کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ماده ۱۰ و مالیات تا آزمون استخدامی نفت؛

مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت کشور

5 آبان 1401 ساعت 20:53

در این بخش مهمترین اخبار نفت آنلاین ویژه کارکنان صنعت نفت را مشاهده می کنید.


1⃣ ماده ۱۰ | علی رغم وعده وزیر نفت مبنی بر اجرای ماده ۱۰ در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا همچنان این قانون که بیش از ۱۰ سال از تصویب آن می گذرد اجرایی نشده است! فیش‌های حقوقی ارسالی پرسنل رسمی نفت به نفت آنلاین نیز نشان می دهد این عزیزان سخت‌ترین شرایط معیشتی در چند سال گذشته را تجربه می کنند و اصلی‌ترین خواسته آنها اجرای هر چه سریعتر ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت است.

 
2⃣ مالیات | انتشار فیش های حقوقی مهرماه پرسنل نفت و کسر مالیات نجومی نشان می‌دهد همچنان مشکلات مالیات پابرجاست! نکته مهم آنکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری باید حق اولاد حق بن و مسکن و ایاب و ذهاب و ...  باید از شمول مالیات خارج شود اما همچنان این رای در دستگاه‌های اجرایی به اجرا نگذاشته شده است! نکته دیگر اینکه وزیر نفت در برنامه تلویزیونی مردادماه ۱۴۰۱ از برطرف شدن مشکل مالیات‌ها با دستور رییس جمهور خبر داده بود اما با گذشت چندین ماه از این تاریخ پرسنل همچنان شاهد کسر مالیات‌های نجومی از فیش حقوقی خود هستند!
 
3⃣ تعدیل مدرک | بخشنامه جدید تعدیل مدرک ماه گذشته ابلاغ شد؛ اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که پیشتر نفت آنلاین به آن پرداخت؛ همچنین فارغ التحصیلان مقطع دکترا نیز انتقاداتی نسبت به عدم امکان تعدیل مدارک خود با توجه به بخشنامه جدید داشتند و خواستار رفع مشکل فوق شدند. مشکلات مورد نظر در خصوص مقطع دکترا پیشتر در نفت آنلاین منتشر شده بود.
 
4⃣ طرح توانمندسازی | وزارت نفت دستور جذب پذیرفته شدگان آزمون طرح توانمندسازی پرسنل قراردادی را صادر کرد، اما پیام های زیادی از این پرسنل در روزهای اخیر دریافت شده که نشان می دهد بخشی از این عزیزان با نبود سمت مواجه شده اند و خواستار رفع این مشکل از سوی منابع انسانی نفت شدند.
 
5⃣ بند واو | فرآیند تبدیل وضعیت اکثر مشمولین بند واو تقریبا به پایان رسیده است و اکثر این افراد شماره پرسنلی خود را دریافت کرده اند. لازم به ذکر است این دسته از مشمولین در حال حاضر در مرحله اعمال سوابق قبلی خود می باشند.
 
6⃣ بند دال | روند تشریفات استخدامی بند دال نیز در حال انجام است و بسیاری از مشمولین در حال طی کردن مراحل طب صنعتی و گزینش هستند .شرکت نفت وعده داده تا قبل از پایان دی‌ماه ۱۴۰۱ تشریفات استخدامی آنها به پایان برسد. بعضی از مشمولین نیز از روند کُند استعلام ایثارگری خود از سازمان‌های نظامی به شدت انتقاد کردند و خواستار تسریع در این موضوع شدند.
 
7⃣ جذب فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت | در حالی که وزارت نفت اوایل امسال در اقدامی قابل تقدیر دستور جذب این افراد پس از ۶ سال بلاتکلیفی را داد ، اما روند جذب و بکارگیری آنها همچنان به کندی پیش می رود و بارها این نخبگان صنعت نفت با ارسال پیام‌هایی به نفت آنلاین از این موضوع انتقاد و خواستار تسریع در روند جذب و بکارگیری خود شدند.
 
8⃣ حذف پیمانکار نیروی انسانی | بر اساس اعلام نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس کلیات این طرح با حدود ۲۰۰ رای در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و با توجه به تشخیص رییس و هیات رییسه مجلس دوشوری اعلام شد که شور دوم آن هم در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گرفت و هم‌اکنون در نوبت دستور صحن علنی مجلس اسلامی قرار دارد که در صورت تصویب نهایی و تایید شورای نگهبان مفاد آن محقق خواهد شد.
 
9⃣آزمون استخدامی وزارت نفت در سال ۱۴۰۱ | وزارت نفت رسما اعلام کرد این آزمون در آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و اگر این وزارتخانه وعده خود را برای برگزاری آزمون در آذرماه محقق نماید پیش بینی می شود دفترچه آزمون استخدامی اواخر همین ماه منتشر شود؛ طبق اعلام وزارت نفت حدود ۶۴۰۰ نفر در این آزمون پذیرفته می شوند و در تلاش هستند برای پرسنل غیررسمی نفت نیز از سازمان ادارای و استخدامی کشور امتیاز ویژه شرکت در آزمون بگیرند.
 
🔟 کارکنان صنعت نفت در جنوب | کارکنان بخشهاي جنوبي کشور و عملياتي نفت نسبت به وضعيت خدمات رفاهي در شرکت‌های نفتی در جنوب انتقاداتی دارند، به گفته این پرسنل پرتلاش در جنوب بالاخص استان خوزستان ، امکانات رفاهی و کیفیت غذای باشگاه‌ها و نحوه توزیع غذا بر اساس سهمیه نسبت به سال‌های گذشته از نظر کیفی و کمی بسیار افت کرده است؛ این عزیزان همچنین خواستار ارتقا سمتهاي سازماني در جنوب هستند.


کد مطلب: 27386

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/27386/مهمترین-اخبار-نفت-آنلاین-ویژه-کارکنان-صنعت-کشور

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir