند از امتیاز واگذاری مسکن استفاده کنند.

ضمانت اجرایی این طرح منوط به همکاری شرکت های تابعه است. شرکت های تابعه در سراسرکشور دارای اراضی مازاد هستند و براساس اساسنامه، معاملات اموال غیرمنقول آنها با تصویب هیئت مدیره امکان پذیر است و می توانند با قیمت مناسب و حتی اقساطی این زمین ها را جهت ساخت مسکن در اختیار صندوق های بازنشستگی قرار دهند. صندوق ها نیز می توانند با شرکت ها یا سازمان های مطرح در ساخت مسکن براساس قرارداد فیمابین اقدام اجرایی را براساس شیوه نامه مندرج در مصوبه تحت اقدام قرار دهند.

اجرای این طرح به دلیل کمبود نقدینگی صندوق های بازنشستگی نبوده است و صندوق های بازنشستگی همسو با نیازهای کارکنان وکارفرما حمایت هایی را درچارچوب مفاد اساسنامه صندوق انجام داده اند تا کارکنان بازنشسته هم دغدغه خاطر امور رفاهی نداشته باشند، ضمن اینکه طبق تبصره بند (2) مصوبه ابلاغی، سرمایه «طرح پس انداز مسکن » متعلق به اعضا بوده و هیچ گونه وجهی از سرمایه مذکور به صندوق های بازنشستگی تعلق ندارد و حتی منافع حاصل از به کار انداختن سرمایه طرح پس انداز مسکن، صرفاً برای طرح مسکن قابل استفاده است و به هیچ عنوان به سایر موارد قابل انتقال نخواهد بود.
طرح پس انداز کارکنان نفت

مخاطبین محترم نظر خود را در خصوص جزییات مطرح شده در خصوص طرح پس انداز مسکن بنویسید
https://naftonline.ir/news/27834/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
صادق
طرح فوق العاده خوبی است . البته به شرطی که در آینده مثل ماده 10 نزنن زیرش
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسینی
مفاد این طرح خوب است
اما چرا وزارت نفت قراردادی با پرسنل نمی بندد . از کجا بدانیم یک وزیر دیگر بیاد یا دولت عوض بشه به مفاد این قرارداد پایبند خواهند بود

پس یک قرارداد چاپی با پرسنل ببندید
با تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیزی
من این طرح رو نخواستم و انصراف دادم . اما الان پشیمان شدم
امکان بازگشت به طرح نیست
feedback
Iran, Islamic Republic of
یاسر
کسانی که این طرح را نقد میکنند ظاهرا یادشان رفته بیژن زنگنه چه ظلم هایی به کارکنان نفت می کرد
حالا اقای اوجی اومده یه کار خوب کرده همه حمله میکنن
با تشکر از آقای اوجی . طرح خوبیه . انشاله باعث خانه دار شدن پرسنل نفت شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتش بکنه که همه چیز خراب کرد انشالله خداوند جزاش میده، من هرروز نفرینش میکنم
feedback
Iran, Islamic Republic of
هانیه
لطفا قرارداد با پرسنل در خصوص این طرح امضا کنید . که بعدا زیرش نزنید
تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند نفتخیز جنوب
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب زمین های بسیاری و بلا استفاده دارد
چرا این زمین ها به خود پرسنل نفت داده نمیشن . مثل دهه هفتاد

قطعا اینطوری خیلی بهتر از طرح پس انداز مسکن است
feedback
Iran, Islamic Republic of
امینی
با سلام
طرح خوبیه، چرا شامل کارکنان نفت که شرکت هاشون خصوصی شده نمی شود؟
مگر صندوق بازنشستگی شون صندوق نفت نیست؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
خب ٱگه این طرح مثل قضیه برجام شد و دولت بعدی یا وزیر بعدی قبول نداشت چیکار باید کرد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
چیز جدیدی گفته نشد ، همچنان منتظر هستیم وزارت با پرسنل قرارداد ببنده ک وزیر بعدی اومد نزنه زیرش . اینجوری خیال پرسنل تا حدودی راحت میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند رسمی
بطور مثال: ماهی ۵۰۰تومن حق عضویت میدهم. در سال میشه ۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان. شرکت هم ۶تومن به همراه ۶ درصد در کل ۶،۳۶۰،۰۰۰ تومان میگذارد. یک سال بعد ۱۶ درصد به کل ۱۲،۳۶۰،۰۰۰ تومان سود تعلق میگیرد و میشود ۱۴،۳۳۷،۶۰۰ تومان.در انتهای سال دوم مبلغ داخل صندوق برای من میشود ۱۲،۳۶۰،۰۰۰ تومان به علاوه ۱۴،۳۳۷،۶۰۰ تومان مساوی ۲۶،۶۹۷،۶۰۰ تومان.
حالا من میخوام انصراف بدم این مبلغ ۲۶،۶۹۷،۶۰۰ تومان رو به من میدهند؟
این رو پاسخ دقیق بدهید تا بر همگان روشن شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
۳۰سال بعد حدودامیشه۸۱۰ میلیون ایا ۳۰ نه ۱۰ سال دیگه میشه یه اپارتمان ۴۰ متری به این مبلغ خرید؟ قیمت یک اپارتمان الان در جیحون تهران با قدمت ۲۰ ساله دو میلیارداست
feedback
United States
نفتی
چند ساله مسکن رو تحویل میدن؟
چرا فقط برداشت پول از حساب دقیق ذکر شده و تحویل مسکن زمان بندی نداره؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
فکر خوب این که به پرسل نفت زمین بدهند بهتره
feedback
Iran, Islamic Republic of
نوشته دیگه. باید شرکتهای تابعه تو هیئت مدیره تصویب کنن که زمینهای مازادشون در اختیار طرح قرار بگیره وگرنه زمینهارو طبق قانون باید بدن وزارت مسکن و شهرسازی.
پس هیئت مدیره ها باید در این قضیه پیش قدم بشن و ...
feedback
United States
حمید رضا ریاحی مهر
با سلام طرح خیلی خوبیه خیلی از کارکنان صنعت نفت هستند به دلیل مشکلات اقتصادی یا فاقد مسکن هستند و یا مسکن مناسب ندارند امیدوارم با حمایت وزیر این طرح به نحو احسن انجام شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
کریم
تنها راه آن قرارداد بستن است که فردا وزیر بعدی زیرش نکشه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
بیژن
نوشته کلیه کارکنان تابع صندوق بازنشستگی نفت ولی ما که در شرکتهای خصوصی گیرافتادیم وقتی وارد میشیم مینویسه شامل حال شرکتاای خصولتی شده نمی باشد😶😶
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی اصغر سعیدی
سلام وقت بخیر
طرح در حال حاضر خوب است ولی ضمانت اجرایی در آینده ندارد
مانند شرکت تعاونی مصرف شرکت نفت که تمامی سرمایه آن متعلق به اعضای بود منحل کردن رفت و مشخص نیست که سرمایه انباشته شده آن چی شد.
feedback
Ukraine
علی نژاد
با تورم افسارگسیخته کشور. با ماهی پانصدهزارتومان بعد از بیست سال با احتساب سهم کارفرما حتی نمی‌شه دوچرخه خرید. به علاوه اینکه هیچ طرح و برنامه‌ای نداره
feedback
Denmark
قراردادموقت
باسلام وخسته نباشید این طرح شامل کارکنان قرارداد موقت میشه؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سکو کار
نیروهای مسلح در زمینه تعاونی مسکن و تخصیص ملک به پرسنل خودشون بسیار عالی عمل میکنن . شما میتونید تو هر مرکز استان چندین شهرک مسکونی که پرسنل ارتش سپاه و یا نیروی انتظامی هستن رو مشاهده بفرمایید که اکثرا هم خونه های ویلایی دارن . پدر من جزو پرسنل ارتش بود که قبل از بازنشستگی مبلغ ۳۰۰ هزارتومن بصورت اقساطی به تعاونی مسکنشون پرداخت کرد در کرمانشاه و یه زمین بهش تعلق گرفت . الان همون ملک بیش از ده میلیارد ارزش داره با اینکه حقوق بازنشستگیش ۶ میلیون تومنه . آقایان مسئول بصورت دوره های اموزشی نمایندگانی بفرستید به تعاونی مسکن نیروهای مسلح تا بلکه یاد بگیرند و برای پرسنل نفت قدمی بردارند . شکر خدا ملک و املاک نفت هم کم نیست و همه در مکانهای مناسب قرار دارن . به امید اینکه پرسنل نفت هم همگی خونه دار بشن و از مصیبت های مستاجری خلاص بشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی
با سلام وقت بخیر
این طرح زمانی موفق خواهد بود که تورم نزدیک به صفر باشد، با کسرحق عضویت حتی به مقدارماکزیمم واین میزان تورم سالیانه قطعا عمر پرسنل به پایان این طرح نمیرسه.اگر واقعا به فکر خانه دار کردن پرسنل هستید زمینهای مازاد شرکت نفت رو بسازید و بصورت اقساط بلند مدت به کارمندان واگذار کنید. ماده ده با این همه ضمانت اجرایی بیش ازده سال است که اجرانشده ، چطور پرسنل به اجرای این طرح اعتماد کنند؟!
feedback
United States
Pogc
سلام
با فرض اینکه نیت وزارت نفت خیر باشد و از محل زمین های مازاد شرکت های تابعه بخواد برا کارمندان در آینده مسکن تهیه کنه .ما میگیم نیازی به ساخت مسکن نیست .
همون زمینی که میخواید تبدیلش کنید به مسکن و بعد تحویل کارمند بدید همین امروز اون زمین رو تحویل بدید و 3 برابر همین اقساط 500 تومنی که دارید کم می کنید از کارمند کسر کنید .اگه واقعا به فکر کارمند هستید .کارمند هم تعهد میده تحت هیچ شرایطی زمین رو نفروشه وخودش اقدام به ساخت کنه . مزیتی که داره کارمندان شهر ها همه در یک نقطه متمرکز میشن .
feedback
United Kingdom
mahdi
ضمن تشکر از مسئولین محترم ، چنانچه این طرح اجرایی شود وپروژه ها بطور کامل در مدت زمان طرح شده کامل شوند برای کارکنان نفت سودمند خواهد بود مخصوصا اینکه شرکتهای تابعه زمین و اموال غیر منقول گسترده ای در اختیار دارند ....همانطور که در متن مذکور نوشته شده این طرح شامل تمامی اعضای صندوق بازنشستگی نفت می باشد.
ولی چرا سایت مذکور از پذیرش کارکنان شرکتهای واگذار شده به بخش خصوصی خودداری می کند مگر کارکنان این نوع شرکتها عضو صندوق بازنشستگی نفت نمی باشند؟
درصورت به تفاهم نرسیدن با کارفرمای این نوع شرکتها ، تصمیم مسئولین این طرح درقبال کارکنان این نوع شرکتها چه خواهد بود؟
در این طرح برای اجرا پروژه از کارکنان به چه نحوی هزینه مبلغ درخواست خواهد شد ؟ آیا زمین طرحو...مشخص شده؟ یا هنوز در مرحله مطالعه است؟ ... لطفا شفاف سازی شود
feedback
United Kingdom
در بخشنامه اعلام شده که بازنشستگان پیش از موعد (مثلا بازنشسته ای که ۳۵ سال سابقه داشته و ۵ ماه زودتر بازنشسته شده است) شامل این طرح نمیشدند.
واقعا چرا؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
بااین تورم هاووعده های توخالی تاالان صاحب خانه نشدیم ازاین به بعدهم نخواهیم شد. سری به مسکن مهربزنیذببنیدوضعیت اونارویاندادن یاچندبرابرقیمت بهشون باکیفیت پایین دادن.حالاچه شده که دراوج گرانی بفکرمسکن ماشدن. تعجب است.ماده10که حق ماست روبدن مسکن وچیزای دیگه پیشکش.
feedback
Iran, Islamic Republic of
علي مهرادفر
با سلام و احترام
اکثر بازنشستگان عزیز از وام مسکن شرکت استفاده نموده اند .تکلیف این عزیزان چی میشه .لطفا دراول کار موضوع برای بازنشستگان که وام مسکن دریافت نمو ده مشخص شود
آیا این امتیاز بعد از فوت قابل انتقال می باشد این امر نیز مشخص توضیح داده شود. این کار خوبی است اگر شفاف باشد وما همه از این کار استقبال می کنیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
نفتی فلک زده
اینا ماده ده که قانون مصوب هست و ده ساله تصویب شده و حق مسلم ما هست به ما نمیدن اونوقت چجوری میخوان طرحی که سر و تهش معلوم نیست و هزار تا عیب و ایراد داره برامون اجرا کنند ساده لوح نباشین کارمندای عزیز نفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا نیل پززاده
سلام طرح بسیار خوبی است، تشکر میکنم ازجناب مهندس اوجی، وزیر نفت مردمی ومعاونان وزیر که برعکس وزیر قبلی و بالطبع معاونینش افراد مردمی و بسیار فهمیده و منصف هستند، تشکر میکنم از مسولین صندوق های بازنشستگی نفت
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید
درود در مورد بازنشستگان و نحوه افزایش سهم کارفرما و سود ۶ درصد و سود سالانه و مبلغ دریافتی در صورت انصراف توزیع داده نشده در مورد شاغلین ذکر شده در صورت خاتمه خدمت اصل سهم کارمند و سود متعلقه به وی قابل پرداخت هست ضمن اینکه اشاره نشده سود ۶ درصد و سالیانه یا فقط ۶ درصد ؟ در این خصوص (خاتمه خدمت)تکلیف سهم برابر کارفرما با مبلغ پرداختی کارمند چه میشود ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
با سلام و احترام....
ای کاش محل زمین در هر شهرستان مشخص شودثانیا این تعاونی وفروشگاههای صنعت نفت که آقای زنگنه آنها را بطورکل منحل ونابود کرده دو مرتبه دایرشوند تامانند سایر شرکت‌ ها که هر کدام برای خود فروشگاهی دارند.وبه پرسنل خدمات ارائه می دهند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
صحبت الاه عبدلی حسین ابادی
باید مشخص شوو انها که وام گرفته ومسکن خردیداری کردن را شامل میشود واولویتها بچه صورت هست
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقا سوال منم هست
feedback
Iran, Islamic Republic of
طرح بسیار خوبی است ولی فقط چرا در مورد پول پرداختی کاکنان در این مقاله صحبت شده است . چرا در مورد نوع مسکن و قیمت آن هیچ صحبتی نشده . شاید شبیه به تعاونی شرکت خود ما که یک مسکن رو بعد 10 سال تحویل داد و به قیمت روز حساب کرد بشود. و ماهنوز که هنوز است به شرکت بدهکار هستیم و سند در گرو شرکت است . بهتر است قراردادی شفاف بسته شود و رفع ابهام شود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند
با سلام خدمت همکاران عزیز
دوستان شما نقد دارید پول میدید و طرف مقابل کارفرما که نمیدونم دولته وزارته یا خود صندوق نفته هم قراره همون قدر بهش اضافه کنه و در واقع نسیه.
شما نقد پول میدید و اونا نسیه روش میزارن. یه چیزی که زیاده وعده و وعید و کی داده کی گرفته اینکه چقدر ضمانت اجرایی داره و به چه صورت و در چه مدت زمانی این پس انداز به ثمر میشینه خدا داند. چیزی که فعلا مهمه اینه که شما پولتو بدی و به چیزی کار نداشته باشی.
feedback
United States
ملکوتی
در صوتیکه منجر به ساخت مسکن جهت پرسنل گردد طرح عالی میباشد
feedback
Iran, Islamic Republic of
پرهام
پیشنهاد می شود منازل سازمانی به کارکنان واگذار شود و اقساطی کسر گردد و هزینه نگهداری از منازل که الان وجود دارد بجای درصدی از اقساط برداسته شود و کارکنان خودشون هزبنه کنند برا نگهداری منازل که یک تعویض لامپ از طرف مستغلات ۲۰۰ هزار تومان بلا پیمانکار محاسبه میشه.
زمینهای کنار منازل سازمانی مربوط به شرکت ها قابل واگذاری است.
در شهرک توحید جم چندین هکتار زمین مرغوب قابل واگذاری به کارکنان در کنار منازل سازمانی وجود دارد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
هوشنگ خزامی
با سلام و درود بر رئیس جمهور محترم و همچنین وزیر محترم نفت جناب مهندس اوجی عزیز و انقلابی اصیل چنانچه طبق اظهارات وزارت نفت در خصوص دستور العمل طرح پس‌انداز مسکن کارکنان و بازنشستگان همت عالی تلاش مضاعف و پشتیبانی قوی صورت پذیرد بی شک یکی از بهترین طرحهای پیشنهادی و ماندگار وزارت نفت دولت سیزدهم خواهد بود . پیشنهاد دارم وزیر محترم و مردمی نفت مسئولیت پیگیری و اجرای هر چه سریعتر این طرح را به کمیته ای فعال و انقلابی تحت مسئولیت یکی از معاونین انقلابی و جهادی واگذار نماید و هر ماهه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده را خواستار شوند ودر رفع موانع طرح همت عالی داشته باشند. با آرزوی موفقیت وزارت بی نظیر نفت دولت سیزدهم.انشالله ارادتمند
feedback
Iran, Islamic Republic of
احتمالا جمع کنند تا ۸ سال و بعدشم یک اختلاس مشتی دیگه
feedback
Iran, Islamic Republic of
تعاونی مصرف رو احیا کنید برای اثبات حسن نیتی
تا بعد راجع به تعاونی مسکن حرف بزنیم
feedback
Turkey
غلامحسین خشکباری احمدلو
بنام خدا

خبر بسیار بسیار امیدبخش و مسرت بخش بخصوص برای بنده و همچنین برای آن عده ای از همقطارانی که در گذشته مسکونی خود را که با استفاده از وام شرکتی تهیه کرده بودند جبراً، بنا به شرایط خاص خانوادگی و زندگیشان، به نوعی مسکونی خود را از دست داده، خود و هیچکدام از اعضای خانواده اش و به هیچ نوع و شکل مالکیت غیرمنقول ندارند و در حال حاضر اجاره نشین هستند و نزدیک به نیمی از مستمری ماهانه خود را اجاره پرداخت می کنند.
درود و هزاران درود به شرف آنانی که با درک درست و دلسوزانه از شرایط بازنشستگان بی خانمان را درک نموده و برای پیاده کردن ابن طرح کمر همت بسته اند.
یقین دارد همه کارکنان واجد شرایط، که از این طرح متنفع خواهند شد، مانند اینجانب با قلبی مملو از حق شناسی، سپاسگزار اهتمام، مساعی و تلاش کلیه بزرگواران محترم هستیم که به نوعی برای تحقق این امر مهم حیاتی و انسانی مشارکت و فعالیت می نمایند.
سعدیا مرد نیکو نام نمیرد هرگز ...
با احترامات فائقه
غلامحسین خشکباری
feedback
Iran, Islamic Republic of
اخربازنشسته ایکه هفتادسال یابیشترازعمرش گذشته این حسابها به چه دردمیخوردبهتراست خانه سالمنددرست کنید
feedback
United Kingdom
شما که همه نظرات را منعکس نمی‌کنید چرا نظر خواهی میگذارید؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد رحیم کناره فرد
سلام باید از همه مسولین بابت این طرح تشکر کرد بنده یک جانباز بازنشسته‌ ومستاجر هستم انشالله که همه صاحب خانه شوند اگه به من مسکن دهند حاضرم ماهی ۵میلیون واریز صندوق داشته باشم
feedback
United Arab Emirates
علی آراسته
باسلام و خدا قوت .
به نظر من طرح خوبیه و چون اختیاریه هرکس هم که دوست نداره یا اولویت دیگه ای در ذهن داره میتونه انصراف بده و کاری که دو ست داره انجام بده.
اپلیکشن های که معرفی شده همشون فیلترن ، اگه ممکنه یه اپلیکیشن ایرانی که نیاز به فیلتر شکن نداره هم معرفی کنید . تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
عالییییه.
feedback
United States
جزیره خارک
شما اصلا دلسوز پرسنل نفت نیستید.
شما همان حق و حقوقی که شامل مادا ده میباشد و تصویب همه ارگان را دارد .احتیاج به خانه دار کردن پرسنل نیست.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قاسم دشت بزرگی
بسیار عالی است جهت خانه دار شدن ورفع مشکلات لطفا طرحی هم برای بازنشستگان جانباز ان صورت گیرد با تشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
کاظم حدثی
با سلام طرح خوبی می باشد ولی بایستی با توجه به طیف وسیع سنی کارمندان اهداف کوتاه مدت و میان مدت و طویل المدت دنبال کند و دیگر اینکه متناسب با شرایط مورد نیاز پرسنل در مراکز استانی و همچنین در محل‌های تفریحی مثل شمال و یا نقاط خوش آب و هوا ساخته شود ، با توجه به ذیحق بودن پرسنل خدوم بازنشسته و بازماندگان انها که عمرشان را در خانه های سازمانی بپای صنعت نفت صرف کرده اندبا توجه به تورم افسار گسیخته و ناگهانی سال‌های اخیر مواجه شده اند از طرح واگذاری منازل مسکونی و حمایت مالی از واگذاری زمین‌های ملکی ، حمایت به عمل آید، یقینا احیای فروشگاه های صنعت نفت مثمر حواهد بود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
غلامعلی کرمی60981
هم طرح. اطلاع رسانی بسیار عالی است ومن تشکر میکنم ازهمه دست‌اندرکاران وطراحان موضوع.
feedback
Iran, Islamic Republic of
غلامعلی کرمی60981
اینهمه نفرین به آدمی منفی مانندزنگنه چه سودی برای ما صنعت نفتی ها داره. قبل از نفرین ما خدااورا به عذاب منفی نگری دچار کرده ومطمئن باشید تقاص خواهد اد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
این طرح هم مانند شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت ، دود هوا خواهد شد . شرکت نفت زمانی ارزش داشت که حکم انگلیسی بر آن حاکم بود نه الان که هیچ چیزی سر جای خودش نیست . تاسیس و عملکرد این طرح به همین سادگی است که در دو جمله گفته شد . بیچاره کارکنان ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
خلیل
من بازنشسته هستم و یک اپارتمان قدیمی دارم ایا میتوانم ار این طرح یاد شده استفاده کنم لطفا پیام مک بفرستید ازشما ممنونم
feedback
Iran, Islamic Republic of
خلیل
تیرماه سال هزار چهارصد گفتید شش ملیون از سهام اهداف به بازنشستگان و کارکنان واگذار میشود خبری نشد حالا چگونه اعتماد کنیم لطفا پاسخ دهید
feedback
Russian Federation
صمد هوشمندی
باسلام به همکاران زحمتکش
دوستان گرامی بنظر این طرح یک رویائی بیش نیست
فرض کنید شما حداکثر یعنی ماهی ۵م پرداخت کنید سهم شما درسال میشود۶۰م+ سهم کار فرما میشود۱۲۰م،با ۶درصد اضافه اصلا ۳۰درصد ،سالی ۱۵۰م اگر۱۰سال صبر کنی میشود۱/۵ میلیارد،فقط متوانی رهن کنی مگر بااین پولها میتوان خانه ساخت،دراین وسط باتغییر دولتها تیم که عوض بشه نوه های باز نشسته هم مسکن دار نمیشوند چه رسد بخود باز نشسته،شاید برای کارکنان جوان خوب باشد اما وزارت نفت که ۲۰ساله که استخدام نداره،انهائیکه استخدام شده اند،پدراشون برایشان قبلا خونه خریده،لذا نیاز ندارند،دیگه دراین مملکت خانه دارشدن یک رویاست،مگر معجزه رخ بدهد
ارادتمند شما هوشمندی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اکبر قادری
باسلام لطفا در مورد چگونگی، شرایط و اولویت تحویل مسکن به اعضا توضیحات شفاف بفرمایید افرادی که مسکن دارند و علاوه برآن از وام مسکن وزارت نفت نیز استفاده کرده اند میتوانند به این طرح امیدوار و دلگرم باشند تا نسبت به تهیه مسکن برای فرزندان خود از اینطریق اقدام نمایند ضمن اینکه طرح مذکور چند ساله به نتیجه خواهد رسید
متشکر
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
با توجه به اینکه نیروهای قراردادی هم 30 سال کامل در وزارت نفت خدمت میکنند اما از نظر مالی در مضیقه بیشتری هم هستند مشمول این طرح نشدند
feedback
Iran, Islamic Republic of
عالی
لطفا اعتماد سازی کنید
feedback
United States
مصیب
نظرات رو که خوندم فهمیدم چرا نفتی ها بر عکس کارکنان وزارت خونه های دیگه، هیچ وقت نمیتونن متحد بشن، ماده 10 پشم! مالیات کشک!! چون تنگ نظرند و منافع شخصی رو بر منافعی جمعی ترجیح میدند.
چند تا از همکاران شرکتهای واگذار شده، نوشتند چرا این طرح شامل کارکنان شرکتهای واکذار شده نمیشه؟ همکاران نفتی به این سوال ، رای دادند و بدلیل تنگ نظری تعداد رای های منفی بیشتر از رای های مثبت هستش،
feedback
Iran, Islamic Republic of
ببخشید بازنشسته ای که بعد ش سال سن و سی سال کار هنوز خونه نداره بعد هم نخواهد داشت این چه برنامه ای هست پشت
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر
علی یارتون
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
شامل اونایی که وام مسکن گرفته اند میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
جلالی
طرح ناقصه باید اول بازنشتگان در اولویت باشند چون با این سن وسال مستاجر هستند و آخرعمرشون هرسال دنبال خونه خالی بگردند
feedback
Europe
روح انگیززیبایی
سلام من بازمانده هستم ایامیتوانم عضو پس انداز مسکن بشم برای آینده دخترم که زیر پوشش هست
feedback
Romania
محمد علی
با سلام
طرح مناسب و اقدام مثبتی لست بالاخص برای بازنشستگان و خانواده انها
feedback
Iran, Islamic Republic of
سیدمحمدحسین موسوی
شماحقوق ۱۹درصدماپرداختکن وشایستگی مارا ومالیات مارابعدبیا وارداین بازی شوید واممسکن ندادیددست ازاین دروغ بازی برداریدتمامحق پرداختکن
feedback
Iran, Islamic Republic of
شکرالله پورقنواتی
من یک باز نشسته هستم و فعلا یه چهار دیواری دارم واگر مشارکت کنم فقط بخاطر فرزندان آیا این برای واگزاری تاریخ ش. معلوم است
feedback
Iran, Islamic Republic of
جمشید احمدی
ضمن تشکر از جناب آقای اوجی این طرح بی نظیر است امیدوارم که بزودی به مرحله آجرکاری برسد
feedback
Iran, Islamic Republic of
.مکی مهدویان مهر
باسلام خدمت وزیر محترم جناب آقای اوجی ضمن تشکر از تلاش های حضرتعالی و دیگر همکاران شمادر آن وزارت طرح خوب است اگر بازنشستگان بی مسکن صاحب خانه شوند ازجمله اینجانب
feedback
Iran, Islamic Republic of
سامان فاتحی
باسلام: احتراما در خصوص طرح باید گفت که فی نفسه طرح خوبیه به شرطی که با وجوه کسر شده فعالیت و سرمایه گذاری کنند و در صنعت ساختمان سازی سرمایه گذاری کنند ودرر پایان خدمت کارکنان به ازای کسورات کسر شده واحد‌های مسکن تعلق گیرد خیلی خوب می شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
یونس فرهادیان
باسلام ماک دراکتشاف نفت بودیم سه سال مانده ب بازنشستگی جزوشرکت واگذارشدیم.ماچ گناهی کردیم اصلانمیدانستیم چ بلای سرمان آمد.حالا ن درپس انداز مسکن ون پسرمان بالای ۲۶ساله ام از درمان آزاداستفاده کند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
هاشم
آیا بازنشسته ای که ساکن تهران است اما با وام شرکت نفت ۳۰ سال پیش خانه ای خریداری کرده و فک رهن شده میتواند در طرح پس اندازه مسکن نفت شرکت کند؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا طرح پس انداز مسکن برای تک بازمانده که به شرکت های خصوصی واگذار شده را کارفرما همکاری لازم را حاصل نماید با تشکر ۱۶/۲/۱۴۰۲
feedback
United States
شایان
جناب پالایشگاه بندرعباس تن به این بخشنامه نمیده هر چه پیگیری کردیم گفتن به پالایشگاه بندر عباس مربوط نمیشه می خوام بدونم ایا این پالایشگاه مربوط به عمارات متحده عربی هست. متشکرم اگر پاسخ دهید
0