تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
یک کارشناس انرژی گفت: عقد قرار میان چین و امارات باعث کاهش قیمت نمی‌شود زیرا عامل اصلی آن عرضه و تقاضا است ولی می‌تواند بر فروش نفت ایران تأثیر گذار باشد.
قرارداد نفتی چین و امارات و فروش نفت ایران | نفت آنلاین
قرارداد نفتی چین و امارات و فروش نفت ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  پس از عقد قرارداد میان چین و امارات نگرانی‌هایی از بابت کاهش قیمت و فروش نفت ایران به وجود آمد. اما عده‌ای این مساله را کنار زده و این موضوع را در جای دیگری جست و جو کردند، نرسی قربان کارشناس انرژی در رابطه با این موضوع  می‌گوید: عقد قرار میان چین و امارات باعث کاهش قیمت نمی‌شود زیرا عامل اصلی آن عرضه و تقاضا است ولی می‌تواند بر فروش نفت ایران تأثیر گذار باشد.
 
وی ادامه داد: اگر چین از کشورهای مختلف خرید داشته باشد می‌تواند از کشوری کمتر یا بیشتر خریداری کند. البته این نکته را نباید از یاد برد که چین در گذشته هم یکی از مشتریان نفت امارات بوده و اکنون امکان دارد خرید خود را کمی بیشتر کند.
 
این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه تنها به یک بازار نباید متکی بود اضافه کرد: بازار نفت ما به دلیل تحریم‌ها باعث شده تا آزادی عمل از کشور ما گرفته شود؛ به عبارتی ما آزادانه نمی‌توانیم به هر کشوری که خواستیم نفت بفروشیم. به همین دلیل بسیاری از کشورها به علت تحریم‌ها از ما خرید نفت ندارند که منجر به محدود شدن مشتریان نفتی ایران شده است.
 
نرسی قربان اضافه کرد: زمانی که مشتریان نفتی ما محدود شود اگر به جز کشور ما با کشورهای دیگر هم عقد قرارداد کند بر روی خرید آن کشور از ما تأثیرگذار است.
 
وی اضافه در خاتمه کرد: اگر ما بتوانیم با دنیا تعامل برقرار کنیم می‌توانیم به کشورهای متعددی فروش نفت داشته باشیم. همچنین این نکته را نباید از یاد برد که ما میزان تولید بالای نفتی نداریم و به همین دلیل با زدودن تحریم‌ها می‌توان به افزایش تولید و سرمایه گذاری در صنایع نفتی امیدوار بود.
https://naftonline.ir/news/27693/
منبع : خبرگزاری مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0