تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
با تلاش متخصصین صنعت نفت در جنوب:

خطر از بیخ گوش چاه شماره ۳۷۲ نفت و گاز مارون گذشت

شامگاه دوشنبه ۱۰ مرداد چاه ۳۷۲ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون واقع در واحد بهره برداری شماره ۳ این شرکت دچار نشت از ناحیه رینگ فلزی زیر شیر اصلی تحتانی شد که با اقدام سریع تیم عملیاتی این شرکت مهار و ایمن سازی گردید.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، شامگاه دوشنبه ۱۰ مرداد چاه ۳۷۲ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون واقع در واحد بهره برداری شماره ۳ این شرکت دچار نشت از ناحیه رینگ فلزی زیر شیر اصلی تحتانی شد که با اقدام سریع تیم عملیاتی این شرکت مهار و ایمن سازی گردید.
 
حمید کاویان مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه چاه مذکور با دبی ۲ هزار بشکه در روز در مخزن آسماری قرار داشته و از چاه های فعال تولیدی شرکت به شمار می آید، گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد که خوردگی حفره ای در مرکز رینگ باعث ایجاد سوراخ در رینگ و نشت جزئی چاه شده بود اما قطعه مذکور جهت انجام بررسی های بیشتر به آزمایشگاه ارسال شده است.
 
وی در ادامه افزود : در بدو امر با استفاده از پمپ تراک و تزریق هزار و ۱۰۰ بشکه آب، چاه را مهار و تسهیلات معیوب اعم از رینگ فلزی، شیر اصلی تحتانی و شیر ایمنی سرچاهی علاوه بر ۲ عدد شیر دروازه ای ۶ اینچ ۵ هزار (شاخه تزریق) را تعویض کردیم.
 
کاویان در پایان گفت: خوشبختانه هیچ ریسکی همجواران محترم تاسیسات عملیاتی شرکت را تهدید نکرد و تنها دو بشکه نفت در محل چاه رها شده بود که آن هم به سرعت جمع آوری گردید.
https://naftonline.ir/news/26984/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام وقتی تعمیرات اساسی شیر آلات و نشتی ها بموقع انجام نشه چنین اتفاقاتی میفته متاسفانه
0