تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
هند اعلام کرده حتی پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی روسیه در پنجم دسامبر، بازهم از این کشور نفت می‌خرد و از کشتی‌ها و خدمات غیرغربی برای انتقال نفت روسیه استفاده می‌کند.
هند و خرید نفت از روسیه | نفت آنلاین
هند و خرید نفت از روسیه | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از اویل پرایس، طبق گفته یکی از مقامات وزارت نفت هند، این کشور حتی پس‌از اجرایی شدن تحریم‌های نفتی روسیه در پنجم دسامبر، بازهم از این کشور نفت می‌خرد.

 هند بارها اعلام کرده هر نفت خامی را که صرفه اقتصادی برای آن داشته باشد وارد می‌کند. این مقام وزارت نفت هند گفت تحریم‌هایی که بر واردات نفت روسیه مخصوصاً کشتیرانی و خدمات بیمه غربی اعمال شده شامل هند نخواهند شد چون این کشور از خدمات غیرغربی برای انتقال نفت خام روسیه استفاده می‌کند.

 با همراه شدن لهستان، اتحادیه اروپا بالاخره 60 دلار در هر بشکه را برای به‌عنوان سقف قیمت نفت خام روسیه تصویب کرد. این رقم بالاتر از رقمی است که نفت اورال روسیه در حال حاضر با آن معامله می‌شود. روسیه اعلام کرده عرضه نفت به هر کشوری را که موافق این سقف قیمت باشد متوقف می‌کند. اما این سقف قیمت تنها شامل کشورهایی می‌شود که از نفت‌کش‌ها و بیمه‌های غربی استفاده می‌کنند، یعنی هند مشمول این طرح نیست.

 سقف قیمت 60 دلاری گروه 7 و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام روسیه، هر دو در روز دوشنبه، پنجم دسامبر اجرایی خواهند شد. تحریم واردات محصولات نفتی روسیه هم در فوریه سال آینده میلادی اجرا می‌شود.

 تحلیلگران نظرات مختلفی درمورد تأثیر این رویدادها بر بازارهای نفت دارند. اگر هند و احتمالاً چین به خرید نفت خام روسیه بدون کمک خدمات غربی ادامه دهند، عملاً تأثیر این تحریم‌ها از بین می‌رود. اما متخصصان صنعت نفت اعلام کرده‌اند تعداد کشتی‌ها و بیمه‌گرهای غیرغربی برای انتقال نفت روسیه به بازار محدود است.

 چین و هند در هفته گذشته نفت خام روسیه را 33 دلار و 28 سنت پایین‌تر از نفت برنت خریداری می‌کردند، یعنی بسیار کم‌تر از سقف قیمت تعیین‌شده.
 
https://naftonline.ir/news/27608/
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0