کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت:

متخصصان صنعت نفت شایسته‌ترین افراد برای اداره این صنعت هستند

24 آبان 1401 ساعت 18:17

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت گفت: وزیر نفت با وجود آنکه از نفت حقوق دریافت نمی‌کند و از دولت حقوق می‌گیرد، اما همه مشکلات کارکنان را در هر سطحی دنبال کرده و با همه وجود برای حل آنها در سقف مقدورات تلاش کرده است.


به گزارش نفت آنلاین،  علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در جمع مدیران صنعت نفت  با بیان اینکه پس از سال‌ها وزیری در وزارت نفت منصوب شده که فارغ‌التحصیل دانشگاه نفت، متخصص نفت و از بدنه صنعت نفت است و در مدیریت‌های ارشد وزارتخانه نیز به‌جای مدیران سیاسی وارداتی، از کارشناسان و متخصصان فعال در بدنه صنعت نفت استفاده می‌کند، اظهار کرد: وزیر نفت امروز از جنس صنعت نفت است که مسائل، چالش‌ها و ظرفیت‌های این صنعت را به‌درستی می‌شناسد و با موضوع‌ها و مشکلات کارکنان به‌خوبی آشناست.

 
وی افزود: وزیر نفت با وجود آنکه از نفت حقوق دریافت نمی‌کند و از دولت حقوق می‌گیرد، اما همه مشکلات کارکنان را در هر سطحی دنبال کرده و با همه وجود برای حل آنها در سقف مقدورات تلاش کرده است.
 
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تصریح کرد: این وظیفه همه مدیران صنعت نفت است که نسبت به مسائل به‌ویژه در استان‌ها فعال عمل کنند و منفعل نباشند. زمانی که وزیر نفت در سفر به خوزستان ۵ یا ۶ ساعت برای دیدار چهره‌به‌چهره مردمی، شخصا به همراه سه نفر از معاونانش وقت می‌گذارد، انتظار این است که مدیران صنعت نفت در استان‌ها هم با همین حساسیت و جدیت عمل کنند و نسبت به هیچ موضوعی چه در حیطه فعالیت و محل استقرار خود و چه در موضوع‌های ملی بی‌تفاوت نباشند.
 
فروزنده گفت: نباید از اذهان پاک شود که متخصصان صنعت نفت شایسته‌ترین افراد برای اداره این صنعت هستند و گروه مدیریت کنونی صنعت نفت که از کارشناسان و متخصصان همین صنعت تشکیل شده است، با فاصله عملکرد کارآمدتری از مدیران سیاسی غیرمتخصص دارند.
 
وی ادامه داد: عملکرد وزارت نفت در یکسال اخیر با فعال کردن دیپلماسی انرژی، سرعت دادن به پروژه‌ها و طرح‌ها، بازاریابی‌های تازه برای فروش نفت و میعانات گازی، استفاده از شیوه‌های نو تأمین مالی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، عبور بی‌دغدغه از زمستان پارسال و تأمین موفق سوخت، مهار تبعات حمله سایبری به سامانه ملی هوشمند سوخت، امضای قراردادها و تفاهم‌نامه‌های پرشمار در حوزه‌های مختلف، پیشرفت سریع در دانش‌بنیان کردن صنعت نفت، عمل به مسئولیت‌ اجتماعی و امثال آنها اثبات‌کننده همین مدعاست.
 
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: همه مدیران ارشد، میانی و استانی و محلی باید هم در اطلاع‌رسانی دستاوردها و هم در تشریح و توضیح چالش‌ها و مشکلات بسیار فعال عمل کنند و برای خود در این زمینه وظیفه جدی قائل باشند. چنانکه برای نمونه بسیاری موارد در مجلس مصوب شده است که باید به نمایندگان مجلس درباره جوانب و تبعات آن اطلاع‌رسانی شود و چه شخصی بهتر از مدیران استانی می‌توانند چنین کنند.
 
فروزنده با بیان اینکه روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه و استانی باید با حمایت مدیران، فعال و پیگیر عمل کنند و درباره پروژه‌های ملی و استانی در حال اجرا به‌صورت یکپارچه اطلاع‌رسانی حداکثری داشته باشند و جامعه مخاطب خود را گسترده کنند، گفت: بالطبع عملکرد مدیران در سطوح مختلف در این باره و روابط عمومی‌ها به دقت بررسی و ارزیابی خواهد شد.


کد مطلب: 27508

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/27508/متخصصان-صنعت-نفت-شایسته-ترین-افراد-اداره-این-هستند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir